newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צלם "שיחה מקומית" אורן זיו זכה בתחרות עדות מקומית

צילומיו של זיו זכו בקטגוריה "סדרת השנה" על תיעוד מחאת תושבי הכפר הבדואי סעווה אל אטרש נגד עבודות ייעור של קק"ל. זיו זכה גם בקטגוריה "חשיפה ארוכה" על המעקב שלו אחר מאבקי הדיור הציבורי בגבעת עמל, כפר שלם ויפו

מאת:

צלם וכתב "שיחה מקומית" אורן זיו זכה היום (רביעי) בקטגוריות "סדרת השנה" ו"חשיפה ארוכה" בתחרות עדות מקומית 2022, לצילום עיתונות וצילום תיעודי.

בקטגוריה "סדרת השנה" זכה זיו על תיעוד מחאת תושבי הכפר הבדואי סעווה אל אטרש נגד עבודות ייעור של קק"ל, בינואר השנה. בקטגוריה "חשיפה ארוכה" זכו צילומיו המתעדים את מאבקי הדיור הציבורי בגבעת עמל, כפר שלם ויפו.

בתערוכת עדות מקומית מוצגים 173 תצלומים בקטגוריות: חדשות, טבע וסביבה, דת ואמונה, חברה וקהילה, ספורט, אורבניזם ותרבות, וחשיפה ארוכה.

סדרת השנה

שוטרים פועלים לדיכוי מחאתם של תושבי הכפר הבדואי סעווה אל אטרש נגד עבודות ייעור של הקרן הקיימת לישראל שהתבצעו בסמוך לבתיהם. לטענת התושבים, מטרת העבודות היא לדחוק אותם מאדמותיהם. הנטיעות הופסקו לאחר שלושה ימים של מחאה חריפה. 12-13 בינואר 2022

חשיפה ארוכה

 

בגבעת עמל, בכפר שלם וביפו מוחים תושבים, רובם ערבים ומזרחים, על דחיקתם מבתיהם לטובת הקמת מגדלי יוקרה ומיזמי תשתית ללא פיצוי הולם ותוך המתנה ממושכת לדיור ציבורי. תל אביב-יפו, נובמבר 2021 – אפריל 2022

השנה הוגשו לתחרות 6,265 צילומים, עבודות של 353 צלמות וצלמים מקצועיים; כבכל שנה, הצילומים הזוכים נבחרו בידי חבר שופטים מבלי שיידעו מי צילם את התמונה.

אוצרת התערוכה היא לאה אביר, מנהלת אמנותית של המרכז לאמנות עכשווית בערד, ומייסדת ועורכת-שותפה של מגזין "תוהו". השופטים הנוספים היו גליה גור זאב, צלמת, אוצרת וחברת מערכת עדות מקומית; אילן יצחייק, עיתונאי ועורך בקבוצת "ידיעות אחרונות" וראש מסלול עיתונות במכללת ספיר; ד"ר ליאת לביא, ראש תוכנית התואר השני בתקשורת חזותית בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב; מיה ענר, אוצרת וחוקרת בתחום הצילום; ד"ר רותם רוזנטל, מנכ"לית המרכז לצילום בלוס אנג'לס; גיא רז, אוצר צילום, מוזיאון ארץ-ישראל, תל-אביב;  ד"ר אורלי שבי, מרצה בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל אביב ובמחלקה לתרבות חזותית בבצלאל; ד"ר חוסני אלח'טיב שחאדה, ראש החוג לאמנות פלסטית במכללת לוינסקי ומרצה בבצלאל. יוזמת ומנהלת התערוכה: דנה וולפיילר-ללקין.

התערוכה תוצג עד 11 בפברואר 2023 במוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
הפגנה למען החטופים מחוץ לכנסת, נובמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

הפגנה למען החטופים מחוץ לכנסת, נובמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

מעקב מצולם: המאבק על שחרור החטופים, שהיה אמור להיגמר מזמן

את מאבק משפחות החטופים צילמתי מיומו הראשון – מול הקריה, בסיורים בזירות הטבח של 7 באוקטובר, בהפגנות המוניות ובחסימות הכבישים. החלק הקשה ביותר עבורי היה דווקא בתל אביב, שם הובילה ההסתה של הממשלה להתקפות על בני משפחה ופעילים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf