newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צלמת אקטיבסטילס בין הזוכים ב"עדות מקומית" על תיעוד אירועי אום אל חיראן

מאת:
השאירו תגובה
א א א

קרן מנור, צלמת קולקטיב אקטיבסטילס ממייסדי שיחה מקומית, היא בין הזוכים בתחרות "עדות מקומית" לשנת 2017. את הצילום הזוכה בתחרות צילם נועם מושקוביץ שלכד במצלמתו רגע שבו חיילי צה"ל מפנים נשקם לעבר מתנחלים בעת פינוי עמונה. הצלם זיו קורן שתיעד את שוטרי הימ"מ בזמן מעצר של פלסטיני בדרום הר חברון זכה בפרס סדרת השנה.

מנור זכתה במקום הראשון בקטגוריית "חברה וקהילה" בצילומי סדרות, על תיעוד אירועי אום אל חיראן בתחילת שנת 2017. ב-18 בינואר פשטו כוחות גדולים של משטרה על הכפר אום אל חיראן במטרה להרוס בו מבנים. האירוע הסתיים בשני הרוגים: יעקב אבו אלקיעאן, תושב הכפר, והשוטר ארז (עמדי) לוי. מנור היתה במקום והתיעוד שהיא סיפקה בזמן אמת ובימים שאחר כך, והתפרסם תחילה בשיחה מקומית, שינה לחלוטין את הסיפור הראשוני שפרסמה המשטרה. מנור המשיכה לתעד גם את הימים שאחרי האירוע הקטלני, את הבתים ההרוסים, את תושבי הכפר ואת מסע הלוויה.

התחרות היא חלק מתערוכה, שנפתחה הערב במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, ומציגה את מיטב צילומי העיתונות המקומית והעולמית. הצלמים המשתתפים בתערוכה מציגים תמונות נבחרות מהשנה החולפת בנושאי חדשות, טבע וסביבה, דת ואמונה, חברה וקהילה, ספורט, אורבניזם ותרבות וסיפור מצולם. בתחרות הצילום המקומי השתתפו השנה למעלה מ-7,000 תצלומים שהגישו 280 צלמות וצלמים.

אוצרת התערוכה השנה היא הצלמת ורדי כהנא. שאצרה את תערוכות 2014 ו-2015, ונקראה לעבודת האוצרות עקב פטירתו הפתאומית של מיכה קירשנר. לצד התערוכה לצילומי עיתונות, תוצג תערוכה מיוחדת לזכרו.

> מאות פלסטינים בבקעה עומדים בפני גירוש: "רק רוצים לחיות"

פינוי עמונה. הצילום הזוכה בתחרות עדות מקומית. נועם מושקוביץ

פינוי עמונה. הצילום הזוכה בתחרות עדות מקומית. נועם מושקוביץ

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf