newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

נתניהו: אם הציבור לא יקבל את מתווה הגז, מגניסטו ישאר עוד שנה בעזה

נתניהו שמגדיר את סוגיית הגז כהומניטרית, קושר את חשבון הבנק של תשובה בעתיד החטופים. אם היינו מוכנים לשחרר אלף אסירים תמורת החזרתו של גלעד שליט, אז מה הבעיה להעניק לתשובה טריליון דולר תמורת מנגיסטו? סאטירה

מאת:

בהחלטה תקדימית הודיע היום (יום ב') מתאם יצחק תשובה לענייני האסדות והגז, רוה"מ בנימין נתניהו, כי במידה ומתווה הגז לא יתקבל בברכה על ידי הציבור עוד השבוע, הוא יאלץ לפעול להשארת האזרחים הישראלים המוחזקים על ידי החמאס בעזה עוד שנה לפחות. לא רק זאת, אלא גם שהוא יוסיף עוד שנה על כל 25 סנט שיופחתו ממחיר הגז הלא-המפוקח בשימוע הציבורי.

מתאם המתאם, השר יובל שטייניץ, הסביר כי נתניהו אמנם לא רצה בכך, אבל העובדה כי הציבור סירב, להפתעתו, לקבל את הספינים שלו לגבי ארגנטינה, איראן, יוון, מצרים  <הכנס כל ארץ שנמצאת בשפל כלכלי, כרצונך>, הכריחו אותו לנקוט במעשה קיצוני זה. לדברי שטייניץ, רוה"מ אפילו שקל את האפשרות לפתוח בשביתת רעב לא מוגבלת, אך נמלך בדעתו כשהבין שיואשם בפגיעה בעסקים הקטנים כשגלידריית הפיסטוק הסמוכה לביתו תתמוטט בעקבות שביתת הרעב שלו, כמו גם משום האפשרות שהידרדרות במצבו הרפואי תביא למסע חוזר בוואן של המדביר, שהיה מאוד מסריח לטענתו.

שטייניץ המשיך והסביר כי ההתעקשות של הציבור להמשיך לפרסם עובדות הייתה הקש ששבר את גב הגמל. אין לו סיבה לפעול להחזרת החטוף כל עוד יצחק תשובה חוטף וחוטף ומתבאס בגלל זה. "האם חייהם של סתם אזרחים, שווים ולו דמעה אחת של יצחק", שאל רטורית. שטייניץ סבור כי המהלך של נתניהו יצלח. הרי לפי תקדים גלעד שליט הציבור מוכן היה לשחרר אלף מחבלים תמורת החזרת החייל השבוי, אז סביר שיהיה מוכן לתת לתשובה טריליון דולר תמורת האזרח המוחזק.

לפי דיווחים שטיייניץ, ככל הנראה ברגע של קשיחות שנמשך כבר עשרה חודשים, מאיים על משפחת החטוף מנגיסטו לפעול למען הוצאת הגז מהחוף הסמוך לביתם, אם ברצונם שנתניהו ינקוף אצבע למען בנם החטוף.

הופתענו מהידיעה ולכן פנינו ישירות למתאם בכדי לאשר את הפרטים.

אנחנו: שלום מר נתניהו, אנחנו מבינים שיש לך רגשות קשים בנושא המתווה המתגבש.

נתניהו: בהחלט! הרי אלו החיים עצמם. לא ייתכן כי עתידה של ישראל יופקר בצורה הזו. עתיד שיופקר לחסדיהם של אלו שטובתה של מדינת ישראל לא נמצא בראש מעיינם. מי בדיוק יפקח שהמתווה באמת יקויים? יש לנו ניסיון בזה.

ההסכם הוא פשוט תוצאה של חולשה והתרפסות של הממשל, מצד אחד הם נותנים הכל, כשהצד השני מקבל בדיוק מה שהוא רוצה.

ההסכם פשוט רע, כל עוד אני ראש הממשלה זה לא יהיה, נדאג להגן על עצמנו גם אם נהיה לבד.

אנחנו: מר נתניהו, אתה בעצם מתנגד גם למתווה המתגבש? על איזה הסכם אתה מדבר?

נתניהו: עם איראן. על מה אתם?

אנחנו: על הגז.

נתניהו: אה, לא נורא, פשוט תרשום בדיוק אותו דבר רק הפוך.

> צפו: מח"ט בנימין הרג נער למרות שלא נשקפה לו סכנת חיים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

מרבית האנשים אינם מצליחים להצדיק הפרה בוטה של הקוד המוסרי על ידי מעשיו של הצד השני, נוראים ככל שיהיו. ילדים בעזה על חורבות ביתם (צילום: עמאד נאסר / פלאש90)

הפציעה המוסרית עוד תסתבר כאחד הנזקים הגדולים של המלחמה

פציעה מוסרית היא סינדרום ייחודי המתבטא ברגשות אשמה ובושה ומלווה בתחושת דיכאון, חרדה ואף מחשבות על נזק עצמי. לכשיתבררו הממדים המלאים של הזוועה בעזה, כולנו עלולים להימצא בקבוצת הסיכון

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf