newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו בתיעוד ממזרח ירושלים: הריסות בתים בעיסאוויה הבוקר

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מאת: אלי ביתאן

לפנות בוקר נכנסו מאות שוטרים, חיילים ופקחי עיריית ירושלים לשכונת עיסאוויה במזרח העיר, והחלו לפנות שני בניינים גדולים בהם מתגוררים תושבי השכונה. לפי המידע שהגיע ל"שיחה מקומית" מתושבי השכונה, הכוחות הרסו שני בנייני מגורים, עסק חקלאי וחנות נוספת.

מוחמד אבו חומוס, תושב עיסאוויה וחבר בוועדה העממית בכפר שנכח בזמן ההריסות, מספר לשיחה מקומית: "הגיעו מאות חיילים בשעה ארבע לפנות בוקר בערך, בכוחות גדולים, ופינו את הבניין. מדובר בבניין שכבר בנוי עשר שנים, בשנים האחרונות בעלי הבניין ניסה לנהל משא ומתן עם העירייה כדי להפוך אותו לחוקי. זה לא עזר. בערך בשעה שש בבוקר הם החלו בהרס שני הבניינים וכמה חנויות, וכן עסק חקלאי שהיה במקום".

לדבריו של אבו חומוס, "הם השאירו את ההריסות על הכביש וברחבי השכונה. כשניגשתי אליהם וביקשתי שיפנו – הם ענו לי 'מי שבנה לא חוקי שידאג גם לפינוי ההריסות', כשלמעשה השכונה מלאה בשברים והריסות. בשעה זו הם כבר נמצאים בשכונת סילואן, שם הם גם פועלים להרוס בית נוסף. התושבים זועמים וכועסים".

לפי עדות הנוכחים במקום, אחד מתושבי השכונה שלף את תעודת הזהות שלו מול כוחות ההרס ואמר: "מי נתן לי את זה? אתם מחזיקים אותנו בגרון. לאן אתם רוצים שנלך? מה אתם רוצים שהילדים שלנו יחשבו כשזה מה שהם רואים? נמאס לנו. תנו לנו את הזכויות שלנו. אבל אתם לא תתנו ולכן תהיה פה מלחמה".

ממידע שהגיע לידי שיחה מקומית עולה כי העירייה גנזה לא מזמן תכנית מתאר שהתושבים הכינו אחרי עשר שנים של עבודה, ועל אף שכל היה מתואם עם העירייה. בנוסף, השנה ביטלה העירייה את התקציב להכנת תכנית המתאר, שהיא עצמה יזמה עבור השכונה.

> מה שקורה במזרח ירושלים: הריסות הבתים עליהן לא שמעתם

הריסות בתים במזרח ירושלים 15.08.17 (צילום: תושבי השכונה)

הריסות בתים במזרח ירושלים 15.08.17 (צילום: תושבי השכונה)

 

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

בעזה וג'נין, נצרת וירושלים – ישראל מנהלת את אותה המלחמה

מיקוד המבט בחורבן ובמוות שישראל המיטה על עזה הוא מובן, אבל מה שישראל עושה שם הוא חלק מההיגיון המסדר של האפרטהייד הישראלי בכל המרחב שבין הירדן לים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf