newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

איך דוברות המשטרה העלימה ימני שאיים על ח"כ עודה באמצעות פלסטיני שאיים על ח"כ ליברמן

מאת:
השאירו תגובה
א א א

דבר מאוד מוזר קרה פה. אתמול (חמישי) בשעה 13:56 עלה דיווח בדף הפייסבוק של מפלגת חד"ש (בערבית), לפיה איש ימין איים על חייו של יו"ר המפלגה וראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ונעצר על ידי המשטרה. מטבע הדברים: סיפור מעניין.

דוברות המשטרה, שמוציאה כמה וכמה הודעות לתקשורת ביום ומעדכנת את הציבור ברשתות החברתיות באופן שוטף, לא פרסמה על זה דבר. כמה וכמה עיתונאים פנו לפיכך לדוברות המשטרה (לרבות הח"מ) וביקשו פרטים על המעצר ועל החשוד, וכולם נענו בתשובה "תגובה בהמשך".

ואז קרה הדבר המוזר באמת: תוך שעתיים מהפרסום של חד"ש פתאום נשלחה הודעה לכתבים מדוברות המשטרה (שחלק ממנה הופיע גם בטוויטר של המשטרה) לגבי כתב אישום שהוגש נגד פלסטיני שאיים על חייו של ח"כ אביגדור ליברמן. מי שהתעמק בהודעה יכול היה לראות שהאיומים הגיעו לפני למעלה מחודש, שכבר נכתב עליהם בזמן אמת (למשל בחדשות 2, ובמקור ראשון), שהחשוד נעצר כבר לפני כשלושה שבועות, ושאפילו כתב האישום שעליו דיווחו עכשיו במשטרה בכלל הוגש כבר לפני שבוע. אגב, כל זה לא מנע מכלי התקשורת להדהד את הודעת הדוברות ולפרסם את דבר האיומים על ח"כ ליברמן שוב (למשל בחדשות 2, ובמקור ראשון).

מה פתאום נזכרו דווקא עכשיו, שעתיים אחרי התלונה בעניין איומים על ח"כ עודה מצד פעיל ימין, לדווח על כתב אישום בן שבוע על איומים של פלסטיני על ח"כ ליברמן? לא ברור.

מכל מקום, רק עכשיו, שישי בבוקר, כמעט יממה אחרי המקרה ואחרי שנדנדתי שוב, הגיעה תשובה מדוברות המשטרה, בזו הלשון: "אכן מתקיימת חקירה בנושא איומים על ח"כ איימן עודה במרחב חברון מחוז ש"י, במהלכה אותר ונחקר קטין ישראלי תושב אחד היישובים במחוז ש"י ואשר שוחרר בהמשך בתנאים מגבילים כולל הרחקה, והחקירה נמשכת".

ההודעה הזאת, אגב, נשלחה אלי אישית, ונכון לעכשיו לא הופצה בתפוצה הרחבה של הדוברות, ולא הופיעה בטוויטר המשטרתי. מעניין.

> גל הריסות בבקעת הירדן: עשרות ללא קורת גג, מאות ללא מים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
תיבות דואר בתל אביב (צילום: משה שי / פלאש90)

תיבות דואר בתל אביב (צילום: משה שי / פלאש90)

הפרטת הדואר: מעדיפים "תחרות" מדומה על פני האינטרס הציבורי

דפוס בארי נפסל מהתמודדות על רכישת חברת דואר ישראל בין השאר מכיוון שהוא הספק העיקרי של שירות ייחודי שהוא המציא, ועושה זאת ביעילות תוך הפחתת עלויות למדינה. זו החלטה שמשקפת עיוורון "תחרותי", שרק תפגע בציבור

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf