newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מאות מבקשי מקלט הפגינו בעליון: לא לגירוש לסכנת מוות

מאת:
השאירו תגובה
א א א

לקראת ההחלטה הצפויה של בג"ץ בעתירה נגד גירוש מבקשי מקלט למדינות מסוכנות הפגינו אתמול בצהריים (חמישי) כאלף אריתראים וסודנים מול בית המשפט, וביקשו שהשופטים יצילו את חייהם.

מדינת ישראל מנסה לכפות על מבקשי מקלט גירוש לסודן, לאריתריאה ולמדינות נוספות שבהן לא מוענקת להם הגנה, ובתקופה הקרובה צפויה להנתן החלטת שופטי העליון בעתירה שהוגשה נגד הגירוש. המפגינים, שחלקם הגיעו באוטובוסים מכלא חולות, הזכירו את מבקשי המקלט שגורשו בעבר מישראל ומצאו את מותם בסודן, באריתריאה, בדרום סודן, בלוב ובמקומות אחרים – מכיוון שהמדינה לא סיפקה להם הגנה או לפחות גירוש למקום שבו תוענק להם הגנה.

> מה קורה למבקשי מקלט מאריתריאה אחרי שישראל מגרשת אותם?

"אנחנו מבקשי מקלט, לא מהגרי עבודה". הפגנת מבקשי מקלט מול בית המשפט העליון (יעל רביד)

"אנחנו מבקשי מקלט, לא מהגרי עבודה". הפגנת מבקשי מקלט מול בית המשפט העליון (יעל רביד)

"מדינת ישראל זנחה אותנו", כתבו המוחים בהודעה לקראת ההפגנה. "היא אינה בודקת את בקשות המקלט שלנו, ויש שהיא דוחה על הסף את הבקשות על אף שבית הדין לעררים קבע שאין לראות את השרות הצבאי הכפוי כנימוק לדחיה גורפת.

"מזה כחמש שנים, מאז הוקמה הגדר בגבול, כמעט שאין כניסות לישראל. האחרונים שהגיעו לגבול נרצחו בידי כוחות הביטחון המצריים, כפי שקורה לאחינו באריתריאה ובסודן.

"אחינו (שגורשו, ח.מ.) נרדפים ונאלצים להמשיך במסע הפליטות. מסע מסוכן בו מבקשי המקלט נסחרים על ידי רשתות הברחה, נופלים לידיהם של סוחרי איברים וכנופיות רצחניות, מוצאים את מותם במדבריות הסהרה ולוב, או בלב ים".

> מחייה של מבקשת מקלט: "אני צריכה את הכסף, עבדתי בשבילו, הוא שלי"

כרזה עם תמונות מגורשים מישראל שמצאו את מותם. הפגנת מבקשי מקלט מול בית המשפט העליון (יעל רביד)

כרזה עם תמונות מגורשים מישראל שמצאו את מותם. הפגנת מבקשי מקלט מול בית המשפט העליון (יעל רביד)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf