newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שורת מעצרים של פעילי מאבק עממי בגדה, הוארך מעצר בנות משפחת תמימי

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מספר פעילים מרכזיים במאבק העממי נגד הכיבוש בגדה המערבית נעצרו ביומיים האחרונים במהלך הפגנות בעקבות הכרזת טראמפ על ירושלים ומעצרן של בנות משפחת תמימי. היום החליט בית המשפט הצבאי להאריך את מעצרן של עהד תמימי ואמה נרימן בחמישה ימים נוספים. עוד הורה בית המשפט לשחרר בערבות את קרובת משפחתן נור תמימי אולם הורה על עיכוב ביצוע של ההחלטה ב-48 שעות.

במהלך הדיון שהתקיים בבית המשפט בעופר דרש התובע הצבאי את הארכת מעצרן של עהד, נור ונרימן תמימי בשבעה ימים. בית המשפט קיבל, כאמור, את דרישתו באופן חלקי וזאת לאחר שביום שני האחרון הוארך כבר מעצרן לראשונה. שלושתן חשודות בהפרעה לסדר הציבורי, תקיפה וגם בכך שהעליבו את החיילים. לגבי עהד הובהר בימים האחרונים כי הצבא מחפש סיבות נוספות להעמיד אותה לדין על עבירות קודמות שביצעה.

>> תשוחרר עהד תמימי, הנערה מנבי סאלח

אל שלוש העצורות ממשפחת תמימי הצטרפה היום עצורה רביעית מבנות המשפחה – מנאל תמימי. מנאל תמימי, פעילה מרכזית במאבק העממי בנבי סאלח, נעצרה במהלך הפגנה מול בית המשפט הצבאי בעופר בקריאה לשחרורן של שלוש קרובות משפחתה שנמצאות במעצר כבר כעשרה ימים. היא חשודה בהפרדת הסדר הציבורי ותוחזק במעצר לפחות עד יום ראשון אז היא צפויה לעמוד בפני שופט. במהלך אותה הפגנה נעצר גם ג'מיל ברגותי, פעיל בוועדות העממיות.

מעצרה של מנאל תמימי בהפגנה בקריאה לשחרורן של נשות משפחת תמימי:

אתמול בבוקר (רביעי) נעצר יו"ר הוועדות העממיות, מונדר עמירה, במהלך הפגנה בבית לחם בסימן חג הכריסטמס. הוא יובא בפני שופט רק ביום ראשון. בדובר צה"ל טוענים כי מונדר עמירה "נעצר בעקבות השתתפות בהפרת סדר אלימה שכללה יידוי אבנים לעבר כוחות ביטחון ששהו באזור".

בינתיים נעלם כלא היה חשבון הטוויטר של עהד תמימי. טוויטר אינה מגיבה לשאלות בנושא. דבר דומה קרה גם עם חשבון הפייסבוק של מונדר עמירה. בעבר אמרה סימה וואקנין-גיל, הצנזורית הצבאית הראשית לשעבר וכיום מנכ"לית המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה, בתגובה לשאלה האם יש ממש בטענות כי ישראל קשורה להפלה של אתרים שלשיטתה פועלים נגדה: "נפלאות דרכי האל. יש דברים שהם מקריים, ויש דברים שלא".

בוועדה המתאמת של המאבק העממי טוענים כי מאז ההצהרה ישנה החרפה בצעדים שנוקטת ישראל כלפי הפלסטינים. מאז הצהרת טראמפ נהרגו לפחות 15 פלסטינים ואלפים נפצעו מידי כוחות הבטחון. לפחות 610 פלסטינים נעצרו במהלך הפגנות, במארבי פתע ובפלישות ליליות. מעל 170 מהעצורים הם ילדים ומעל עשר נשים.

בהודעה שפרסמה הוועדה היא מבקשת לחזק את המפגינים הפלסטינים ברחבי הגדה, בעזה ובתוך ישראל וקוראת להמשיך להתארגן ולהגביר את המחאה כדי לשים קץ לכיבוש. בנוסף, הוועדה קוראת לקהילה הבינלאומית ולארגוני חברה אזרחית בעולם להתערב כדי להגן על זכויות העם הפלסטיני, ולתמוך בקמפיין החרם נגד ישראל.

פנינו לדוברות מג"ב בבקשת תגובה על מעצרם של מנאל תמימי וג'מיל ברגותי היום ב"עופר". התגובה תתפרסם כאן אם וכאשר תתקבל.

> עהד תמימי הגשימה את חזון החינוך הציוני

ג'מיל ברגותי נעצר בהפגנה לשחרורן של נשות משפחת תמימי ב"עופר" (צילום באדיבות PSCC)

ג'מיל ברגותי נעצר בהפגנה לשחרורן של נשות משפחת תמימי ב"עופר" (צילום באדיבות PSCC)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf