עימותים בירושלים: "מנסים להתפלל באל-אקצא כדי לדחוק את הפלסטינים"

כל הבוקר נמשכו זריקות אבנים וירי כדורי גומי ברחובות העיר העתיקה. הפלסטינים מסבירים שהתבצרו במסגד אל-אקצא בעקבות הודעות פעילי ימין שבכוונתם להרוס את כיפת הסלע

מאת:
השאירו תגובה
א א א

צילם: פאיז אבו-רמלה

עימותים קשים התרחשו הבוקר (ראשון) במתחם הר הבית בין המשטרה לפלסטינים שהתבצרו במקום. המשטרה השתמשה בכדורי גומי ורימוני הלם וגז, והפלסטינים יידו אבנים, קרשים ועוד. כ-22 אנשים נפצעו, כמה נעצרו והרס רב נזרע במסגד עצמו. העימותים התפשטו לעיר העתיקה והמשטרה סגרה את הסמטאות המובילות למסגד בפני פלסטינים.

משעה שבע בבוקר פלסטינים לא הורשו להכנס למסגד ולאחר ארבע וחצי שעות הותרה הכניסה לפלסטינים מעל גיל 50. רק בשעה 12:30 הסירה המשטרה את הגבלות הכניסה. באותו הזמן המשיכה עליית היהודים למתחם, לרגל ט' באב, בליווי משטרתי כבד.

מחסום בדרך להר הבית, העיר העתיקה (פאיז אבו-רמלה / אקטיבסטילס)

מחסום בדרך להר הבית, העיר העתיקה (פאיז אבו-רמלה / אקטיבסטילס)

ממוצאי שבת התבצרו עשרות צעירים פלסטינים במתחם מסגד אל-אקצא. אליהם הצטרפו מאות פלסטינים, שהגיעו למסגד לאחר שאתרי חדשות בערבית הוציאו הודעות על כוונתם של פעילים יהודים שנאבקים למען בניית המקדש והריסת מקדש אל-אקצא לעלות להר הבית ביום ראשון בבוקר.

בהודעה שהוציא מטה ארגוני המקדש נכתב כי ב-ט' באב מתארגנים הפעילים ל"בניית בית המקדש והריסת כיפת הסלע". קדם לאירוע זה סרטון שבו נראית אביה מוריס, פעילה בקבוצת "חוזרים להר", קבוצה הדוגלת ב"הסרת המבנים שקיימים שם כיום ולבנות שם את בית הבחירה", באל-אקצא, כשהיא צועקת "מוחמד חזיר" אל עבר מתפללות מוסלמיות שהתעמתו עמה.

> ט' באב: משיח בשערי ירושלים

מתוך דף הפייסבוק של המטה המשותף לתנועת המקדש. פורסם ב24 ביולי.

מתוך דף הפייסבוק של המטה המשותף לתנועת המקדש. פורסם ב24 ביולי.

בשישי בלילה ביצעו כוחות הביטחון "מעצרי מנע" של צעירים בעיר העתיקה, וזימנו רבים לפגישות עם קציני מודיעין כדי להרתיע אותם מלחסום את דרכם של אנשי המקדש לאזור המסגד.

אחמד נטשה, פעיל ירושלמי, מספר: "כבר הרבה זמן שהמתנחלים מנסים להכנס ולהתפלל באל-אקצא, מצהירים על כוונתם לבנות שם את בית המקדש ולהרוס את כיפת הסלע. הם עושים את הפרובוקציות האלו כל שנה. מדי שנה הם גדלים יותר ויותר ומקבלים המון תמיכה מהשרים בממשלה. היום לדוגמא שר החקלאות אורי אריאל הגיע למסגד אל-אקצא.

"מבחינתם מדובר בתכנית שלבים: קודם לקבל את ההיתר להתפלל במקום, אחר כך לחלק את המקום לזמני תפילות כמו שקורה היום באל חראם אל-איברהים בחברון (מערת המכפלה) ולאט לאט לדחוף את הפלסטינים החוצה.

"יש לנו המון ניסיון עם התנועה הציונית ומדינת ישראל, שתמיד משתמשות בתכניות שלבים כמו שקרה עם פלסטין עצמה. בהתחלה הם כבשו חלק מאזור, אחרי זה עוד חלק, ועכשיו הם מנשלים אותנו מהמקומות שהם כבשו. המשטרה מגנה על הפעילים האלה, ומנגד מרחיקה ועוצרת המון פלסטינים שמנסים למנוע את התהליך הזה. הם הופכים את הקונפליקט הפלסטיני הישראלי למלחמת דת, ולא למאבק בין עמים שרוצים לחיות כאן ביחד בסופו של דבר. כפלסטינים לעולם לא נקבל את זה, מסגד אל-אקצא הוא המקום הקדוש ביותר בפלסטין".

> ט' באב: בית המקדש השלישי כבר קיים בירושלים

ענני גז מדמיע בסמטאות העיר העתיקה (פאיז אבו-רמלה / אקטיבסטילס)

ענני גז מדמיע בסמטאות העיר העתיקה (פאיז אבו-רמלה / אקטיבסטילס)

נשים צועדות לאל-אקצא, העיר העתיקה (פאיז אבו-רמלה / אקטיבסטילס)

נשים צועדות לאל-אקצא, העיר העתיקה (פאיז אבו-רמלה / אקטיבסטילס)

א א א
ועוד משהו קטן...

אנחנו ממש שמחים שקראת את הפוסט הזה, ומקווים שמצאת בו עניין. הצוות של שיחה מקומית משקיע מאמצים משמעותיים כדי להביא לקוראות ולקוראים שלנו חדשות, תחקירים, פרשנויות וטורי דעה מגוונים, והכל מתוך מחויבות להתנגדות לכיבוש ולקידום שלום, שוויון וצדק חברתי.

קשה למצוא דברים כמו הפוסט הזה בכלי תקשורת אחרים בארץ, והסיבה שהוא נמצא פה היא שהעיתונות שלנו בשיחה מקומית היא עצמאית וחופשית. אנחנו לא תלויים באף בעל הון, לא במפרסמים ולא בחומות תשלום.

ועדיין, העבודה הרבה שמושקעת בכל פוסט כזה – מתשלום לכותבים, דרך עבודת העורכות והצלמים ועד התשלום לייעוץ משפטי או לשרתים שעליהם יושב האתר – עולה כסף. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית. ובזה יש לך מקום חשוב.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ראובן קמינר, סבה של תאיר, בנאום תמיכה בסרבנים בהפגנה (אורן זיו / אקטיבסטילס)

ראובן קמינר, סבה של תאיר, בנאום תמיכה בסרבנים בהפגנה (אורן זיו / אקטיבסטילס)

המרקסיזם החי של ראובן קמינר ז"ל

קמינר, שנפטר בראש השנה, היה אחד האנשים הכי מעניינים, וכנראה גם הכי חשובים, בשמאל הישראלי הלא ציוני. הוא הדגיש את הצורך החיוני בשילוב של לימוד עיוני עם פעילות פוליטית, ודורות של פעילים יצאו מה"חוג המרקסיסטי" שלו, שהיווה תחליף למרקסיזם ה"מת" של האקדמיה לתפיסתו

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
donate
silencej89sjf