newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אורח לא קרוא: אבנר נתניהו התפרץ לשיעור באוניברסיטה (וידאו)

בנו של ראש הממשלה אינו תלמיד בקורס, שבו משתתפת בת זוגו. "הוא פשוט נדחף והתחיל ללהג את דעתו. זו חוצפה לא נורמלית", אמרה סטודנטית שהשתתפה בשיעור, שעסק בממשלות נתניהו. המרצה: לא זיהיתי במי מדובר

מאת:

אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התפרץ לשיעור בזום באוניברסיטה העברית שדן בממשלות נתניהו, אף שהוא אינו תלמיד בקורס או בחוג שבו התנהל השיעור.

האירוע התרחש בשבוע שעבר בעת שיעור של ד"ר גייל טלשיר בחוג למדע המדינה על "משילות נגד דמוקרטיה: ניתוח מבני של ממשלות נתניהו". בשיעור משתתפת בת זוגו, נוי בר, שהיא גם אחראית אגף הסברה בארגון "אם תרצו".

> קפיטליסט, בז למוחלשים, דורסני. ת"א-יפו לא תתגעגע לרון חולדאי

אבנר נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

אבנר נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

בשלב מסוים, כשהדיון עסק בשריונים במפלגות לקראת הבחירות הקרובות, התערב אבנר נתניהו בשיחה. הוא הציג את עצמו כבן זוגה של בר ו"כסטודנט למדעי הרוח", אבל כאמור לא בחוג למדע המדינה ולא בקורס הספציפי.

נתניהו הצעיר הביע את דעתו כי בזירה הפוליטית "יש ארבע מפלגות שנשארו אחידות וזהות מבחינת ההרכב שלהן " – הליכוד, ישראל ביתנו והמפלגות החרדיות – והשאר "משחקות בפירוק והרכבה". הוא טען שפוליטיקאים מנסים "להמציא את עצמם מחדש" על ידי פרישה ממפלגה, הכרזה שהם מקימים מפלגה חדשה, עריכת סקר ואז מקבלים "מקום גבוה יותר" ברשימה אחרת.

"דוגמה ממש טובה היא יזהר שי", אמר נתניהו, "שלפני ארבעה חודשים היה פאקינג נובאדי, מקום 20 בכחול לבן", ואז הודיע על פרישה, קיבל כמה כותרות ו"אז התמקם במקום שניים אצל בוגי", מפלגה ש"לא שווה כלום בפני עצמה", לדברי נתניהו הצעיר. הוא העריך שרשימתו של בוגי יעלון תצטרף למפלגה חולדאי, ו"יעלון יקבל בה מקום שני", ואז גם ישי יקבל מקום גבוה מהמקום ה-20 שהיה בו בכחול לבן.

> החלטנו בבצלם לקרוא למשטר בין הים לירדן בשמו: אפרטהייד

נתניהו גם התייחס לכך שלא התקיימו פריימריז בכל המפלגות, כולל בליכוד. "לא היה זמן רצוף לכנסת ולא היה זמן לח"כים להשיג השגים, ולכן הם מנסים להימנע מזה (פריימריז) כמה שיותר".

"הוא פשוט נדחף והתחיל לדבר וללהג את דעתו. זו חוצפה לא נורמלית", אמרה סטודנטית שהשתתפה בשיעור. לדבריה, גם בצ'ט הפנימי סטודנטים התלוננו על ההתפרצות יוצאת הדופן של אדם שאיננו סטודנט בקורס.

ד"ר טלשיר אמרה ל"שיחה מקומית" שלא זיהתה שמדובר באבנר נתניהו. "ביקשתי שהוא לפחות יישאר לשמוע את התשובה, אבל הוא חזר לחצי לשנייה ונעלם". טלשיר אמרה שזו הפעם הראשונה שקורה לה שסטודנט שאינו חלק מהשיעור נכנס לשיעור בצורה כזו. "הוא הציג את עצמו כסטודנט למדעי הרוח", היא אמרה.

הקורס עוסק כאמור בניתוח מבני של ממשלות נתניהו, והשיח המושמע בה ביקורתי למדי כלפי התנהגותו. לא ברור אם אבנר נתניהו נכח גם בשיעורים אחרים לצד בת זוגו.

אבנר נתניהו לא הגיב לשאלה מדוע החליט להשמיע את דעתו בפורום שאינו שותף לו, אף שלא התבקש לכך.

> ילדה בת 11 נפצעה בפניה כתוצאה מתקיפת מתנחלים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

כן, זה רצח עם

ברוב המקרים של רצח עם, מבוסניה עד נמיביה, מרוואנדה עד ארמניה, מחוללי הרצח אמרו שהם פועלים מהגנה עצמית. העובדה שמה שקורה בעזה לא דומה לשואה, כותב חוקר השואה עמוס גולדברג, לא אומרת שזה לא ג'נוסייד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf