newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פשע שנאה בכפר ערה: רכבים הוצתו, נמצאה כתובת "תג מחיר, ד"ש מהמורחקים"

מאת:
השאירו תגובה
א א א

תושבי היישוב ערה התעוררו הבוקר לגלות כי שני כלי רכב בכפר הוצתו ועל קיר אחד הבתים רוססה הכתובת "תג מחיר, ד"ש מהמורחקים". כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירה. כצפוי – חשודים אין.

אתמול דווח כי השב"כ הוציא לפעיל הימין הקיצוני מאיר אטינגר צו מנהלי המרחיק אותו לחצי שנה מהגדה המערבית ולשלושה חודשים מירושלים. בנוסף על פי הצו אטינגר, ששוחרר לפני כשנה ממעצר מנהלי ללא משפט בו שהה כעשרה חודשים, ישהה בשלושת החודשים הקרובים במעצר בית לילי. אטינגר הוא לא פעיל הימין היחיד שהמשטרה מנסה להתמודד איתו על ידי צווים מנהליים ללא משפט, ועל ידי הרחקה מהשטחים או אזורים שונים בארץ.

ונראה שכמו בכל פעם שכוחות השיטור מנסים להתמודד עם אלימות הימין הקיצוני המכונה "נוער גבעות" ולפגוע בהתארגנות שלו, מי שמשלמים את המחיר הם ערבים אקראיים.

בשבוע שעבר ירה מתנחל בחווארה למוות במפגין, לאחר שנקלע להפגנה, ניסה לדרוס את המפגינים וספג מטח אבנים כבר. צלם עיתונות נפצע גם הוא מירי במהלך האירוע. כמה ימים קודם לכן ירו שוטרי מג"ב אש חיה לעבר מפגינים בכפר נבי סאלח, שיצאו להפגין בתמיכה באסירים השובתים רעב, והרגו את סבע נידאל עוביד, בן 23 מאזור סלפית. עוביד נפגע מירי מרובה רוגר במותנו ופונה לבית חולים, שם נקבע מותו.

> לא טרור יהודי, טרור ישראלי

ד"ש מהמורחקים. פשע שנאה בישוב ערה (צילום: דוברות המשטרה)

ד"ש מהמורחקים. פשע שנאה בישוב ערה (צילום: דוברות המשטרה)

לפני כחודש, בשעות הבוקר של ה-22 באפריל, תקפה כנופיה שיצאה מכיוון ההתנחלות הקיצונית יצהר את הכפר הפלסטיני הסמוך עוריף. עם גל התקיפה הראשון הודיעו תושבי הכפר לכוחות הביטחון על האירוע האלים. למקום הגיעו כוחות צבא ומשטרה, אולם אלו לא עצרו אף אחד מהמתפרעים, הרחיקו מעט את המתנחלים ועזבו את המקום.

ביום שישי שקודם לכן יצאה כנופיית מתנחלים אחרת, מ"מאחז הבלאדים" הידוע לשמצה,ותקפה באלימות קשה את פעילי תעאיוש שהגיעו כדי ללוות רועי צאן הנתונים תחת אלימות וטרור מתנחלים מהאזור. חמישה פעילים נפצעו. למחרת, במהלך השבת, יצאו כנופיות של עשרות מתנחלים מתפרעים מכיוון יצהר לעבר  הכפרים חווארה ועוריף. הם שברו שמשות של בתים ומכוניות, הציתו שריפות ואף גרמו לפציעתם של שלושה פלסטינים, ביניהם אשה שנפגעה בראשה. חיילים שהגיעו למקום כמובן שירו לעבר הפלסטינים. יום אחר כך פורסם כי המתפרעים היהודים תקפו גם את חיילי הצבא, ופצעו קצין בידו.

ח"כ יוסף ג׳בארין, שסייר הבוקר במקום הפיגוע אמר כי ״משטרת ישראל מגלה אוזלת יד פושעת בטיפול בטרור של ׳תג מחיר׳. מדהים שדווקא במקרים אלה המשטרה אינה מצליחה לשים את ידה על הפושעים, אשר ממשיכים להצית ולשרוף מכוניות, בתים, ובתי תפילה. האם המשטרה הייתה מתרשלת בצורה כזו אם היה מדובר במבצעים פלסטיניים? מדוע צריכים לחכות לאסון נוסף, כמו 'דומא 2'?"

מ"פורום תג מאיר" נמסר בתגובה כי "מי שמבליג על הצתות סדרתיות של מכוניות, טרקטורים וגרפיטי מכוער סופו שימצא עצמו מתמודד עם הצתות של בתים מיושבים. אנו קוראים לממשלת ישראל לעצור את הטרור היהודי ובעיקר לעצור את ההסתה כנגד האוכלוסייה הערבית".

> התמיכה בשביתת האסירים מתרחבת. מאות הפגינו בחיפה וחסמו כבישים

חמישים שנים יותר מידי

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf