newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פסיקה: עיריית באר שבע לא תעסיק עובדים בחוזים אישיים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע פסק השבוע כי אסור לעיריית באר שבע להעסיק עובדים בחוזים אישיים. הפסיקה נוגעת לכ-120 עובדים המועסקים, לטענת ההסתדרות החדשה, בחוזים אישיים. "מכרזים שפורסמו וכללו תנאי העסקה של דירוג המח"ר (דרגות השכר של עובדי הרשויות), הומרו לאחר מעשה להעסקה בחוזה אישי. השופטת יעל אנגלברג פסקה כי עיריית באר שבע לא תקלוט או תעביר עובדים להעסקה בחוזה אישי", אומרים בהסתדרות בבאר שבע.

לאחרונה נתגלעו חילוקי דעות גדולים בין ועד העובדים בעיריית באר שבע לבין ראש העירייה, רוביק דנילוביץ'. בעיריית באר שבע מתנגדים, למשל, לכך שעובדי חברת הבת "כיוונים" יתאגדו בוועד עובדים יציג. החברה חולשת על מרבית מוקדי התרבות של העיר, בהם משכן אמנויות הבמה, מרכז הצעירים, האמפיתיאטרון, אולם הקונכיה ועוד ומפעילה את מרבית החוגים הנערכים בעיר, ופרסה חסות על עצרת הגאווה בעיר.

מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב: "זהו הישג גדול למאבק העובדים בעיריית באר שבע. החגיגה שמקיים ראש העיר בדמות חלוקת חוזים אישיים לכל והקמת חברות בת הולכת להיגמר. פסק הדין החשוב הזה מעביר מסר ברמה הארצית לכל העיריות – אין לכן את האפשרות לפעול בניגוד לחוקת העבודה ולהעסיק עובדים רגילים בחוזה אישי, אלא רק בדירוג דרגה כפי שמחייבת החוקה".

עוד בנושא

    יעקב אדרי, יו"ר מועצת העובדים של עיריית באר שבע: "אני מברך על החלטת השופטת. מתפקידי, כמייצג של העובדים בהסכם הקיבוצי, להבטיח שוויון ואחדות בקרב העובדים. מדובר בהישג עצום גם לעובדים וגם לתושבים בעיר שכעת יכולים להיות בטוחים שכל תהליך קבלה למשרה נעשה בשקיפות מלאה וללא רחש בחש מאחורי הקלעים. חבל שנדרשנו לכך דרך בית הדין, אבל כעת ההנהלה מבינה שעליה לעבוד בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאה מול מועצת העובדים".

    ההחלטה ניתנה בעקבות בקשת סעד של ההסתדרות, בייצוגם של עו"ד אהוד ויעל שילוני, על העסקה בכמות חריגה של עובדים בחוזה אישי בעיריית באר-שבע.

    א א א
    ועוד הערה לסיום:

    הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

    כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

    אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

    הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
    תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

    לחצו כאן
    מפגין שנפצע בעימותים בין תומכי למתנגדי משטר, לאחר מחאה נגד כנס תמיכה בשלטון האריתראי, ב-2 בספטמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

    מפגין שנפצע בעימותים בין תומכי למתנגדי משטר, לאחר מחאה נגד כנס תמיכה בשלטון האריתראי, ב-2 בספטמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

    לקראת יום העצמאות האריתראי, בקהילה חוששים מעוד התפרצות אלימה

    מתנגדי המשטר הדיקטטורי שחיים בדרום תל אביב מזהירים כי תומכי המשטר נערכים לציין את האירוע, שיחול ב-25 במאי, וכי צפויים עימותים קשים, בדומה לאלה של ספטמבר אשתקד. הם מעידים כי בחודשים האחרונים המתיחות רק גברה

    X

    אהבת את הכתבה הזאת?

    כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
    silencej89sjf