newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בלעדי: תיעוד המעשה החשוד כניסיון דריסה בירושלים

בסרטון ש"שיחה מקומית" מפרסמת כאן לראשונה נראה הנהג החשוד דוהר לעבר השוטרים, נעצר ומובל על ידי שוטרים לאוטובוס שבו נמצאו גם שאר עצורי ההפגנה. עדת ראייה: "הספקתי לצעוק לחברים שלי 'הוא דורס אותנו'"

מאת:

"שיחה מקומית" מפרסמת הערב סרטון בלעדי של ניסיון הדריסה במהלך ההפגנה נגד בנימין נתניהו הערב בירושלים. בסרטון נראה החשוד דוהר במכוניתו לעבר השוטרים, נעצר ומוצא מהרכב בנשק שלוף. החשוד לא ענה לשאלות לגבי מניעיו. מדוברות מחוז ירושלים של המשטרה נמסר: "לפני מספר דקות כוחות המשטרה שפועלים על רחוב קינג גורג עצרו חשוד שהגיע במהירות עם רכב לכיוון מחסומי המשטרה והיווה סכנה למפגינים והשוטרים. החשוד כאמור נעצר ומועבר לחקירת משטרה".

החשוד בניסיון הדריסה בהפגנה בירושלים (צילום: אורן זיו)

החשוד בניסיון הדריסה בהפגנה בירושלים (צילום: אורן זיו)

בסרטון נראה בבירור הצעיר עוצר בחריקת בלמים לפני שהוא מוצא מהרכב ומובל לאוטובוס שאליו העלתה המשטרה גם את המפגינים שעצרה.

"ישבתי עם הפנים לכיוון הכביש. ראיתי אוטו באמצע הכביש דוהר לעברנו", אמרה עדת ראייה ל"שיחה מקומית". הוא עשה החלקות כשהוא היה יותר רחוק ואז הוא התקרב אלינו. הספקתי לצעוק לחברים שלי 'הוא דורס אותנו, הוא דורס אותנו', וכמו חיילים טובים עפנו למדרכה והוא נעצר לידנו. בקבוק הזירו ששתיתי נשאר ליד הגלגל שלו. ושהבנים שלי לא יחשבו שאני מפסיקה לבוא להפגנות, כמובן". לשאלה אם היא מרגישה שזה חלק מההסתה נגד המפגינים בבלפור ענתה המפגינה: "אני לא יודעת מה הסיפור שלו. אני מניחה שזו הסתה".

אסתי, עדת ראייה נוספת, סיפרה: "ישבתי פחות או יותר איפה שהמכונית נעצרה. שמענו חריקות. שולה, שישבה מולנו צעקה 'הוא דורס, הוא דורס'. לקח כמה שניות עד שהבנו מה קורה בכלל". עוד ספרה אסתי כי היא הבחינה שהנהג עצר לבד.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

היוזמה משאירה את תושבי עזה נתונים לחסדיהן של אותן ממשלות המסייעות למתקפה הישראלית על הרצועה. חוף העיר עזה, 13 ביוני 2019 (צילום: חסן ג'די / פלאש90)

"הומניטריות מהכורסה": הכשלים של מסדרון הסיוע הימי לעזה

חמישה וחצי חודשים לתוך המלחמה, תושבי עזה זקוקים לסיוע משמעותי שיאפשר להם לשרוד. היוזמה האמריקאית להקמת מסדרון ימי תסייע בכך בטווח המיידי, אך היא מתעלמת מסיבת היסוד לאסונה של עזה: שליטת החנק הישראלית ארוכת השנים  

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf