newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: חיילים מאבטחים מתנחלים שזורקים אבנים ומציתים שדות

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בסרטון שצולם ביום שבת האחרון על ידי מתנדב ארגון "בצלם" בכפר בורין אפשר לראות מתנחלים תוקפים באבנים את תושבי הכפר. לצדם נמצאים כוחות צה"ל, שבניגוד להרגלם בקודש אינם יורים בזורקי האבנים על מנת להרוג, או רודפים אחריהם ויורים בגבם בדם קר כפי שעשה לאחרונה מח"ט בנימין, אלא אף מאבטחים אותם.

לא רק זאת, בדקה ה-2:30 אפשר לראות את עומק שיתוף הפעולה בין כוחות צה"ל והמתנחלים התוקפים, כאשר אחד מהם אף מסייע לחייל בירי לעבר תושבי הכפר.

כאן אפשר לראות מתנחל מצית שדה בחסות הצבא:

מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה לדברים.

זו רק אחת מעשרות התקיפות מהסוג הזה שבוצעו בימים האחרונים על ידי מתנחלים, כאשר האחרונים מבצעים את התקיפות בחסות הצבא. זאת בעוד שהפלסטינים המותקפים חשופים לגמרי, בלי יכולת להגן על עצמם. כך המשטר הצבאי הישראלי חוטא פעמיים לתפקידו. סקירה ארוכה יותר על מדיניות האפרטהייד של צה"ל, אשר הורג נערים פלסטינים אשר מיידים אבנים ומאבטח מתנחלים שעושים אותו הדבר, אפשר למצוא כאן.

מציאות זו שוררת למרות שקרי צה"ל כאילו נוהל פתיחה באש מול מתפרעים יהודים הושווה לזה שקיים מול פלסטינים. שקר זה פורסם בעקבות פיגועי קודמים שבוצעו על ידי מתנחלים, כאשר חיילי צה"ל עמדו מנגד. זה לא מפתיע, כאשר הרמטכ"ל עצמו, כשהוא טורח בכלל להתייחס לפיגועים אלו מצד יהודים, הוא רק מציין כי הם מפריעים לצבא לאכוף את המשטר הצבאי בגדה, ולא מתייחס לכך שמדובר במחבלים הפוגעים בחפים מפשע. ולא סתם חפים מפשע, אלא כאלה שאמורים לפי החוק הבינלאומי לזכות בהגנתו של הכוח הכובש.

> רשיון להרוג: בצבא חושבים שאבנים הורגות רק אם ערבים זורקים אותן

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf