newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

כנס שלום נאלץ לשנות מקום בשל לחצים מצד פלסטינים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כנס היסוד של יוזמת שלום חדשה זז ברגע האחרון ממלון בפאתי בית ג'אלה לאכסניה בתוך ירושלים המערבית – זאת בעקבות לחצים של פעילים פלסטינים, שמתנגדים ליוזמה ואיימו להפגין בכניסה למלון. כמו כן, עדינה בר-שלום, יו"ר מועצת הנשים של ש"ס, בסוף לא תשתתף בכנס, לאחר שהופעלו עליה לחצים מגורמי ימין.

יוזמת "שתי מדינות מולדת אחת" שואפת לקדם פתרון לסכסוך בצורה של קונפדרציה של שתי מדינות עם גבולות פתוחים. כפי שפורסם פה לראשונה שבוע שעבר, מאז שפורסם על הכוונה לקיים כנס יסוד משותף לישראלים ולפלסטינים בבית המלון "אוורסט" בפאתי בית ג'אלה התארגנו פעילים פלסטינים בוועדות המאבק העממי, וכן פעילים התומכים בקריאה לחרם, וקראו לבטל את הכנס.

> פעילים פלסטינים וגורמי ימין לוחצים למנוע כנס השקה של יוזמת שלום חדשה

הפעילים האשימו את המארגנים הן בכך שהיוזמה מכשירה את ההתנחלויות, והן בכך שמטרת המפגש ליצור מראית עין של יוזמת שלום בפני העולם, וכך להסתיר את התמשכות הכיבוש בפועל ולהקל על הלחץ הבינלאומי על ישראל.

בעקבות הלחצים הודיע איש הפת"ח קדורה פארס שלא ישתתף באירוע, וכך גם יו"ר התנועה המשותפת, איימן עודה, מכיוון שחד"ש טרם החליטה על מדיניותה ביחס ליוזמה החדשה. לחצים נוספים הופעלו מצד הפעילים הפלסטינים על בעלי המלון.

בו זמנית גורמי ימין חרדים הפעילו לחצים כבדים על עדינה בר-שלום ועל העיתונאי החרדי משה גרילק לבטל גם כן. בר שלום ביטלה גם היא את השתתפותה, אך לא ניתן היה להשיג את תגובתה לידיעה. [עדכון:] מירון רפפורט, ממארגני היוזמה, אומר שבר-שלום לא בדיוק ביטלה, אלא שהוחלט לקיים כנס פנימי יותר, וכך אנשים כמו בר-שלום בסוף לא משתתפים.

"בשל קשיים ברחוב הפלסטיני החלטנו בעצה אחת עם שותפינו הפלסטינים לדחות את כנס היסוד המשותף… לתקופה רגועה יותר ולקיים במקום זאת, באותו המועד, כנס בירושלים שיארח נציגים מהקבוצה הפלסטינית", נכתב בהודעה לתקשורת ששלחו אנשי היוזמה הבוקר. הכנס יתקיים בחמישי בבוקר באכסניית אגרון בירושלים.

יוזמת "שתי מדינות מולדת אחת" פועלת מזה כשלוש שנים במסגרת דיונים סגורים בין פלסטינים לישראלים, בהובלת העיתונאי הישראלי מירון רפפורט והפעיל הפוליטי הפלסטיני עאוני אל-משני. במסגרת היוזמה מוצע כי יקומו שתי מדינות נפרדות בין הירדן לים, על בסיס קווי הגבול של 67', שיקיימו גבולות פתוחים ומספר מוסדות עליונים משותפים. בין היתר מציעה היוזמה כי פליטים פלסטינים יוכלו לקבל אזרחות במדינה הפלסטינית ולגור בישראל, בעוד שמתנחלים יוכלו להמשיך לגור במדינה הפלסטינית – עם אזרחות ישראלית.

> חיילים גירשו פלסטינים מבריכה כי מתנחלים רצו לרחוץ בה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

השאירה מאחוריה בור גדול. בות'יינה דביט (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בות'יינה דביט)

"הסלע שראה את האופק". לזכרה של בות'יינה דביט

שנים רבות של פעילות פוליטית, חברתית ופמיניסטית הפכו את דביט, אדריכלית ובת למשפחה קומוניסטית מרמלה, לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם העיר. מסע הלוויה שלה סימל את המרקם המיוחד של האנשים שראו בה שותפה לדרך

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf