newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

"שיחה מקומית" ומגזין 972+ עומדים לצד עמיתינו באסל ויובל

ההתקפות על באסל עדרה ויובל אברהם הן הדגמה של הכוחות הדכאניים שפועלים כדי להשתיק את מי שאומרים את האמת הקשה על האפרטהייד הישראלי

מאת:
באסל עדרה ויובל אברהם בטקס קבלת הפרס בפסטיבל ברלין (צילום: Richard Hübner / Berlinale 2024)

באסל עדרה ויובל אברהם בטקס קבלת הפרס בפסטיבל ברלין (צילום: Richard Hübner / Berlinale 2024)

"שיחה מקומית" ומגזין 972+ עומדים בלא סייג לצד העמיתים שלנו, באסל עדרה ויובל אברהם, מול התקפות מרושעות שמבקשות להכפיש ולפגוע בהם, ואף לאיים עליהם, רק מפני שהעזו לומר את האמת על חוסר הצדק במציאות של ישראל-פלסטין.

השניים, אקטיביסטים ועיתונאים – באסל כתב באתרים שלנו מזה זמן, ויובל מועסק אצלנו כעיתונאי – נתונים תחת מתקפה אגרסיבית לאחר שסרטם "אין ארץ אחרת", שאותו ביימו יחד עם חמדאן דלאל ורחל שור, זכה בסוף השבוע בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר ובפרס חביב הקהל, בפסטיבל הסרטים בברלין. הסרט מציע מבט מעמיק אל החיים והמאבק במסאפר יטא, האזור בגדה המערבית שבו גר באסל, ושבו הצבא ומתנחלים פועלים כדי לגרש בכוח את הקהילות הפלסטיניות המתגוררות בו.

בנאומי התודה שלהם, באסל ויובל בחרו להשתמש בענווה בבמה שניתנה להם כדי להאיר על מבני הדיכוי בישראל-פלסטין, והצביעו על הצורך לאתגר אותם. באסל הדגיש את אחריותה של גרמניה להפסיק את מעורבותה במלחמה האכזרית שישראל מנהלת ברצועת עזה, ויובל תיאר את מנגנוני האפרטהייד, שמפרידים בין חייהם של הבמאים השותפים, בין ישראלים לפלסטינים.

לאחר הזכייה, "כאן 11", רשת השידור הציבורית, מסגרה את הדיווח שלה עליה כך שהאשימה את יובל באנטישמיות; "כאן 11" חזרו בהם לכאורה מההאשמה, וסילקו את הקטע מהרשת, אחרי שהיוצרים התלוננו בפניהם בכתב. בגרמניה, פוליטיקאים וכלי תקשורת השמיעו האשמות דומות, ושרת התרבות הקטינה וביזתה את באסל בכך שהצהירה שמחאה כפיים רק לנאום שנשא "העיתונאי היהודי-ישראלי" בפסטיבל. כנופיית אנשי ימין תקפה את בית משפחתו של יובל, והוא ממשיך לקבל איומים על חייו. בביתו שבמסאפר יטא, באסל נמצא בסיכון תמידי למעצר, להטרדות ולהתקפות מצד חיילים ומתנחלים.

>> זוכי פסטיבל ברלין הזכירו את מה שבתקשורת מבקשים להדחיק

הקמפיין נגד עמיתינו מצביע על כמה מגמות מדאיגות. הוא מדגים את ההשחתה של השיח על אנטישמיות בגרמניה, שהתעוות עד כדי כך שהצהרות נגד הכיבוש הישראלי מתפרשות כאנטישמיות, גם כשמי שאומר אותן יהודי. הוא משקף את חוסר הסובלנות הגובר לשמיעת האמת על האפרטהייד הישראלי, שמופעל לא רק במסאפר יטא אלא גם בעזה, שעדיין מופצצת ונצורה. והוא מראה שרבים לא מסוגלים לקבל שותפות בין פלסטינים לישראלים, שמכירה ביחסי הכוח ביניהם ומתנגדת באופן פעיל למערכות הנישול והשליטה שמבנות את אי השוויון תחת החוק הישראלי.

סרטם של באסל ויובל, לצד הכתיבה יוצאת הדופן שלהם ב"שיחה מקומית" ובמגזין 972+, הם חלק מהמאבק למען עתיד טוב יותר עבור כל מי שחיים בין הנהר לים. אנחנו משבחים את אומץ ליבם של עמיתנו, ומכירים בעול שהם נדרשים לשאת בגלל שיצאו נגד חוסר צדק. אנחנו קוראים לחברינו העיתונאים, ולכל אדם בעל מצפון, לעמוד גם כן לצד באסל ויובל, ואנחנו דורשים שפוליטיקאים וגופי תקשורת יישאו באחריות על העבירות שביצעו כלפי השניים.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

השאירה מאחוריה בור גדול. בות'יינה דביט (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בות'יינה דביט)

"הסלע שראה את האופק". לזכרה של בות'יינה דביט

שנים רבות של פעילות פוליטית, חברתית ופמיניסטית הפכו את דביט, אדריכלית ובת למשפחה קומוניסטית מרמלה, לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם העיר. מסע הלוויה שלה סימל את המרקם המיוחד של האנשים שראו בה שותפה לדרך

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf