newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בצעד פטריוטי, ארגון שוברים שתיקה ישנה את שמו ל"שוברים עצמות"

"במדינה שלנו לא ניתן לפגוע בנשים חזקות אלא בידי נשים עוד יותר חזקות", קבעה ג'ודי ניר מוזס שלום, נשיאת הארגון החדש "שוברות שתיקה". סוהרי שב"ס מחו נגד שחרורה של בר רפאלי, וכחלון בונה על הגז הטבעי שהצטבר בחברה הערבית. סיכום אלטרנטיבי לשבוע שהיה. סאטירה

מאת:

שלום קוראות וקוראים יקרים.

כמדי יום ראשון אני משתדלת להביא לכם את סיכום השבוע שהיה. הפעם, אפילו אני מתקשה להאמין איזה שבוע עבר עלינו כאן.

1. השבוע נוסד, בשעה טובה, ארגון ״שוברות שתיקה״. מדובר בארגון המציע לנשים שנפלו קורבן להטרדות מיניות מצד נבחרי ציבור ובכירים בשרות המדינה למסור את עדותן תוך שמירה על חיסיון מלא, הגנה משפטית, ותמיכה כספית לנפגעות. נמסר כי מתנדבי הארגון לא עומדים בקצב הפניות, והם שוקלים לתגבר את מערך המענה.

"נשים לא מפסיקות להתקשר ממשרדי שרים, חברי כנסת, בכירי משטרה, כוחות הביטחון, חברות ממשלתיות ועוד. ככל שהמישוש בחדרים למעלה עולה, כך עולה גם הביקוש אצלנו פה למטה. נשים שדחפו להן לשון לפה לא צריכות להשאיר את לשונן בפה, אנחנו כאן בשבילכן", אמרה נשיאת הכבוד של הארגון, ג׳ודי שלום ניר מוזס. "נעשה הכול כדי לעמוד לצידכן ולא נדרוך עליכן או נהרוס את החיים שלכן, חס וחלילה. לא נחפור בעבר של אף אחת ולא נפרסם שום פרט אישי מלבד שם, תמונה מכוערת וקצת הסבר על איך ירדתן במשקל, ואם עברתן ניתוחים פלסטיים. במדינה שלנו לא ניתן לפגוע בנשים חזקות אלא בידי נשים עוד יותר חזקות. זו מורשת הליכוד וזו דרכו של בעלי היקר סילבן עליו השלום!"

> האם שרת המשפטים משקרת ביודעין או מתוך בורות?

אל תשאירו את הלשון הפה. ג'ודי ניר מוזס שלום (ויקיפדיה, הועלה ע"י MATANYA, CC BY-SA 3.0)

אל תשאירו את הלשון בפה. ג'ודי ניר מוזס שלום (ויקיפדיה, הועלה ע"י MATANYA, CC BY-SA 3.0)

טיפול פסיכאטרי וצעדים בוני אמון

2. בהפגנה גדולה שהתארגנה באופן ספונטני השתתפו מאות עובדים בשירות בתי הסוהר כמחאה על שחרורה של הדוגמנית בר רפאלי מהכלא. "עשינו הכול כדי שתישאר. היא הייתה אסירה לדוגמה, ולא הספיקה לדגמן את קולקציית החורף המעוצבת של שב״ס", אמר אחד המפגינים בכעס. "עד שיוצא לנו לטפל באישה עדינה וגיבורה שייצגה את פניה היפות של ישראל בכל העולם, בית המשפט משחרר אותה בכזו מהירות? זו עוד הוכחה שבתי המשפט לא הגונים ומונעים על ידי תפיסת עולם שמאלנית מכוערת", הוסיף.

רפאלי מסרה בתגובה: "אני מודה לכל החברים והתומכים בשב״ס. קיבלתי יחס של מלכה, ואני מבטיחה לחזור בקרוב למקום הכי חם במדינה הזאת שרודפת אנשים יפים ועשירים ללא סיבה".

3. ארגון שוברים שתיקה הודיע שיפסיק לפעול נגד הצבא ונגד המדינה, ויאסור על חבריו כל פעילות מתוקשרת בחו״ל. כל דוברי האנגלית בארגון פוטרו, וייאסר עליהם לעמוד מול מצלמות האויב, להעלות סטטוסים בשפה זרה או לצייץ בטוויטר, מחשש שאנשים בחו"ל יצליחו להבין את המסר שלהם בכל זאת.

הנהלת העמותה שוקלת לשנות את שם הארגון ל"שוברים עצמות", או "שומרים סתימה", כצעד בונה אימון מול ההנהגה הימנית של המדינה. במקביל, ממשלת ישראל תשקול בחיוב לפתוח את שערי בתי הספר וצה״ל בפני פעילי הארגון, תחקור לעומק את כל "התקריות" שהחיילים דמיינו לכאורה שקרו במהלך שירותם הצבאי, ותמצא שהזיות וסיוטים הם תופעה שכיחה בקרב חיילים פוסט טראומטיים. בנוסף, הממשלה תעניק לכל החיילים מלח הארץ והאמיצים האלו טיפול פסיכיאטרי חינם לכל חייהם, זאת כאות תודה למסירות והקשר החם עם מיטב הלוחמים למען הכיבוש.

> מה אתם רוצים משוברים שתיקה?

פעילי שוברים שתיקה ומרצ מפגינים המחאה על ביקורו של הנשיא ריבלין בחברון (צילום: דנה לוטן, שוברים שתיקה)

אז מה עדיף, 'שוברים עצמות' או 'שומרים סתימה'? פעילי שוברים שתיקה מפגינים במחאה על ביקורו של הנשיא ריבלין בחברון (צילום: דנה לוטן, שוברים שתיקה)

הגז הטבעי הערבי

4. הועד נגד עינויי אסירים ארגן מחאה בה השתתפו מאות פלסטינים נגד העינויים הפיזיים והנפשיים הבלתי סבירים שהשב״כ הפעיל נגד החשודים ברצח משפחת דוואבשה. על פי הדיווחים, בין היתר הכריחו אותם לחתום על עדותם בשבת, החוקרים הדליקו סיגריה בנוכחותם, ואף הגישו להם סופגניות בלי ריבה במהלך חג חנוכה. "יש גבול עד כמה שירותי הביטחון יכולים להרשות לעצמם לפגוע בזכויות אדם בשם הביטחון", אמרה מנכ״לית הוועד למאבק בעינויים. מפגין פלסטיני שהשתתף בהפגנה אמר "אני כפלסטיני מבין מה הצעירים האלו עוברים יומיום. אני מקווה שהחוקרים הפסיקו להשתמש בשיטת הדגדוגים כדי להוציא מהם עדויות סרק ולהפליל אותם. לבי לבי איתם".

5. השבוע נערך מפגש מכריע בין חברי הרשימה המשותפת וראשי רשויות בחברה הערבית עם השרה גילה גמליאל והשר כחלון בנוגע לתכנית האוצר לקידום הישובים הערבים. האוצר הציע "פירורים" לרשויות, חברי המשותפת ביקשו "פירוטים" לאן הולך הכסף. השרה גמליאל שאלה "למה אין אף אישה מכהנת כראש עיר או כפר אצלכם? מי מכם נשוי לשתי נשים? זה מה שמפריע לי ולכן לא מגיע לכם כסף". ח״כ זועבי הסבירה בעדינות לשרה שהיא אישה כמוה ומבינה את חשיבות ייצוג הנשים בשלטון, ושבעצם היא לא יושבת כרגע בוועדה לקידום מעמד האישה. "זה בכלל חדר בני המיעוטים בכנסת", הבהירה.

כחלון הסביר את המהפכה של מתווה הגז  והשפעתו על שיפור הכפרים הערבים, שיצטרכו פשוט לחכות עוד קצת לפני פיצוץ הגז הטבעי שנאגר שבעים שנה בחברה הערבית. אחד מראשי הערים הסביר לשר שהעירייה משלמת פיצויים לחברות הביטוח על הכספים שהם משלמים לנפגעי רחוב פי עשרה מעלות תיקון הכבישים עצמם. אזרחים פוגעים בעצמם בכוונה כדי לתבוע את העירייה והם זוכים בסוף. "אני מבקש להטיל סגר על כל הכפרים הערבים עד שנתקן את כל התקלות ברחובותינו. גם כך אין תחבורה ציבורית כמו שצריך ורמת האבטלה עולה, כך שאין עבודה ממש שצריך לנסוע אליה, והישגיי התלמידים הערבים במיצב בתחתית הטבלה, אז בשביל מה לצאת לבית הספר ולהסתבך". השר כחלון הבטיח ליישם את ההמלצה בקבינט הביטחוני שהוא לא חבר בו בהקדם .

6. ולבסוף חדשות טובות הכלבה המלכותית של משפחת נתניהו שוחררה מההסגר וחזרה לבית המטונף של אשת ראש הממשלה, שעוד לא הצליחה להגדיל את תקציב הניקיון מאז שהחליפה ווילונות אחרי הבחירות. ההסבר לשחרור היה שהכלבה טעתה בזיהוי של בעלה של השרה חוטיבילי. האיש בלבל את הכלבה מאחר ויש לו תסמינים של בעל חזות מזרחית, והכלבה פשוט השתתפה בנטרולו.

שבוע נפלא שיהיה לכם. נשתמע בסיכום השנה שבוע הבא.

> בנט הורה להוציא את אלתרמן מתוכנית הלימודים בשל שיריו על פשעי מלחמה

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf