newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

גופות שלושת הנערים נמצאו ליד חברון, חברי ממשלה מגיבים בקריאות לנקמה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

שמונה עשר ימים לאחר שנעלמו באזור צומת גוש עציון, נמצאו הערב (שני) גופותיהם של שלושת הנערים גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל באזור פתוח ליד חלחול.

כוחות גדולים של צבא, משטרה ושב"כ נמצאים בעיר חלחול, מערבית לחברון וחוסמים את הכניסות לאזור.

> דווקא כשהזעם נראה כל כך צודק, זה הזמן ללחוץ על ישראל לסיים את הכיבוש

(צילום: אקטיבסטילס)

(צילום: אקטיבסטילס)

(צילום: אקטיבסטילס)

(צילום: אקטיבסטילס)

מתנחלים מקימים גלעד לזכר הנערים שנרצחו (צילום: אקטיבסטילס)

מתנחלים מקימים גלעד לזכר הנערים שנרצחו (צילום: אקטיבסטילס)

מאז הסרת צו איסור הפרסום על גילוי שלושת הגופות פרסמו חברי כנסת וממשלה הודעות אבל, גינוי וגם נקמה. כאילו שכחו שכבר שמונה עשר ימים אנחנו נוקמים, תוקפים ומענישים קולקטיבית את כל מה שרק אפשר במסגרת המבצע שהוגדר בתחילה כמבצע להחזרת החטופים, והפך מהר מאוד למסע לחיסול החמאס.

הנה לקט תגובות מתלהמות ובראשן ראש הממשלה:

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הם נחטפו ונרצחו בדם קר על ידי חיות אדם. בשם כל עם ישראל אני מבקש לומר למשפחות היקרות – לאימהות, לאבות, לסבתות ולסבים, לאחיות ולאחים – ליבנו שותת דם, העם כולו בוכה איתם. נביא את הבנים לקבר ישראל. נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן, וגם לא נקמת דם של נערים צעירים וטהורים – שהיו בדרך הביתה לפגוש את הוריהם – ולא ייראו אותם עוד. החמאס אחראי – והחמאס ישלם. יהי זכרם של שלושת הבנים ברוך".

שרת המשפטים, והאחראית על ניהול השיחות המדיניות עם צוות המשא ומתן הפלסטיני, ציפי ליבני: "19 ימים של דאגה, איסוף מודעין, החלטות, חיפושים בלתי פוסקים ותקווה גם מול עובדות קשות. נמשיך להכות בעוצמה בחמאס, למען העתיד".

ח"כ אורי אריאל: "במלחמה כמו במלחמה צריך להכות במחבלים ללא רחם מצד אחד ולתת תשובה ציונית הולמת מצד שני. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

מירי רגב: "על אותם מחבלים שפלים אמרה חברת כנסת ישראל חנין זועבי שהם 'אינם טרוריסטים'. אני קוראת ליועץ המשפטי להעמידה לדין, ואני בטוחה שהכנסת לא תעניק לה חסינות – גם אם היא תבקש את זה. אני דורשת מראש הממשלה להורות לארגוני הביטחון לרדוף את החוטפים עד חורמה".

ישראל כ"ץ, שר התחבורה: "חייבים לפעול בכל העוצמה ולהרוס את תשתית החמאס באיו״ש ובעזה. יש ללמד את חמאס לקח שלא ישכח לעולם".

שר הכלכלה נפתלי בנט: "אין מחילה לרוצחי ילדים ולשולחיהם. עכשיו הזמן למעשים".

ח"כ איילת שקד: "לעם שגיבוריו רוצחי ילדים צריך להתייחס בהתאם".

דני דנון, סגן שר הביטחון: "סופם הטרגי של הנערים חייב להיות סופו של החמאס".

> העלמות הנערים והמבצע הצבאי: כל העדכונים והפרשנות 

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf