newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

תמונות החודש: בין שמחת העיד אל-פיטר לשרשרת פשעי שנאה

משפחה פלסטינית נשרפה בחיים בפיגוע שביצעו מתנחלים. מצעד הגאווה הירושלמי הסתיים בפיגוע דקירה. שנה לרציחתו של הנער מוחמד אבו-ח'דיר ולמתקפה הקטלנית על עזה, האלימות והגזענות גואים ברחובות

מאת:

עריכת תמונות: אנקה מירקין

פלסטינים מסתכלים על הנזק שנגרם לבית אשר הוצת על ידי מתנחלים יהודים בכפר דומא, דרומית לשכם, הגדה המערבית, 31 ביולי 2015. בעקבות ההצתה נשרף למוות הפעוט הפלסטיני בן 18 החודשים עלי דוואבשה, ואמו, אביו, ואחיו בן ה-4 אחמד נפצעו קשה.בית נוסף הוצת בכפר ועל קירות הבתים רוססו כתובות נאצה "נקמה" ו"יחי המלך המשיח". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

פלסטינים בוחנים את הנזק שנגרם לבית אשר הוצת על ידי מתנחלים יהודים בכפר דומא, דרומית לשכם, הגדה המערבית, 31 ביולי 2015. בעקבות ההצתה נשרף למוות הפעוט הפלסטיני בן 18 החודשים עלי דוואבשה, ואמו, אביו, ואחיו בן ה-4 אחמד נפצעו קשה. בית נוסף הוצת בכפר ועל קירות הבתים רוססו כתובות נאצה "נקמה" ו"יחי המלך המשיח". קרא/י עוד (אורן זיו/אקטיבסטילס)

פלסטיניות מציינות את יום השנה הראשונה לרצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חד'ר, 16, שנחטף ונשרף בחיים על ידי קיצונים יהודים כאקט נקמה לאחר חטיפה ורצח של שלושה צעירים ישראלים, שועפט, מזרח ירושלים, 2 ביולי 2015. שני ארועים אלימים אלו קדמו למלחמת 50 הימים ברצועת עזה בקיץ 2014 בה נהרגו מעל ל-2,200 פלסטינים, רובם אזרחים, ו -73 ישראלים, בעיקר חיילים. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

פלסטיניות מציינות את יום השנה הראשונה לרצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חד'ר, 16, שנחטף ונשרף בחיים על ידי קיצונים יהודים כאקט נקמה לאחר חטיפה ורצח של שלושה צעירים ישראלים, שועפט, מזרח ירושלים, 2 ביולי 2015. שני ארועים אלימים אלו קדמו למלחמת 50 הימים ברצועת עזה בקיץ 2014 בה נהרגו מעל ל-2,200 פלסטינים, רובם אזרחים, ו -73 ישראלים, בעיקר חיילים. קרא/י עוד (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

דם נראה על הכביש לאחר פיגוע דקירה המוני נגד מצעד הגאווה בירושלים, 30 ביולי, 2015. שישה אנשים נדקרו במצעד הגאווה השנתי של ירושלים. התוקף, ישי שליסל, הוא אותו האיש שמאחורי הפיגוע במצעד 2005, השתחרר לאחרונה מ -10 שנים בכלא. (קרן מנור/אקטיבסטילס)

דם נראה על הכביש לאחר פיגוע דקירה המוני נגד מצעד הגאווה בירושלים, 30 ביולי, 2015. שישה אנשים נדקרו במצעד הגאווה השנתי של ירושלים. התוקף, ישי שליסל, הוא אותו האיש שמאחורי הפיגוע במצעד 2005, השתחרר לאחרונה מ -10 שנים בכלא. קרא/י עוד. (קרן מנור/אקטיבסטילס)

משפחת נוואג'ה בסוסיא יושבת באוהל המשפחה אשר מיועד להריסה. המשפחה, כמו שאר המשפחות בכפר, עומדת בפני גרוש וכפרם מועד להריסה. דרום הר חברון, 19 ביולי 2015. הכפר ממוקם בשטח c על אדמות חקלאיות פלסטיניות אליהם עברו תושבי הכפר לאחר שגורשו לראשונה מאדמתם בשנת 1986 עם בניית ההתנחלות סוסיא והקמת אתר ארכיאולוגי על חורבות כפרם המקורי. (קרן מנור/אקטיבסטילס)

משפחת נוואג'ה בסוסיא יושבת באוהל המשפחה אשר מיועד להריסה. המשפחה, כמו שאר המשפחות בכפר, עומדת בפני גרוש וכפרם מועד להריסה. דרום הר חברון, 19 ביולי 2015. הכפר ממוקם בשטח סי על אדמות חקלאיות פלסטיניות אליהם עברו תושבי הכפר לאחר שגורשו לראשונה מאדמתם בשנת 1986 עם בניית ההתנחלות סוסיא והקמת אתר ארכאולוגי על חורבות כפרם המקורי. קרא/י עוד (קרן מנור/אקטיבסטילס)

גבר פלסטיני מטפס על חומת ההפרדה מהעיר אל-רם בגדה המערבית לשכונת בית חנינא במזרח ירושלים, כדי להשתתף בתפילות יום השישי השני של חודש הרמאדן במסגד אל-אקצא. 3 ביולי 2015. העיר אל-ראם ממוקמת ליד מחסום קלנדיה בין רמאללה וירושלים. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

גבר פלסטיני מטפס על חומת ההפרדה מהעיר א-רם בגדה המערבית לשכונת בית חנינא במזרח ירושלים, כדי להשתתף בתפילות יום השישי השני של חודש הרמאדן במסגד אל-אקצא. 3 ביולי 2015. העיר א-ראם ממוקמת ליד מחסום קלנדיה בין רמאללה וירושלים. קרא/י עוד (אורן זיו/אקטיבסטילס)

פעילים יהודים ותומכים צועדים לציון ולהנצחת ההתקפה הישראלית בעזה בקיץ 2014, שנה אחרי בברוקלין, ארה״ב, 26 ביולי 2014. הצועדים נשאו תמונות שצולמו ע״י צלמי אקטיבסטילס בעזה במהלך התקפה ולאחריה. (טס שפלן/אקטיבסטילס)

פעילים יהודים ותומכים צועדים לציון ולהנצחת ההתקפה הישראלית בעזה בקיץ 2014, שנה אחרי בברוקלין, ארה״ב, 26 ביולי 2014. הצועדים נשאו תמונות שצולמו על ידי צלמי אקטיבסטילס בעזה במהלך התקפה ולאחריה. (טס שפלן/אקטיבסטילס)

פלסטיניות חוצות את מחסום 300 שבין בית לחם וירושלים בדרכם לתפילה במסגד אל-אקצא בירושלים, ביום שישי השלישי של חודש הרמדאן, 3 ביולי, 2015. (מוסטפה באדר/אקטיבסטילס)

פלסטיניות חוצות את מחסום 300 שבין בית לחם וירושלים בדרכם לתפילה במסגד אל-אקצא בירושלים, ביום שישי השלישי של חודש הרמדאן, 3 ביולי, 2015. (מוסטפה באדר/אקטיבסטילס)

תערוכת הרחוב "משפחות שנמחקו (#ObliteratedFamilies) של קולקטיב אקטיבסטילס תלוייה בחלון ראווה של חנות בבוסטון, ארה״ב, 14 ביולי 2015. תערוכת הרחוב מציינת שנה להתקפה הישראלית בעזה ומציגה תמונות של משפחות שניספו במהלכה. (טס שפלן/אקטיבסטילס)

תערוכת הרחוב "משפחות שנמחקו (#ObliteratedFamilies) של קולקטיב אקטיבסטילס תלויה בחלון ראווה של חנות בבוסטון, ארה״ב, 14 ביולי 2015. תערוכת הרחוב מציינת שנה להתקפה הישראלית בעזה ומציגה תמונות של משפחות שניספו במהלכה. קרא/י עוד (טס שפלן/אקטיבסטילס)

שוטרי מג״ב עוצרים פלסטינים לאחר שניתפסו מטפסים על חומת ההפרדה על מנת להשתתף בתפילות יום השישי השני של חודש הרמאדן במסגד אל-אקצא, בעיירה אל-ראם, ליד מחסום קלנדיה בין רמאללה וירושלים, 3 ביולי 2015. (יותם רונן/אקטיבסטילס)

שוטרי מג״ב עוצרים פלסטינים לאחר שנתפסו מטפסים על חומת ההפרדה על מנת להשתתף בתפילות יום השישי השני של חודש הרמאדן במסגד אל-אקצא, בעיירה א-ראם, ליד מחסום קלנדיה בין רמאללה וירושלים, 3 ביולי 2015. (יותם רונן/אקטיבסטילס)

גופת הפעוט הפלסטיני בן 18 החודשים עלי דוואבשה, אשר נשרף למוות בהצתת בית משפחתו ע״י מתנחלים יהודים בכפר דומא, דרומית לשכם. הגדה המערבית, 31 ביולי 2015. אמו, אביו, ואחיו בן ה-4 של הפעוט נפצעו קשה. בית נוסף הוצת בכפר ועל קירות הבתים רוססו כתובות נאצה "נקמה" ו"יחי המלך המשיח". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

גופת הפעוט הפלסטיני בן 18 החודשים עלי דוואבשה, אשר נשרף למוות בהצתת בית משפחתו על ידי מתנחלים יהודים בכפר דומא, דרומית לשכם. הגדה המערבית, 31 ביולי 2015. אמו, אביו, ואחיו בן ה-4 של הפעוט נפצעו קשה. בית נוסף הוצת בכפר ועל קירות הבתים רוססו כתובות נאצה "נקמה" ו"יחי המלך המשיח". קרא/י עוד (אורן זיו/אקטיבסטילס)

חומת ההפרדה עוברת בין בתי בכפר נזלת עיסא (מימין) אשר בגדה המערבית והעיר באקה אל-גרבייה הנמצאת בתוך הקו הירוק (מהשמאל), 17 ביולי 2015. (אחמד אל באז/אקטיבסטילס)

חומת ההפרדה עוברת בין בתי בכפר נזלת עיסא (מימין) אשר בגדה המערבית והעיר באקה אל-גרבייה הנמצאת בתוך הקו הירוק (מהשמאל), 17 ביולי 2015. (אחמד אל באז/אקטיבסטילס)

מתפללים מוסלמים פלסטינים מתפללים במהלך ליילת אל-קאדר, מחוץ לכיפת הסלע במתחם מסגד אל-אקצא בעיר העתיקה בירושלים, 13 ביולי, 2015. ליילת אל-קאדר  (הלילה של הגורל), נחגג ביום ה -27 של חודש צום הרמדאן, ומציין לפי הדת המוסלמית את הלילה שבו התגלו הפסוקים הראשונים של הקוראן לנביא מוחמד באמצעות המלאך גבריאל. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

מתפללים מוסלמים פלסטינים מתפללים במהלך לילת אל-קאדר, מחוץ לכיפת הסלע במתחם מסגד אל-אקצא בעיר העתיקה בירושלים, 13 ביולי, 2015. לילת אל-קאדר (הלילה של הגורל), נחגג ביום ה -27 של חודש צום הרמדאן, ומציין לפי הדת המוסלמית את הלילה שבו התגלו הפסוקים הראשונים של הקוראן לנביא מוחמד באמצעות המלאך גבריאל. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

נשים פלסטיניות מתפללות במהלך ליילת אל-קאדר, מחוץ לכיפת הסלע במתחם מסגד אל-אקצא בעיר העתיקה בירושלים, 13 ביולי, 2015.   (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

נשים פלסטיניות מתפללות במהלך לילת אל-קאדר, מחוץ לכיפת הסלע במתחם מסגד אל-אקצא בעיר העתיקה בירושלים, 13 ביולי, 2015. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

תערוכת הרחוב "משפחות שנמחקו (#ObliteratedFamilies) של קולקטיב אקטיבסטילס תלוייה ב״East Side Gallery״ על חומת ברלין ההרוסה, ברלין, גרמניה, 12 ביולי 2015. תערוכת הרחוב היא חלק מקמפיין המציין שנה להתקפה הישראלית בעזה ומציגה תמונות של משפחות שניספו במהלכה. (אן פאק/אקטיבסטילס)

תערוכת הרחוב "משפחות שנמחקו (#ObliteratedFamilies) של קולקטיב אקטיבסטילס תלוייה ב״East Side Gallery״ על חומת ברלין ההרוסה, ברלין, גרמניה, 12 ביולי 2015. תערוכת הרחוב היא חלק מקמפיין המציין שנה להתקפה הישראלית בעזה ומציגה תמונות של משפחות שניספו במהלכה. (אן פאק/אקטיבסטילס)

ח'דר עדנאן חוגג עם משפחתו את יום שחרורו מהכלא הישראלי אחרי כמעט שנה שבה היה כלוא תחת מעצר מנהלי, בכפר עראבה ליד ג'נין, הגדה המערבית, 12 ביולי, 2015. הרשויות ישראליות שחררו את עדנאן לאחר ששבת רעב במשך 54 ימים בתמורה להפסקת השביתה שלו. זוהי שביתת הרעב השנייה של עדנאן במחאה על מעצריו וכליאתו ללא משפט בבתי הכלא הצבאיים של ישראל. (אחמד אל באז/אקטיבסטילס)

ח'דר עדנאן חוגג עם משפחתו את יום שחרורו מהכלא הישראלי אחרי כמעט שנה שבה היה כלוא תחת מעצר מנהלי, בכפר עראבה ליד ג'נין, הגדה המערבית, 12 ביולי, 2015. הרשויות ישראליות שחררו את עדנאן לאחר ששבת רעב במשך 54 ימים בתמורה להפסקת השביתה שלו. זוהי שביתת הרעב השנייה של עדנאן במחאה על מעצריו וכליאתו ללא משפט בבתי הכלא הצבאיים של ישראל. קרא/י עוד (אחמד אל באז/אקטיבסטילס)

נשים פלסטיניות צועקות סיסמאות מול כוחות משטרה ישראליים במהלך הגבלת כניסה של פלסטינים למסגד אל-אקצא בעיר העתיקה של ירושלים, 26 ביולי 2015. במהלך הבוקר התרחשו עימותים בין המשטרה לפלסטינים אשר התבצרו בתוך המסגד בעקבות הודעת פעילי ימין קיצוני על כוונתם לעלות ביום ט' באב ולבנות את בית המקדש. העימותים התפשטו לעיר העתיקה והמשטרה סגרה את הסמטאות המובילות למסגד בפני פלסטינים. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

נשים פלסטיניות קוראות סיסמאות מול כוחות משטרה ישראליים במהלך הגבלת כניסה של פלסטינים למסגד אל-אקצא בעיר העתיקה של ירושלים, 26 ביולי 2015. במהלך הבוקר התרחשו עימותים בין המשטרה לפלסטינים אשר התבצרו בתוך המסגד בעקבות הודעת פעילי ימין קיצוני על כוונתם לעלות ביום ט' באב ולבנות את בית המקדש. העימותים התפשטו לעיר העתיקה והמשטרה סגרה את הסמטאות המובילות למסגד בפני פלסטינים. קרא/י עוד (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

פלסטינים במתחם מסגד אל-אקצא מוחים נגד קריאות אנשי ימין ישראליים, לאפשר ליהודים להתפלל בתוך המתחם. העיר העתיקה של ירושלים, 24 ביולי, 2015. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

פלסטינים במתחם מסגד אל-אקצא מוחים נגד קריאות אנשי ימין ישראליים, לאפשר ליהודים להתפלל בתוך המתחם. העיר העתיקה של ירושלים, 24 ביולי, 2015. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

חמושים פלסטינים רעולי פנים מניפים את כלי הנשק שלהם במהלך הלוויתו של מוחמד אבו לטיפה במחנה הפליטים קלנדיה ליד רמאללה, הגדה המערבית, 27 ביולי 2015. אבו לטיפה נורה ונהרג בעת שנמלט דרך הגג על מנת להמנע ממעצר בעת פשיטה צבאית. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

חמושים פלסטינים רעולי פנים מניפים את כלי הנשק שלהם במהלך הלוויתו של מוחמד אבו לטיפה במחנה הפליטים קלנדיה ליד רמאללה, הגדה המערבית, 27 ביולי 2015. אבו לטיפה נורה ונהרג בעת שנמלט דרך הגג על מנת להמנע ממעצר בעת פשיטה צבאית. קרא/י עוד (אורן זיו/אקטיבסטילס)

כוחות משטרה ומתנחלים עומדים סמוך לדחפורים בזמן הריסת ״בתי דריינוף״ בהתנחלות בית אל, צפונית לרמאללה, הגדה המערבית, 29 ביולי 2015. המבנים, הממוקמים על אדמה פלסטינית בבעלות פרטית, נהרסו תחת פסיקת בג״צ. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

כוחות משטרה ומתנחלים עומדים סמוך לדחפורים בזמן הריסת ״בתי דריינוף״ בהתנחלות בית אל, צפונית לרמאללה, הגדה המערבית, 29 ביולי 2015. המבנים, הממוקמים על אדמה פלסטינית בבעלות פרטית, נהרסו תחת פסיקת בג״צ. קרא/י עוד (אורן זיו/אקטיבסטילס)

נשים פלסטיניות יושבות בים במהלך היום השני של חג עיד אל-פיטר, יפו, 18 ביולי, 2015. הרשויות ישראליות הוציאו אלפי היתרים לפלסטינים החיים בגדה המערבית, המאפשרים להם לבקר בישראל במהלך שלושת ימי החג המציינים את סוף חודש צום הרמדאן. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

נשים פלסטיניות בחוף הים במהלך היום השני של חג עיד אל-פיטר, יפו, 18 ביולי, 2015. הרשויות ישראליות הוציאו אלפי היתרים לפלסטינים החיים בגדה המערבית, המאפשרים להם לבקר בישראל במהלך שלושת ימי החג המציינים את סוף חודש צום הרמדאן. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעירה פלסטינית מצלמת עם הטלפון הסלולרי שלה מבקשי מקלט מאריתריאה ביום חתונתם בחוף יפו, במהלך היום השני של חג עיד אל-פיטר, 18 ביולי 2015. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעירה פלסטינית מצלמת עם הטלפון הסלולרי שלה מבקשי מקלט מאריתריאה ביום חתונתם בחוף יפו, במהלך היום השני של חג עיד אל-פיטר, 18 ביולי 2015. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

אמו של הנער הפלסטיני מוחמד אל כוסבה, 17, מתאבלת במהלך הלוויתו במחנה הפליטים קלנדיה, ליד רמאללה, 3 ביולי 2015. מח״ט בינימין ירה בנער לאחר שזה השליך אבנים אל עבר הג'יפ שבו נסע. עדויות מצביעות על כך שהנער נורה בזמן שנמלט מהמקום. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

אמו של הנער הפלסטיני מוחמד אל כוסבה, 17, מתאבלת במהלך הלוויתו במחנה הפליטים קלנדיה, ליד רמאללה, 3 ביולי 2015. מח״ט בינימין ירה בנער לאחר שזה השליך אבנים אל עבר הג'יפ שבו נסע. עדויות מצביעות על כך שהנער נורה בזמן שנמלט מהמקום. קרא/י עוד (אורן זיו/אקטיבסטילס)

מפגינים צועקים סיסמאות במהלך הפגנה נגד הפרטת הגז הטבעי וייצואו, תל אביב, 4 ביולי 2015. כ-4,000 איש צעדו במחאה על הצעת החוק הממשלתית להפריט ולייצא את הגז טבעי שנמצא בים התיכון בשטח ישראל. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

מפגינים צועקים סיסמאות במהלך הפגנה נגד מתווה הגז של הממשלה, תל אביב, 4 ביולי 2015. כ-4,000 איש צעדו במחאה על הצעת החוק הממשלתית להפריט ולייצא את הגז טבעי שנמצא בים התיכון בשטח ישראל. קרא/י עוד (אורן זיו/אקטיבסטילס)

פלסטינים, שרבים מהם הגיעו מהגדה המערבית, מבקרים בחיפה ביום האחרון של עיד אל-פיטר, 19 ביולי 2015. הרשויות ישראליות הוציאו אלפי היתרים לפלסטינים החיים בגדה המערבית, המאפשרים להם לבקר בישראל במהלך שלושת ימי החג שמסמן את סופו של חודש צום הרמדאן. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

פלסטינים, רבים מהם הגיעו מהגדה המערבית, מבקרים בחיפה ביום האחרון של עיד אל-פיטר, 19 ביולי 2015. הרשויות ישראליות הוציאו אלפי היתרים לפלסטינים החיים בגדה המערבית, המאפשרים להם לבקר בישראל במהלך שלושת ימי החג שמסמן את סופו של חודש צום הרמדאן. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

ח'דר עדנאן, אשר שבת רעב נגד מעצרו המנהלי בכלא ישראלי ושוחרר בתמורה להפסקת השביתה שלו, שוכב בבית החולים מקאסד ולצידו אשתו, מזרח ירושלים, 16 ביולי 2015. עדנאן, בן 37, שוחרר  ב -12 ביולי 2015 והוא מקבל טיפול רפואי בעקבות השלכות שביתת הרעב שלו. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

ח'דר עדנאן, אשר שבת רעב נגד מעצרו המנהלי בכלא ישראלי ושוחרר בתמורה להפסקת השביתה שלו, שוכב בבית החולים אל-מקאסד ולצידו אשתו, מזרח ירושלים, 16 ביולי 2015. עדנאן, בן 37, שוחרר ב -12 ביולי 2015 והוא מקבל טיפול רפואי בעקבות השלכות שביתת הרעב שלו. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

מבקשי מקלט אפריקאים הכלואים בבית המעצר חולות מתפללים לאחר אכילת ארוחת האיפטאר, ארוחה מסורתית לשבירת הצום בחודש המוסלמי הקדוש של הרמדאן, נגב, 5 ביולי 2015. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

מבקשי מקלט אפריקאים הכלואים בבית המעצר חולות מתפללים לאחר אכילת ארוחת האיפטאר, ארוחה מסורתית לשבירת הצום בחודש המוסלמי הקדוש של הרמדאן, נגב, 5 ביולי 2015. קרא/י עוד (אורן זיו/אקטיבסטילס)

פעילים פלסטיניים, ישראליים ובינלאומיים צועדים ליד הכפר סוסיא במחאה על הריסתו הקרובה וההעברה בכפייה של תושביו, דרום הר חברון, הגדה המערבית, 24 ביולי 2015. הפעילים צעדו דרך הכפר, עצרו בבתים שונים לאורך הדרך ושמעו סיפורים של משפחות מול פינוי וגרוש. (קרן מנור/אקטיבסטילס)

פעילים פלסטיניים, ישראליים ובינלאומיים צועדים ליד הכפר סוסיא במחאה על הריסתו הקרובה וההעברה בכפייה של תושביו, דרום הר חברון, הגדה המערבית, 24 ביולי 2015. הפעילים צעדו דרך הכפר, עצרו בבתים שונים לאורך הדרך ושמעו סיפורים של משפחות מול פינוי וגרוש. קרא/י עוד (קרן מנור/אקטיבסטילס)

פעילים אנרכיסטים מוחים מול השגרירות הטורקית בתל אביב נגד ההתקפות האחרונות של הצבא הטורקי נגד המיליציות הכורדיות, 26 ביולי 2015. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

פעילים אנרכיסטים מוחים מול שגרירות תורכיה בתל אביב נגד ההתקפות האחרונות של הצבא הטורקי נגד המיליציות הכורדיות, 26 ביולי 2015. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

פעיל ימין עם חולצת להבה נעצר במהלך הפגנת זעם של פעילות להטב״ק בעקבות פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים, שעות ספורות לפני כן, 30 ביולי  2015. (קרן מנור/אקטיבסטילס)

פעיל ימין עם חולצת להבה נעצר במהלך הפגנת זעם של פעילות להטב״ק בעקבות פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים, שעות ספורות לפני כן, 30 ביולי 2015. קרא/י עוד (קרן מנור/אקטיבסטילס)

הפגנה נגד הפרטת וייצוא הגז הטבעי שנמצא בים התיכון, תל אביב, 26 ביולי, 2015. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

הפגנה נגד הפרטת וייצוא הגז הטבעי שנמצא בים התיכון, תל אביב, 26 ביולי, 2015. קרא/י עוד (אורן זיו/אקטיבסטילס)

פלסטינים מוסלמים מתפללים מעבר למחסום משטרתי ברחובות מחוץ לעיר העתיקה בירושלים, 31 יולי 2015. המשטרה הגבילה את גיל הכניסה ואפשרה רק לגברים מעל לגיל  50 גישה למתחם מסגד אל-אקצא. ההגבלות באו בעקבות הצתת שני בתים פלסטינים בכפר דומא ע״י מתנחלים ישראלים, שבעקבותיה נשרף למוות תינוק בן 18 חודשים. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

פלסטינים מוסלמים מתפללים מעבר למחסום משטרתי ברחובות מחוץ לעיר העתיקה בירושלים, 31 יולי 2015. המשטרה הגבילה את גיל הכניסה ואפשרה רק לגברים מעל לגיל 50 גישה למתחם מסגד אל-אקצא. ההגבלות באו בעקבות הצתת שני בתים פלסטינים בכפר דומא ע״י מתנחלים ישראלים, שבעקבותיה נשרף למוות תינוק בן 18 חודשים. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס) 

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

בעזה וג'נין, נצרת וירושלים – ישראל מנהלת את אותה המלחמה

מיקוד המבט בחורבן ובמוות שישראל המיטה על עזה הוא מובן, אבל מה שישראל עושה שם הוא חלק מההיגיון המסדר של האפרטהייד הישראלי בכל המרחב שבין הירדן לים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf