newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אפליקציית גרינדר מזהירה את משתמשיה במצרים מפני שוטרים מתחזים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

האתר Buzz Feed News מדווח על גל מעצרים נגד הומואים במצרים בעקבות מעקב אחרי התכתבויות בינהם ברשתות החברתיות.

בצעד חריג פרסמה בימים האחרונים Grindr, אפליקציית ההכרות הפופולרית להומואים, אזהרה באנגלית ובערבית למשתמשיה במצרים, הקוראת להם לנהוג במשנה בזהירות. "מצרים עוצרת להט"ב, שוטרים עשויים להתחזות ללהט"ב על מנת ללכוד אתכם", נכתב בהודעה למשתמשים. "אנא היו זהירים כשאתם קובעים לעצמכם פגישות עם אנשים שאינכם מכירים. היו זהירים גם בכל פרסום שלכם על עצמכם בכל פרט שיכול לחשוף את זהותכם".

מדובר בתגובה יוצאת דופן מצד החברה שהואשמה לאחרונה בפגיעה בביטחון המשתמשים, לאחר שפעילי רשת הדגימו כיצד ניתן לאתר את מיקומו המדוייק של כל משתמש באמצעות האפליקציה המתגאה באנונימיות שהיא מבטיחה למשתמשיה.

אזהרת אפליקציית גרינדר למשתמשיה במצרים. צילום מסך.

אזהרת אפליקציית גרינדר למשתמשיה במצרים. צילום מסך.

בשבוע שעבר נדונו שישה גברים מצרים לשתי שנות מאסר עם עבודות פרך במה שנראה כמקרה הראשון של הומואים מצרים המובאים לדין בהסתמך על ראיות שנאספו נגדם ברשתות החברתיות, אחרי שלדברי התביעה פרסמו בפייסבוק את דירתם כמקום מפגש להומואים. התקשורת במצרים דווחה על כך שהשישה "נתפסו על חם" בעת "ביצוע מעשי הוללות". הומוסקסואליות אינה מוגדרת במפורש כבלתי חוקית במצרים, אך להט"בים מצריים מואשמים לעיתים קרובות בעברות של פגיעה במוסר, הוללות ופגיעה בערכי הדת ונכלאים בשל נטייתם המינית.

מצרים הגבירה את רדיפת הלהט"בים בשנה האחרונה, מאז עלייתו של א-סיסי לשלטון. פעילים בקהילת הלהט"ב טוענים כי כ-80 חברי קהילה נמצאים כעת במעצר. גורמים רשמיים במצרים מודים בכתבה כי קבוצות פייסבוק להומואים נמצאות תחת פיקוח הדוק של השלטונות. גם פעילי זכויות אדם במצרים טוענים להידוק הפיקוח ואף למעצרים שבאו בעקבותיו אולם מתקשים לספק הוכחות לכך.

שמונה גברים מצרים עומדים כיום לדין על הופעתם בסרטון וידאו שהפך ויראלי במצרים בו נראים שני גברים מחליפים בינהם טבעות במה שנראה כמו טקס נישואין. התביעה דורשת לכלוא אותם לשלוש שנים. הווידאו מובא כאן.

> לקח לי שנים לצאת מהארון הגאה, ועוד שנים לצאת מהארון המזרחי

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf