newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מה שדרוש ביום אחרי החלטת בג"ץ השנייה נגד החוק למניעת הסתננות

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בית המשפט העליון פסל הערב (שני) בשנית את התיקון של החוק למניעת הסתננות. שנה אחרי שבג"ץ הודיע שלא יאפשר למדינה לכלוא מבקשי מקלט בכלא ללא הגבלת זמן – הודיעו שוב רוב השופטים (ללא הנשיא גרוניס) כי הכליאה של מבקשי מקלט ללא הגבלת זמן בכלא חולות אף היא אינה חוקתית, ויש להפסיקה מיידית.

אלה חדשות טובות וחשובות. מדינת ישראל נמנעת שנים מלטפל באופן אמיתי במדיניות ההגירה שלה, ובמיוחד בסוגיית מבקשי המקלט שהגיעו לישראל. במקום להתמודד עם הבעיה באופן רציני בחרה המדינה במשך שנים להתעלם ממנה, לזרוק את מבקשי המקלט בדרום תל אביב ובערד, ואחר כך לרדוף אותם ולכלוא אותם – באופן לא חוקי.

יש לקוות שפסיקת בית המשפט תוביל לשינוי מדיניות באופן שיבטיח דרך חדשה הן למבקשי המקלט והן לתושבי דרום תל אביב. במסגרת תמיכתו בביטול התיקון של החוק למניעת הסתננות כתב השופט יצחק עמית בפסק הדין:

כמי שהעביר את ימי ילדותו ובחרותו בשכונת שפירא, גורלה של השכונה ושל שכונת התקווה הסמוכה, שאת רחובותיהן מדדתי ברגלי שנים רבות, יקר עד מאוד לליבי. הלב נחמץ מכך שהשכונה, שעמדה להצטרף לתנופת הפיתוח בעיר תל-אביב, נושאת כיום על תשתיותיה הדלות את חלק הארי של סוגיית המסתננים.

כאמור, לא גזירת גורל היא, וניתן היה לנקוט במדיניות שהייתה מביאה לפיזור אוכלוסיית המסתננים ברחבי הארץ. מכל מקום, ניתן לתמוה אם העברתם של אלפים בודדים אל מרכזי שהייה אכן פותר את מכלול הבעיות הקשורות בהימצאותם של עשרות אלפי מסתננים בדרום תל-אביב.

זהו האתגר שעומד לפתחנו כיום. מדיניות הומנית למבקשי המקלט, והתגייסות כוללת לפתרון הבעיות של דרום תל אביב, לרבות השקעה עירונית וממשלתית ניכרת, מציאת עבודות למבקשי המקט ותוכנית לפיזור באופן יעיל ומוסכם שיקל על התשתיות הפיזיות והחברתיות הקורסות של השכונות. זה צודק, ועכשיו זה גם אפשרי.

> המכון לאסטרטגיה ציונית תומך בהשארת מבקשי המקלט בארץ

[עדכון, 22:20] בתגובה להחלטת בית המשפט פרסמו העמותות העותרות – המוקד לפליטים ולמהגרים, האגודה לזכויות האזרח, א.ס.ף, קו לעובד, רופאים למען זכויות אדם ואמנסטי אינטרנשיונל ישראל – את ההודעה הבאה:

בית המשפט הבהיר היום פעם נוספת, באופן חד משמעי וחריף, כי המדיניות כלפי מבקשי מקלט לא יכולה להסתכם בכליאה המונית של אנשים חפים מפשע או הזנחה מוחלטת של הנושא. אנו קוראים לממשלה: זה הזמן לפעול באופן אמיתי למען תושבי דרום תל אביב ומבקשי המקלט גם יחד – על ידי השקעת כספים בשיפור שירותי הרווחה, הבריאות, והדיור במקומות המאכלסים מבקשי מקלט, ויצירת פיזור טבעי של הקהילות על ידי הענקת רישיונות עבודה מוסדרים ותמריצים לבעלי עסקים ברחבי הארץ.

> נתוני רשות ההגירה: פי שניים מהגרי עבודה לא חוקיים ממבקשי מקלט

> אלף מבקשי מקלט ברחו מחולות, הקימו מאהל מחאה ונעצרו באלימות

הפגנת מבקשי מקלט בתל אביב בשנה האחרונה (מילום: אורן זיו)

הפגנת מבקשי מקלט בתל אביב בשנה האחרונה (מילום: אורן זיו)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf