newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

חג הקורבן: משפחה פלסטינית ממז' ירושלים פונתה מביתה לטובת עמותת מתנחלים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בעיצומו של חג הקורבן הקדוש למוסלמים פינתה היום המשטרה משפחה פלסטינית מביתה בעיר העתיקה בירושלים לטובת עמותת מתנחלים. משפחת קירש, המונה תשע נפשות, ביניהן גם ילדים ואשה בהריון, מתגוררת בבית משנות ה-30 של המאה הקודמת.

הבית הועבר לרשות עמותת "עטרת כהנים" לאחר שנטען כי זו רכשה את הנכס בשנות ה-80. מדובר בבית שהינו חלק מקומפלקס מגורים שבו התגוררו שבעה אחים ששכרו את הדירות במקום. ששה מהאחים על משפחותיהם פונו מבתיהם לאחר ש"עטרת כהנים" החלה את ההשתלטות שלה בפועל על המבנה ביולי 2010. היום פונה האחרון מבין שבעת האחים.

> טיהור אתני: תשובה לנתניהו

הפינוי היום מגיע בסיומם של הליכים משפטיים שהחלו כבר בסוף שנות ה-90, כאשר במאי האחרון דחה בית המשפט העליון את ערעור המשפחה בטענה למעמד של דיירים מוגנים.

פינוי המשפחה הוא חלק ממהלך רחב של השתלטות עמותות מתנחלים ממומנות היטב על נכסים בשכונות פלסטיניות במזרח ירושלים, וספציפית באזור "האגן הקדוש" המקיף את העיר העתיקה מדרום, מזרח וצפון. על פי עמותת "עיר עמים" ברובע המוסלמי ישנן לפחות עוד שש משפחות פלסטיניות נגדן מנהלות עמותות מתנחלים הליכים של פינוי שנמצאים בשלבים שונים של דיון משפטי.

צפו: הפינוי של משפחת קירש (וידאו: OCHA)


בין 33 אלף הפלסטינים החיים ברובעים המוסלמי והנוצרי של העיר העתיקה חיות כיום במובלעות כשמונים משפחות מנחלים יהודיות, המונות כחמש מאות נפשות. התנחלויות אלו מלוות בדרך כלל בכוחות אבטחה פרטיים שמטילים אימה על התושבים הפלסטינים ומגבילים את התנועה שלהם. כשהמשטרה נדרשת להתערב במקרים של חיכוכים, היא בוחרת בצד של המתנחלים. הפלסטינים במזרח העיר, שלא נמצאים גם תחת סמכות הרשות הפלסטינית, למעשה נותרים חסרי הגנה.

מעמותת "עיר עמים" נמסר בתגובה כי: "עוד לא הספקנו להירגע מאמירתו של נתניהו על טיהור אתני, והנה, משפחה פלסטינית נוספת מפונה מביתה בירושלים המזרחית. העובדה שמשטרת ישראל בוחרת לבצע את הפינוי דווקא בעיצומו של חג הקורבן הקדוש למוסלמים, מוכיחה כי היא אינה בוחלת באמצעים על-מנת להוציא לפועל את מדיניות הממשלה לייהוד האגן המזרחי בירושלים המזרחית".

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+.

> המשטרה מודה: תושב מז' ירושלים נעצר כדי למנוע ממנו להפגין

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
ואנואר סלאודה בביתו שהוצת בכפר דומא, 14 באפריל 2024 (צילום: אורן זיו)

"התחלתי לבנות את הבית ב-2020 וסיימתי השנה בכוונה להתחתן וגור פה". אנוואר סלאודה בביתו שהוצת בכפר דומא, 14 באפריל 2024 (צילום: אורן זיו)

פרעות בדומא: "אלמלא ברחו, משפחות שלמות היו נשרפות בבתים"

עם מציאת גופתו של הנער בנימין אחימאיר ממאחז "מלאכי השלום", מתנחלים פשטו על הכפר דומא, שבו הוצתה משפחת דוואבשה לפני 9 שנים, וזרעו בו חורבן. לדברי התושבים, חיילים שנכחו במקום גיבו את הפורעים ולא עשו דבר למנוע את האלימות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf