newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עמיר לב חוזר עם מסר נגד גירוש מבקשי המקלט: האזינו לסינגל "סנו ז'אוול"

מאת:
השאירו תגובה
א א א

המוזיקאי עמיר לב שחרר היום (ד') סינגל מתוך אלבומו החדש, "תחת השמש", העתיד לצאת בקרוב. הסינגל, שנקרא "סנו ז'אוול", מרמז על "ההלבנה" הנוכחית אותה מנסה לעשות ממשלת ישראל, ומדבר באופן ישיר על פחד מגירוש וכרטיס טיסה בכיוון אחד לאפריקה.

לב, אחד המוזיקאים המוערכים בתעשייה הישראלית, חוזר לאחר היעדרות של כמעט ארבע שנים. אלבומו האחרון, "נוגע בדרכון" יצא ב- 2014. אלבומו החדש מכיל שילוב מעניין של אלמנטים ממוזיקת רוק, עם מקצבים מזרחיים. השילוב יוצר מנגינה מורכבת וייחודית, והתוצאה היא מלודיה נעימה להאזנה. לב משתף פעולה עם עוד שלושה נגנים באלבום: נווה קורן המצוין על התופים, נתן זוהר על העוד והייתם בשארה על כלי ההקשה.

האזינו לשיר החדש "סנו ז'אוול":

אני תופס אותו לשיחת טלפון בדרך הביתה מחזרה עם הנגנים. איתו ברכב נמצא בשארה, ואני חושב לי שזו הזדמנות מצויינת לשאול על שילוב הפעולה עם מוזיקאי פלסטיני ועל המוטיבים המזרחיים.

"פעם עמדתי באמצע קהיר", לב נזכר. "ופתאום ניגש אלי מישהו והתחיל לדבר איתי בערבית, כאילו הייתי בן המקום. מאוד התלהבתי. אני חושב על המקום בו אני חיים, המזרח התיכון, וחושב שצריך לתת לו ביטוי גם במוזיקה שלי. איפה הארומה של המקום? איפה ההיסטוריה והאנשים שחיים כאן כבר מאות שנים? אני שומע המון מוזיקה מהמזרח התיכון ומצפון אפריקה. את הייתם פגשתי במקרה, באיזה הופעה, וממש נגנבתי מאיך שהוא מנגן. הדבר נכון אגב לגבי כל הנגנים, שגם אותם פגשתי במקרה. אני לא בוחר נגנים לפי הזהות שלהם, אלא לפי אופי המוזיקה שלהם".

אני שואל את בשארה על החוויה של לעבוד עם מוזיקאי ישראלי. "רק כשהתחלנו לעבוד ביחד, הבנתי באמת שזה פרויקט פיוז'ן שתמיד חלמתי לעשות" הוא אומר. "בתור מוזיקאי פלסטיני שפעיל בסצינה הפלסטינית, אני יודע שיש כאן שתי סצנות נפרדות שכמעט לעולם לא נפגשות – ואז מגיע הפרויקט הזה שמאפשר לכל אחד להיות מי שהוא באמת. יש במוזיקה הזו משהו מאוד אמיתי".

כשאני חוזר לסינגל, לב חושף שהוא בכלל לא חשב על הגירוש בזמן שכתב את השיר. "ישבתי באיזה פיצרייה בתל אביב, ואז נכנסו שני חבר'ה אפריקאים למקום. אני זוכר איך שאר האנשים במקום הביטו בהם כלא שייכים, ממש הסתכלו על כל לעיסה שלהם. הדבר גרם לי לחשוב על מה זה באמת להיות זר במקום שלא רוצה אותך, ועל הקושי האדיר של לחיות ככה. חשבתי לי איך שני אנשים כאלה יכולים עכשיו לשבת באיזה בית קפה, לשמוע איזה שיר של ביונסה אולי, וממש להרגיש איך זה לשכוח את החיים כאן לשנייה".

עמיר לב ישיק את הסינגל החדש שלו ב-27 במרץ במועדון הבארבי בתל אביב. "תחת השמש", האלבום המלא, יצא ביוני השנה.

> המניפולציה הפוליטית שמאחורי הרגש המזרחי של מירי רגב

 

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf