newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המדינה ביקשה מבג"ץ דחייה להגשת תשובתה בעתירה נגד גירוש הפליטים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בדיון שהתקיים היום (שני) בעתירתם של 119 פעילים נגד גירוש מבקשי המקלט, אשר הוגשה לבית המשפט על ידי עורך הדין איתי מק ועתירה שהגיש עו"ד אביגדור פלדמן, ביקשה המדינה מבג"ץ ארכה עד לתשעה באפריל להגשת תגובתה. היא ביקשה מבית המשפט להציג בפניו מסמך חסוי לעיניו בלבד. המדינה הצהירה כי עד שתינתן תגובתה מבצע הגירוש יעוכב ולא ישלחו מבקשי מקלט נוספים לכלא.

כזכור, בשבוע שעבר החליט בג"ץ להוציא למדינה צו ביניים שמקפיא את גירוש הפליטים לאחר שבדיון הקודם בעתירה בתאריך 14 במרץ, המדינה הודיעה לבג"ץ על הקפאה זמנית של גירוש מבקשי המקלט מישראל למדינות שלישיות. הודעת המדינה מגיעה לאחר שבג"ץ המליץ למדינה לשקול את הקפאת הגירוש במהלך דיון בעתירה בעניין ההסכמים החסויים עם רואנדה לגירוש מבקשי המקלט. ההסכמים החריגים לא אושרו מעולם בכנסת.

את הארכה שביקשה היום המדינה היא נימקה בצורך "לאפשר לדרגים המשפטיים והמדיניים הבכירים ביותר להידרש לנושא מקרוב". בשבוע שעבר ביקר שר הביטחון אביגדור ליברמן מדינות אפריקה ביניהן רואנדה. הוא נועד שם עם הנשיא פול קגאמה, ועם שרי ההגנה והחוץ. במהלך הביקור הוא אמר לנשיא רואנדה: "היחסים בין המדינות חזקים ועמוקים מאי פעם".

עוד בנושא

    עו"ד איתי מק כתב בתגובתו לבקשת המדינה כי נוצר הרושם שהמשיבים אינם ערוכים לגירוש בכפיה במועד עליו הצהירו (1 באפריל). מק ציין כי "קיים סיכוי קלוש כי הם יעמדו בארכה לנוכח חופשות הפסח בפרקליטות המדינה ואצל הגורמים הרלוונטיים. המשיבים אף מבקשים להגיש מסמך חסוי שעומד לטענתם בלב בקשת הארכה. ניתן לנחש כי מדובר בבירור נוסף שהמשיבים נאלצו לבצע מול הדיקטטורה ברואנדה טרם יגישו את עמדתם".

    מק הוסיף: "המשיבים אינם יכולים לטרטר ולשגע מדינה שלמה ובמיוחד להאריך את הדאגה ואת החרדה בקרב מבקשי המקלט, אך מכיוון שמדובר בבקשת הארכה ראשונה העותרים יסכימו לה". בעניין הבקשה להגשת מסמך חסוי אמר עו"ד מק: "אין כל צורך במעטפה הסודית שהמשיבים מבקשים להגיש בשים לב לכך שהם טרם השיבו לשאלת כבוד בית המשפט אם יש תעודת חיסיון על ההסכם המעודכן עם רואנדה".

    עו"ד מק גם ביקש מבית המשפט להורות על שחרור לאלתר של כל הכלואים בכלא סהרונים. "בהינתן שהמשיבים לא עמדו במועד שהתחייבו לו בדיון, אין הצדקה כלשהי שהכלואים בכלא סהרונים יהיו שעירים לעזאזל של המשיבים וימתינו שם ללא אופק הרחקה ממשי לרואנדה".

    בתגובתו לבקשת המדינה אמר עו"ד פלדמן כי הוא מסכים לבקשת ההארכה אך מתנגד להגשת מסמך חסוי כלשהו, שהגשתו מתייתרת נוכח ההסכמה להארכה. עוד דרש עו"ד פלדמן כי בעתיד, תצורף לכל בקשה מטעם המשיבים להגשת מסמכים חסויים תעודת חיסיון המסבירה בפירוט את הבקשה, כדי שיהיה אפשר לבחון אם הבקשה אכן נחוצה. פלדמן ציין את "היד הקלה של המשיבים על הדק החיסיון" והזהיר מפני ניצולו לרעה.

    > מה המשמעות של החלטת בג"ץ להקפיא את גירוש הפליטים?‎

    א א א
    ועוד הערה לסיום:

    הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

    כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

    אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

    הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
    תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

    לחצו כאן
    מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

    מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

    המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

    כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

    X

    אהבת את הכתבה הזאת?

    כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
    silencej89sjf