newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פניית פרסה: ארדן חוזר בו מגרסתו לאירועי אום אל חיראן

מאת:
השאירו תגובה
א א א

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר היום בבאר שבע כי: "היה לנו אירוע קשה ומצער באום אל חיראן. אסור לתת לאף אחד לנסות לקחת אירוע נקודתי, שבו לצערנו גם נהרג שוטר וגם נהרג אזרח, ולהשליך ממנו על כל היחסים בין האוכלוסייה הבדואית לבין משטרת ישראל לממשלת ישראל וממשרד לביטחון הפנים". הדברים נאמרו לאחר שראשי רשויות מקומיות בדואיות עזבו במחאה אירוע אליו הגיע ארדן, בשל דבריו לאחר אירועי אום אל חיראן.

כזכור ב-18 בינואר האחרון נהרגו באום אל-חיראן יעקוב אבו אלקיעאן והשוטר ארז (עמדי) לוי, הראשון מורה תושב הכפר, והשני שוטר שהגיע לאבטח את הריסת ביתו של הראשון. ביום האירוע הצהיר גלעד ארדן כי "מחבל השייך לתנועה האסלאמית דהר לעבר כוחותינו במטרה להרוג כמה שיותר שוטרים עוד לפני תחילת הפינוי". יום לאחר מכן המשיך באותו קו ואף טען כי בידי השב"כ מידע הקושר את הנהג לפיגוע. לשב"כ לא היה מידע כזה. מפכ"ל המשטרה החרה החזיק אחרי השר וטען בהלווית לוי כי אבו אלקיען הוא "מחבל בן עוולה".

> כדי להגן על קשישים דרושה הפרטה של בתי האבות

בימים שלאחר מכן גרסתו של ארדן החלה להיפרם, ועם כל סתירה הוא שינה אותה פעם אחר פעם, עד שהיום למעשה חזר בו ממנה לחלוטין. מי שתואר בתחילה כמחבל דאעש בפוטנציה הפך פתאום לאזרח שנהרג לצערו של ארדן, ולא שחוסל לשמחתו של השר, או דברים מסוג זה שהוא נוהג להשמיע.

זה כמובן לא מספיק. הבקשה של ארדן בהקשר זה כי האירוע לא ישפיע על היחסים בין האוכלוסיה הבדואית לבין משטרת ישראל היא צבועה וחצופה. הרי דבריו ומעשיו של השר עצמו הם בדיוק הבעיה ביחסים הללו כעת. הוא לא יכול לנהוג כאילו לא העלה את ההאשמות המופרכות מעולם.

גלעד ארדן סירב עד עתה להשיב לפנייתנו על השאלה מדוע לא התנצל רשמית.

אגב, דוברות המשטרה, אשר גם היא מהרגע הראשון הפיצה את גרסת "פיגוע הדריסה" ללא ראיות כלשהן, סירבה גם היא להגיב וכתבה לנו כי "נושא חקירת אירוע הדריסה בו נהרג רס"ב ארז עמדי לוי ז"ל נמצא תחת חקירת מח"ש ועל כן משטרת ישראל מנועה מלהגיב בנושא".

נציין כי מח"ש עדיין לא פתחה בחקירת אירועי אום אל חיראן ורק בודקת אותם. אין מניעה כי המשטרה תגיב, בדיוק כמו שלא הייתה מניעה כאשר המשטרה פרסמה ציוצים כמו זה שלהלן.

> למרות הפרת זכויות האדם, פעילי שמאל יהודים צריכים לתמוך בעבאס

unnamed

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf