newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מפגינים חסמו הכניסה לישיבת ממשלה במחאה על "חוק הקורונה"

המפגינים נקשרו זה לזה בכניסה למשרד החוץ, והשיירה של נתניהו נאלצה לעשות עיקוף. "הקורונה תחלוף ואנחנו נישאר עם דיקטטורה", אמרו המפגינים

מאת:

כעשרים מפגינים חסמו במשך חמש שעות את הכניסה למשרד החוץ בירושלים במחאה על חוק הקורונה, בזמן שישיבת הממשלה השבועית התקיימה במקום. המפגינים נקשרו אלה לאלה בעזרת שרשראות ברזל, צינורות ומנעולים וחסמו שתי כניסת למשרד. בעקבות המחאה, שיירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נאלצה לשוב על עקבותיה ולהיכנס משער אחר. שרים אחרים נכנסו ברגל וחלפו על פני המחאה. לאחר סיום ישיבת הממשלה, המפגינים התפנו מהמקום ללא מעצרים, אך השוטרים לקחו את פרטיהם האישיים של המוחים.

מפגינים נגד "חוק הקורונה" בכניסה למשרד החוץ שם התקיימה ישיבת הממשלה (צילום: אורן זיו)

מפגינים נגד "חוק הקורונה" בכניסה למשרד החוץ שם התקיימה ישיבת הממשלה (צילום: אורן זיו)

המחאה התחילה סביב השעה תשע בבוקר. שוטרים, שהגיעו תוך זמן קצר, עמדו במשך שעות ארוכות בצד ולא התערבו, בעוד המפגינים נושאים שלט גדול ועליו כתוב: "נעביר ממשלת זדון". מפגין אחד קיבל דוח על כך שלא לבש מסכה, אף כששתי ידיו היו קשורות בתוך צינורות.

"התיישבנו היום על הכביש בצורה לא אלימה כדי לא לתת לישיבה להתקיים כסדרה", סיפרה ח"כ לשעבר יעל כהן פראן. "המחאה היא נגד ראש ממשלה לא לגיטימי, המואשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, ולכן גם הממשלה לא לגיטימית".

single_donatebanner]

המחאה התמקדה ב"חוק הקורונה", שאמור לתת לממשלה סמכויות חירום מיוחדות בזמן המחלה. לדברי המפגינים, למרות הטענה שהחוק "רוכך" כך שלא יפגע בזכויות הפרט ויעניק כוח מוגזם לממשלה, בפועל החוק יאפשר מעקבים ופשיטות על בתי אזרחים ללא צווים.

"החוק שעלה היום הוא אנטי דמוקרטי והופך את מדינת ישראל לעוד פחות דמוקרטית ממה שהיא", אמרה פארן. "החוק נותן לראש ממשלה נאשם בפלילים סמכויות מיוחדות וזה לא הגיוני. לא ניתן לחוק הזה לעבור".

"דנו בנושא ברצינות במשך שלוש שעות", אמר השר צחי הנגבי למפגינים אחרי שיצא מישיבת הממשלה. הנגבי הודה שהחוק עלול לגרום עוול, אך הוסיף כי "גם בעניין הקורונה צריך לאזן".

המפגינים קשרו את עצמם אחד לשני בצינורות ונשארו שם במשך שעות. כשיצא מישיבת הממשלה, השר הנגבי שוחח עם המפגינים (צילומים: אורן זיו)

המפגינים קשרו את עצמם אחד לשני בצינורות ונשארו שם במשך שעות. כשיצא מישיבת הממשלה, השר הנגבי שוחח עם המפגינים (צילומים: אורן זיו)

כשידיו נעולות בעזרת שרשראות בתוך צינורות פלסטיק, אמר יואב, אחד המפגינים ״לא יכול להיות ראש ממשלה שמשליט פה דיקטטורה. הוא עושה את הדבר הזה בחסות בקורונה. למדינות דמוקרטיות בעולם יש בעיית קורונה, אבל אף אחת מהם לא עושה דברים כמו נתניהו. כשהמגיפה תחלוף, נישאר עם משהו גרוע בהרבה . נישאר עם דיקטטורה וממנה כנראה לא נצא הרבה שנים".

עופרה, שגם היא היתה בין המוחים שנקשרו אחד לשני, אמרה כי "היה אפשר לפרסם איך ההדבקה נגרמת ואיך אפשר להישמר, ובמקום זה באים ומפעילים מעקבים. זה רק תירוץ. אומרים שנתניהו נבחר, אבל חשוב לזכור שהוא הוא עומד לדין על שוחד בגלל סיקור חיובי. הוא שולט בערוצי התקשורת ומשקר לציבור".

ביום חמישי נעצרו 12 מפגינים במהלך חסימות כבישים בסיום יצאת מחאה נגד החוק בכיכר רבין.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

בצפון עזה, 1 מכל 3 ילדים מתחת לגיל שנתיים סובל מתת תזונה חריפה. פלסטינים ממתינים לארוחה חמה שבושלה על ידי מתנדבים ברפיח, 20 בפברואר 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

עזה, כרוניקה של הרעבה

הרעב הכבד שישראל משיתה על עזה מאז 7 באוקטובר הגיע לממדים חסרי תקדים, אך המדיניות עצמה איננה חדשה: מאז 1967, ישראל שולטת בסל המזון הפלסטיני ברצועה ומשתמשת בו כנשק לניהול האוכלוסייה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf