newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בפנים שמחו ורקדו, בחוץ צעקו "מוות לערבים": מורל ומחמוד התחתנו

מאת:
השאירו תגובה
א א א

לאחר ימים של גזענות, הסתה ושנאה, התחתנו הערב מורל מלכה בת ה-21 ומחמוד מנסור בן ה-26. השניים החלו את מסע החתונה שלהם אחר הצהרים ביפו, עירו של החתן, ולמרות מסע האיומים שהפעיל עליהם ארגון הימין הקיצוני להב"ה, שטוען כי הוא פועל למניעת התבוללות, נישאו השניים בנוכחות מאות קרובי משפחה וחברים באולם אירועים בראשון לציון.

הכלה מורל מלכה בדרכה לחתונה. יפו (צילום: יותם רונן/אקטיבסטילס)

הכלה מורל מלכה בדרכה לחתונה. יפו (צילום: יותם רונן/אקטיבסטילס)

האורחים שהוזמנו לחתונה, בני משפחה, חברים וכמובן גם בני הזוג נאלצו להתמודד עם הפיכתו של האירוע הפרטי שלהם לאירוע ציבורי שהפך להפגנה מאובטחת ומתוקשרת היטב, כולל שידורים חיים ודיווחים מסביב לשעון. את פניהם בכניסה לאולם קיבלו כמאה וחמישים פעילי ארגון להב"ה המתנגדים לנישואים של יהודים עם מי שאינם. הם קראו לעבר האורחים שנכנסו לאירוע "מוות לערבים" ושרו "בנות ישראל לעם ישראל, וגם "ערבי, תיזהר – אחותי זה לא הפקר".

ארגון טוהר הגזע "להב"ה", שיצר את המהומה, היה במקומות ובימים אחרים ככל הנראה מוצא אל מחוץ לחוק בשל הגזענות הבוטה שלו. הארגון שכנראה השתעמם ממספר ימים של הפוגה בלחימה בדרום, החליט להיטפל לזוג, ואיים בשבוע האחרון לשבש את יום חגם, כי "יהודי צריך להתחתן עם יהודייה וערבי עם ערבייה".

מולם התייצבו כמאה אזרחים, רובם פעילי שמאל, לתמוך במורל ומחמוד, ובזכות לאהוב. הם הגיעו לחזק את השניים ואת משפחותיהם, כשהם אוחזים בידיהם בלונים, פרחים ושלטי תמיכה, קראו מזל טוב ושרו לכבודם.

> השנאה והפחד הם האויבים המשותפים של הישראלים והפלסטינים

אזרחים תומכים במורל ומחמוד ובזכות לאהוב (צילום: יותם רונן/אקטיבסטילס)

אזרחים תומכים במורל ומחמוד ובזכות לאהוב (צילום: יותם רונן/אקטיבסטילס)

מחוץ לאולם החתונות בראשון לציון, שגם בעליו עמד בימים האחרונים תחת לחץ כבד, חצצו כמאה שוטרים בין מפגיני להב"ה לאורחי האירוע. כל אורח שהגיע לחתונה נבדק בקפדנות על מנת לוודא שהוא נמצא ברשימת המוזמנים.

למרות שלאחר עתירת בני הזוג נגד קיום הפגנת הימין הקיצוני קבע בית המשפט כי מפגיני הימין יורשו לקיים את מחאתם במרחק 200 מטרים מהאולם, בשטח המפגינים לא נענו להוראות המשטרה ואף ניסו לחדור לאולם על מנת להחריב את השמחה. המשטרה עכבה במהלך ההפגנה מספר מפגיני ימין-קיצוני.

> מכתב מטרוריסטית בדימוס להנהגת המדינה

פעילי ארגון להבה מחוץ לאולם החתונות. "ערבי תיזהר, אחותי זה לא הפקר" (צילום: יותם רונן/אקטיבסטילס)

פעילי ארגון להבה מחוץ לאולם החתונות. "ערבי תיזהר, אחותי זה לא הפקר" (צילום: יותם רונן/אקטיבסטילס)

נשיא המדינה רובי ריבלין התייחס מוקדם יותר היום לגילויי האלימות והגזענות: "קו אדום עובר בין חופש הביטוי והמחאה לבין הסתה. מחמוד ומורל מיפו החליטו להינשא ולקיים את חירותם במדינה דמוקרטית. גילויי ההסתה נגדם מקוממים ומדאיגים, תהא אשר תהא עמדתי או עמדתו של אחר ביחס לנושא עצמו. לא כולם חייבים לשמוח בשמחתם של מחמוד ומורל – אך כולם חייבים בכבודם", והוסיף: "אני מאחל לזוג הטרי בריאות, נחת ושמחה".

> לפעמים התבוללות היא דרך לשמור על הזהות היהודית

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf