newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הגיע הזמן שגם השמאל יגנה את חמאס

מוסא אבו מרזוק קורא לרכז את היהודים בגטאות, לגרש אותם מהארץ או לתת מעמד תושב נחות למי שיישאר, ולפגוע בכל מי שיתנגד. למי שמדברים על חמאס כפרטנר

מאת:

בעקבות הפוסט הקודם הואשמתי בכך שאני נותן לגיטימציה לחמאס. אני דוחה את הטענה מכל וכל. עצם הפירוט על דיווחי תעמולה של דובר צה"ל והתקשורת הישראלית לא אומר שאני בוחר את הצד של החמאס, אלא רק מראה על דאגה מכך שהתעמולה מונעת מרבים בישראל לגבש לעצמם דעה עצמאית על אירועי עזה, וכתוצאה מכך תורמת לטעמי לשפיכות הדמים.

מכל מקום אין רע בלהבהיר את עמדתי, שאולי אכן הייתה עשויה להראות כחד-צדדית למתבונן מהצד, ולכן החלטתי להתייחס לפוסט להלן שנכתב על ידי סגן יושב ראש פרלמנט חמאס, מוסא אבו מרזוק. במיוחד חשוב לעשות זאת היום, כשאנו עומדים בתחילתה של הפסקת אש ותוהים כאיש אחד האם בכלל הנהגת החמאס מוכנה להסכם שיבטיח את שלום שני הצדדים, או האם, כמו שרבים טוענים, מדובר באנשי איסלאם רדיקלי ששום דבר לא יספק אותם מלבד חיסול המדינה היהודית.

ראשית, עצם העובדה שפונדמנטליסט בור כמו מרזוק נמצא בתפקיד כה בכיר מעידה כאלף עדים על מי הוא החמאס באמת. אדם שאמר "רמאללה זו עיר של הומואים ונשים חד הוריות, עיר שבה הגבריות לא לגיטימית. רמאללה היא הסמל להתערערות מוסד המשפחה בגדה. גדל שם דור חולה של ילדים לנשים חד הוריות. אין להם אבא, אז הם חושבים שמשעל אבא שלהם ודורשים ממנו לחם ועבודה". ועל יהודים: "אנחנו (הפלסטינים) בנים של מלך, רואים איך הבנים של המשרתת השתלטו לנו על הבית".

> צוק איתן: לשמור את הפלסטינים תחת שליטה

הפגנה לציון 25 שנה להקמת חמאס, חברון 2012 (אורן זיו / אקטיבסטילס)

הפגנה לציון 25 שנה להקמת חמאס, חברון 2012 (אורן זיו / אקטיבסטילס)

אך נדמה שכעת, כמו חלקים גדולים מהציבור הפלסטיני, הוא הקצין עוד יותר ובהודעה הבאה הוא קורא לרכז יהודים בגטאות, לגרש אותם למזרח ומערב, ולהשמיד את אלו שלא יסכימו לכך, כאילו הדבר נלקח ישירות משנות ה-30 הנוראות של המאה הקודמת. לנוחיות אלו שלא קוראים ערבית לקחתי על עצמי לתרגם את הטקסט והוא מובא כאן:

לכבוד:

ראש הזרוע המדינית חלאד משעל

אדוני ראש הזרוע המדינית,
זה עתה נודע כי ישראל ניצלה את הפסקת האש בכדי להפציץ את רפיח. מסתבר שהמבצע הזה לא עומד להיגמר כל כך מהר.
הכשלים במבצע היו טמונים בו מתחילתו כי:

א – אין לו מטרה נכונה וברורה.
ב – אין מעטפת מוסרית ראויה התומכת בחיילינו.

מה שנדרש כעת הוא להפנים שאוסלו נגמר, שזו ארצנו – רק ארצנו, כולל שטחי 48'!
אין שתי מדינות ואין שני עמים – יש רק מדינה אחת לעם אחד.
בעקבות ההפנמה הזו נדרש שינוי אסטרטגי עמוק ויסודי – הן בהגדרת האויב, הן בהגדרת המשימה, הן בהגדרת היעד האסטרטגי וכמובן – בהגדרת מוסר הלחימה הנכון והנדרש.

לאור אלו על החמאס לבצע מיד את הפעולות הבאות:

א – חמאס יגדיר שטחים פתוחים על גבול סיני ובסמיכות לים בהם תתרכז האוכלוסייה היהודית – הרחק מהשטח הבנוי ואזורי הפיקוד והשליטה, דוגמת הקרייה בתל אביב ופיקוד דרום בבאר שבע. באזורים אלו יוקמו מחנות אוהלים עד לאיתור יעדי הגירה רלוונטיים. אספקת החשמל והמים לאזורים שהיו מאוכלסים בישראל – תנותק.
ב – האזורים שהיו מאוכלסים יופגזו בכוח אש מקסימלי. כל מתקני ממשלת ישראל האזרחיים והצבאיים, אמצעי הקשר והלוגיסטיקה – יחוסלו עד היסוד.
ג – חמאס יבתר את שטחי 48' לאורכם ולרחבם, ירחיב מאוד את הצירים, ישתלט על אזורים שולטים וישמיד קיני ההתנגדות במידה וייוותרו כאלה.
ד – חמאס יחל באיתור מדינות ומכסות הגירה לפליטי ישראל. המעוניינים להגר יזכו בחבילת סיוע כלכלית נדיבה ויגיעו לארצות הקולטות עם יכולת כלכלית משמעותית.
ה – מי שיתעקש להישאר ויוכח כי אין לו כל קשר לציונות, יידרש לחתום באופן פומבי על הצהרת נאמנות לפלסטין ויקבל תעודת זהות בדומה לזו של יהודים במדינות ערב.
ו – עם שוך הקרבות יוחל החוק הפלסטיני, מגורשי 48' יוזמנו לשוב ליפו ובנותיה שייבנו כערי תיירות ומסחר פלסטיניות לכל דבר.

אדוני ראש הזרוע!
זוהי שעת הכרעה גורלית בימיה של פלסטין.
כל גרורות האויב, מארה"ב ועד ה'בית היהודי' – חוככות כעת את ידיהן בהנאה ומכינות עצמן לסבב הבא.
אני קורא לך לאמץ את האסטרטגיה המוצעת כאן.
אין לי כל ספק שכמוני, העם הפלסטיני כולו יעמוד ברוב מוחץ לימינך – אם רק תאמצנה.
בכבוד ובהערכה רבה, מוסא אבו מרזוק.

אין להתפלא שכשאלו הנציגים אנו מוצאים ברחובות עזה ציבור רוקד ריקודי שמחה לקול צהלות "למה בתל אביב אין לימודים, כי נגמרו שם הילדים".


לצערי נפלו מספר טעויות בכתוב לעיל, ובגלל מספרן הרב החלטתי לכתוב את הטקסט כאן שוב בצירוף התיקונים.

תיקון 1: כותב הפוסט הוא ח"כ משה פייגלין, סגן יושב ראש הכנסת הישראלית.

תיקון 2: זהו נוסח המכתב הנכון.

לכבוד
ראש הזרוע המדינית הממשלה חאלד משעל בנימין נתניהו

אדוני ראש הזרוע המדינית הממשלה
זה עתה נודע כי ישראל החמאס ניצלה את הפסקת האש בכדי  להפציץ את רפיח לחטוף קצין. מסתבר שהמבצע הזה לא עומד להיגמר כל כך מהר.
הכשלים במבצע היו טמונים בו מתחילתו כי:

א – אין לו מטרה נכונה וברורה.
ב – אין מעטפת מוסרית ראויה התומכת בחיילינו.

מה שנדרש כעת הוא להפנים שאוסלו נגמר, שזו ארצנו – רק ארצנו, כולל שטחי 48 עזה!
אין שתי מדינות ואין שני עמים – יש רק מדינה אחת לעם אחד.

בעקבות ההפנמה הזו נדרש שינוי אסטרטגי עמוק ויסודי – הן בהגדרת האויב, הן בהגדרת המשימה, הן בהגדרת היעד האסטרטגי וכמובן – בהגדרת מוסר הלחימה הנכון והנדרש.

לאור ארבעת הנקודות הללו על ישראל לבצע מיד את הפעולות הבאות:

א – חמאס צה"ל יגדיר שטחים פתוחים על גבול סיני ובסמיכות לים בהם תתרכז האוכלוסייה האזרחית- הרחק מהשטח הבנוי ואזורי הפיקוד והשליטה, דוגמאת הקרייה בתל אביב ופיקוד דרום בבאר שבע השיגור והמנהור. באזורים אלו יוקמו מחנות אוהלים עד לאיתור יעדי הגירה רלוונטיים.
אספקת החשמל והמים לאזורים שהיו מאוכלסים – תנותק.
ב – האזורים שהיו מאוכלסים יופגזו בכוח אש מקסימלי. כל מתקני ממשלת ישראל החמאס האזרחיים והצבאיים, אמצעי הקשר והלוגיסטיקה – יחוסלו עד היסוד.
ג – חמאס צה"ל יבתר את שטחי 48 הרצועה לאורכה ולרחבה, ירחיב מאוד את הצירים, ישתלט על אזורים שולטים וישמיד קיני ההתנגדות במידה וייוותרו כאלה.
ד – חמאס ישראל תחל באיתור מדינות ומכסות הגירה לפליטי ישראל עזה. המעוניינים להגר יזכו בחבילת סיוע כלכלית נדיבה ויגיעו לארצות הקולטות עם יכולת כלכלית משמעותית.
ה – מי שיתעקש להישאר ויוכח כי אין לו כל קשר לציונות לחמאס, יידרש לחתום באופן פומבי על הצהרת נאמנות לפלסטין לישראל ויקבל תעודת זהות כחולה בדומה לזו של יהודים במדינות ערב ערביי מזרח ירושלים.
ו – עם שוך הקרבות יוחל החוק הפלסטיני הישראלי בכל הרצועה, מגורשי 48 גוש קטיף יוזמנו לשוב ליישוביהם והעיר יפו עזה ובנותיה ייבנו כערי תיירות ומסחר פלסטיניות ישראליות לכל דבר.

אדוני ראש הזרוע המדינית הממשלה!
זוהי שעת הכרעה גורלית בימיה של פלסטין מדינת ישראל.
כל גרורות האויב, מהשטן הגדול עד הבית היהודי מאיראן והחיזבאללה ועד דע"ש והאחים המוסלמים – חוככות כעת את ידיהן בהנאה ומכינות עצמן לסבב הבא.

אני קורא לך לאמץ את האסטרטגיה המוצעת כאן.

אין לי כל ספק שכמוני, העם הפלסטיני ישראל כולו יעמוד ברוב מוחץ לימינך – אם רק תאמצנה.

בכבוד ובהערכה רבה, מוסא אבו מרזוק משה פייגלין

תיקון 3: הציבור שרקד ריקודי שמחה לקול צהלות "למה בעזה אין לימודים, כי נגמרו שם הילדים" עשה זאת בתל אביב.

דיסקליימר: חמאס הוא ארגון שביצע מאות פשעי מלחמה נגד ישראל ונגד פלסטינים במערכה האחרונה והכותב מגנה אותו בכל תוקף. אם זה לא היה ברור.

> סדר בתעמולה: השקרים על עזה שהופכו וממשיכים להסתובב

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

כן, זה רצח עם

ברוב המקרים של רצח עם, מבוסניה עד נמיביה, מרוואנדה עד ארמניה, מחוללי הרצח אמרו שהם פועלים מהגנה עצמית. העובדה שמה שקורה בעזה לא דומה לשואה, כותב חוקר השואה עמוס גולדברג, לא אומרת שזה לא ג'נוסייד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf