newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הנשיא ריבלין החליט להקל בעונשו של יונתן היילו

מאת:
השאירו תגובה
א א א

נשיא המדינה רובי ריבלין החליט היום (ראשון) להקל בעונשו של יונתן היילו, שהרג את האדם שאנס אותו מספר פעמים. ריבלין החליט לאמץ את המלצת שרת המשפטים איילת שקד ולהמיר חלק מעונש המאסר שהוטל על היילו במאסר על תנאי. כעת היילו יוכל לעמוד שוב בפני ועדת שחרורים והוא צפוי להשתחרר לאחר שריצה שבע שנות מאסר במקום 12.

בערב ל"ג בעומר 2010 הותקף יונתן היילו, בחור אתיופי צעיר, אז בן 23, על ידי ירון איילין. עבריין שסחט אותו ותקף אותו פעמים רבות קודם לכן. באותו ערב, כשאיילין עמד לתקוף את יונתן שוב מינית, יונתן הרים אבן ורוצץ את גולגלתו של האנס שלו. הוא הורשע ברצח ונשלח ל-20 שנות מאסר. בדיוק לפני שלוש שנים יצאה קבוצה של פעילות ופעילים חברתיים, בראשם בלוגרית שיחה מקומית ספיר סלוצקר-עמראן לקמפיין לקיצור מאסרו של היילו. חוסר הצדק והאשמת הקורבן זעקו. עתירתו של יונתן לבית המשפט העליון הובילה לזיכויו מרצח. העליון הרשיע אותו בהריגה וקיצר את מאסרו ל-12 שנים.

עוד בנושא

    בעקבות החלטת העליון החל לחץ ציבורי שקרא לשחרורו של היילו. לפני כשנה, הגישו 65 חברי כנסת בקשת חנינה מהנשיא ריבלין, בקשה שנדחתה בגלל התנגדות משרד המשפטים. בשנים האחרונות עבר היילו תהליך שיקום בכלא. הוא עבר טיפול לעברייני אלימות וכן טיפול לגמילה באלכוהול. בעקבות כך לפני כמה חודשים הגיש פרקליטו של היילו, עו"ד אלון אייזנברג, בקשת חנינה נוספת לנשיא. הפעם הצטרםה להמלצה גם שרת המשםטים, והיום כאמור, הודיע הנשיא להיילו כי בקרוב יוכל סופסוף להתחיל לנסות לשקם את חייו.

    בהודעת הנשיא נכתב: "נוכח תהליך השיקום המשמעותי שעבר היילו בשנה האחרונה, לאור מצבו הרפואי יוצא הדופן ובהתחשב בנסיבותיו הקשות והמיוחדות כמי שהיה קורבן למעשים קשים טרם ביצוע המעשה על ידו, החליט הנשיא להמיר חלק מעונש המאסר בפועל שהוטל על היילו בעונש של מאסר על תנאי".

    > סרבן מצפון בדרך לכלא הצבאי: "סירוב הוא תרומה לחברה"

    א א א
    ועוד הערה לסיום:

    הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

    כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

    אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

    הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
    תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

    לחצו כאן

    בצפון עזה, 1 מכל 3 ילדים מתחת לגיל שנתיים סובל מתת תזונה חריפה. פלסטינים ממתינים לארוחה חמה שבושלה על ידי מתנדבים ברפיח, 20 בפברואר 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

    עזה, כרוניקה של הרעבה

    הרעב הכבד שישראל משיתה על עזה מאז 7 באוקטובר הגיע לממדים חסרי תקדים, אך המדיניות עצמה איננה חדשה: מאז 1967, ישראל שולטת בסל המזון הפלסטיני ברצועה ומשתמשת בו כנשק לניהול האוכלוסייה

    X

    אהבת את הכתבה הזאת?

    כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
    silencej89sjf