newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שנה למתקפה על עזה: קמפיין לזכר 142 המשפחות שנמחקו

142 משפחות איבדו שלושה בני משפחה או יותר במהלך המתקפה על עזה. לציון שנה למלחמה מציג אקטיבסטילס תערוכה שמתעדת את המשפחות, וקורא לאנשים בישראל ובעולם להדפיס ולתלות את התערוכה ברחובות, לצלם ולשתף ברשתות החברתיות

מאת:
תערוכת הרחוב #ObliteratedFamilies של קולקטיב אקטיבסטילס במרסיי, צרפת, 8 במאי 2015. (אקטיבסטילס)

תערוכת הרחוב #ObliteratedFamilies של קולקטיב אקטיבסטילס במרסיי, צרפת, 8 במאי 2015. (אקטיבסטילס)

לציון שנה למתקפה האחרונה על עזה, משיק קולקטיב הצלמים והצלמות אקטיבסטילס קמפיין רחוב, וקורא לפעילות ולפעילים ברחבי העולם להביא את הפנים והשמות של משפחות עזה שנהרגו בקיץ שעבר לרחובות.

תערוכת הרחוב תחת הכותרת "משפחות שנמחקו" (#ObliteratedFamilies) מתמקדת בתמונות של משפחות הרוגים ובדיוקנאות של ניצולים מהמתקפה על הרצועה. מעל ל-2,200 פלסטינים נהרגו בעזה בקיץ שעבר מהתקפות ישראליות, רובם אזרחים. מעל ל-500 מהם ילדים. 142 משפחות איבדו שלושה בני משפחה או יותר. חלק מהמשפחות נכחדו לחלוטין וחלק איבדו בני משפחה משלושה דורות – סבא וסבתא, הורים ונכדים.

התערוכה, אותה מבקש הקולקטיב מאנשים ברחבי העולם להציב במרחב בו הם חיים, היא חלק מפרויקט #ObliteratedFamilies של צלמת הקולקטיב אן פאק, ששהתה בעזה בזמן המלחמה ולאחריה. פאק ביקרה ותיעדה למעלה מ-50 מהמשפחות שנמחקו. הפרויקט נועד לשים זרקור על משפחות אלו ולפעול למען עשיית צדק לקורבנות.

> שאלת המוסריות של צה"ל היא הסחת דעת

משפחת סיאם, הותקפה על ידי 2 טילים ששוגרו על ידי מזל"טים, רפיח, רצועת עזה, 21 ביולי 2014. 13 בני משפחה נהרגו. בתמונה- נביל (33), זרועו קטועה בעקבות ההפצצה, עומד עם בנו היחידי ששרד, בדר, אשר נפצע קשה בפיגוע. נביל איבד את אשתו, ו4 מתוך 5 ילדיה. (אן פאק/אקטיבסטילס)

13 בני ובנות משפחת סיאם נהרגו לאחר שנפגעו מטילים ששוגרו ממזל"טים. רפיח, רצועת עזה, 21 ביולי 2014. 
בתמונה: נביל (33), זרועו קטועה בעקבות ההפצצה, עומד עם בנו בדר, היחידי ששרד לאחר שנפצע קשה. נביל איבד את אשתו, ו-4 מתוך 5 ילדיו. (אן פאק/אקטיבסטילס)

משפחת אל-לו, ביתה הופצץ ע״י חיל האויר, דיר אל בלח, רצועת עזה, 20 באוגוסט 2014. 8 בני משפחה נהרגו. בתמונה- שבעה מבין שמונת ההרוגים. התמונה צולמה בחדרה של אימאן (17) (מופיעה בצד שמאל), שנהרגה על ידי גוש קטן של בטון שעף דרך החלון. ביתה נמצא כ -100 מטרים ממקום ההפצצה. (אן פאק/אקטיבסטילס)

8 מבני ובנות משפחת אל-לו נהרגו לאחר שביתם הופצץ על ידי חיל האוויר, דיר אל בלח, רצועת עזה, 20 באוגוסט 2014.
בתמונה: שבעה מבין שמונת ההרוגים. התמונה צולמה בחדרה של אימאן (17) (מופיעה בצד שמאל), שנהרגה מגוש קטן של בטון שעף דרך החלון. ביתה נמצא כ-100 מטרים ממקום ההפצצה. (אן פאק/אקטיבסטילס)

משפחת אל ע'ול, הותקפה על ידי טילים, רפיח, רצועת עזה, 3 באוגוסט 2014. 9 בני משפחה, בינהם 3 ילדים ו -3 נשים נהרגו. בתמונה- אמל מוחמד אל ע'ול (37) מציגה את תמונת בתה מלכ. אמל איבדה שלושה מילדיה ואת בעלה, בהפצצה. היא נפצעה ונאלצה לקבל טיפול בטורקיה, וכעת מטפלת בשלושת ילדיה ששרדו. בנה איברהים, בן 7  חודשים עדיין סובל מרסיסים בגופו וזקוק לטיפול רפואי נוסף. (אן פאק/אקטיבסטילס)

9 מבני ובנות משפחת אל ע'ול, ביניהם 3 ילדים ו-3 נשים, נהרגו לאחר שנפגעו מירי טילים. רפיח, רצועת עזה, 3 באוגוסט 2014.
בתמונה: אמל מוחמד אל ע'ול (37) מציגה את תמונת בתה מלכ. אמל איבדה שלושה מילדיה ואת בעלה בהפצצה. היא נפצעה ונאלצה לקבל טיפול בטורקיה, וכעת מטפלת בשלושת ילדיה ששרדו. בנה איברהים, בן 7 חודשים בעת שצולמה התמונה, עדיין סובל מרסיסים בגופו וזקוק לטיפול רפואי נוסף. (אן פאק/אקטיבסטילס)

משפחת אבו זייד, נהרגה על ידי טילים ישראליים, רפיח, רצועת עזה, 29 ביולי 2014. 9 בני משפחה, בינהם 3 ילדים, נהרגו. בתמונה- נידאל (3) בביתו ההרוס. נידאל, שאמו ואחיו התאום נהרגו בהפצצה, היה היחיד שנמצא למחרת מתחת להריסות. (אן פאק/אקטיבסטילס)

9 מבני ובנות משפחת אבו זייד, ביניהם 3 ילדים, נהרגו מפגיעת טילים ישראלים. רפיח, רצועת עזה, 29 ביולי 2014.
בתמונה: נידאל (3) בביתו ההרוס. נידאל, שאמו ואחיו התאום נהרגו בהפצצה, היה היחיד שנמצא למחרת מתחת להריסות. (אן פאק/אקטיבסטילס)

במשך עשר השנים האחרונות, משתמש קולקטיב אקטיבסטילס בתערוכות רחוב כדי להעלות מודעות לנושאים אשר לרוב אינם מיוצגים על ידי ערוצי התקשורת הממוסדת. על ידי הפיכת קירות העיר לפלטפורמה להצגת העבודות שלנו, אנחנו מנסים להגיע לקהלים רחבים בדרכים עצמאיות וישירות, ולהציג נרטיב שנובע מתוך התפיסה הפוליטית שלנו ומשוחרר מכבלי התקשורת ודעת הקהל.

אקטיבסטילס קורא לפעילות בישראל ובעולם להפיץ את התמונות הללו בקהילות שלהן. ערכה דיגיטלית של תערוכת הרחוב זמינה אונליין, בליווי הוראות הדרכה ומוכנה להדפסה. הקולקטיב מבקש מהפעילות לצלם תמונות של תערוכות הרחוב,  ולהעלות אותן לרשתות החברתיות מלוות בהאשטאג #ObliteratedFamilies תוך ציון המקום בו התקיימה תערוכת הרחוב, כחלק מקמפיין עולמי הדורש צדק למשפחות אלה, קורא לסיום המצור על עזה, ולסיום הכיבוש הצבאי בשטחים.

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+.

> שתי מלחמות, שני בתים הרוסים וילד אחד שנורה למוות מול העיניים

תערוכת הרחוב #ObliteratedFamilies של קולקטיב אקטיבסטילס במרסיי, צרפת, 8 במאי 2015. (אן פאק/אקטיבסטילס)

תערוכת הרחוב #ObliteratedFamilies של קולקטיב אקטיבסטילס במרסיי, צרפת, 8 במאי 2015. (אן פאק/אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

בעזה וג'נין, נצרת וירושלים – ישראל מנהלת את אותה המלחמה

מיקוד המבט בחורבן ובמוות שישראל המיטה על עזה הוא מובן, אבל מה שישראל עושה שם הוא חלק מההיגיון המסדר של האפרטהייד הישראלי בכל המרחב שבין הירדן לים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf