newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ישראל דורשת מחמאס: תגידו איפה מוחמד דף ונסכים לקבל את שני השבויים

ארגון חמאס מעלה דרישות קיצוניות עבור שחרור שני האזרחים: מקלובה לאסירים ואבוב צף לעזה. הארגון ניסה לשחרר את השניים כמה פעמים אבל ישראל החזירה אותם לעזה. סאטירה

מאת:

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום (חמישי) את פרסום דבר חטיפתם של שני אזרחים ישראלים בעזה, אחד ממוצא בדואי והשני יוצא אתיופיה. כמו כן הותרו לפרסום פרטים ראשוניים על המשא ומתן לשחרורם.

לפי מסמכים שהגיעו לידנו דרישות חמאס עבור שחררום של השניים הן כדלקמן:

1. שיפור משמעותי במזון המוגש לאסירים ביטחוניים, שיכלול לכל הפחות פעם בשבועיים מקלובה, וכן תבלינים לבקשת האסירים.

2. שיעורי דקדוק עבור מנהל חשבון הטוויטר "פלוגות אל-קאסם".

3. אבוב צף לחופי עזה.

לפי שעה ישראל הרשמית מסרבת לדרישות אלו, אשר נחשבות על ידי הימין כ"מופרזות ומדרון חלקלק, כניעה לטרור, ומוות למחבלים עכשיו!!!!11". חלק מהתגובות הללו ניתן למצוא כאן.

לעומת זאת ישראל הציגה דרישות משלה בכדי שתסכים לקחת את השניים בחזרה. בין הדרישות ניתן למנות את משיכת כל הקובלנות הפלסטיניות מבית המשפט הבינלאומי בהאג, הפסקת שביתות הרעב בעקבות מאות המעצרים המינהליים וכליאתם של פלסטינים ללא משפט, וכן שיגלו לה סופסוף איפה נמצא מוחמד דף.

לפי דיווחים מבוססים השניים אף הוחזרו כבר מספר פעמים לישראל, וכל פעם לווו חזרה על ידי הרשויות הישראליות חזרה למעבר כרם שלום ונבעטו פנימה לעזה, במה שמכונה בעגה הצבאית "נוהל חניבעל הפוך". נוהל אשר נהגה, אושר, תוקף והוסבר כי אין מוסרי ממנו על ידי פרופסור אסא כשר. זאת לפחות עד שהדרישות הישראליות ימולאו במלואן.

יושב ראש ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צחי הנגבי, אשר מתברר עתה כי הוא האדם היחידה במדינה שלא שמע על החטופים בעזה עד לפרסום בתקשורת (או לפחות היחיד שלא טען ברשתות החברתיות שיידע), הסביר את הדרישות. "ראו, אולי זה נשמע מוזר, אבל כשחושבים על זה, זה דווקא הגיוני", אמר הנגבי. "לפי דיווחי גלעד שליט על אכילת חומוס ומשחקי דומינו ושח, אנו מעריכים שהחמאס מטפל באזרח הישראלי ממוצא אתיופי הרבה יותר טוב מאשר – נניח – רשויות הרווחה, עמידר ומשטרת ישראל. הוא לבטח מכה אותו הרבה פחות".

לגבי האזרח הבדואי לא נמסרו פרטים, למעט זה שהוא בדואי ולכן אין מה לדאוג, הדגישו בהודעת משרד ראש הממשלה. עוד נמסר כי ביתו של הבדואי נהרס מאז נחטף לפני מספר חודשים כ-43 פעמים. אם וכאשר יוחזר, האזרח צפוי לשאת בעלויות הריסות ביתו, כתבו בסיפא של הודעת ראש הממשלה.

בנוסף, הושק קמפיין המונים שגרף עד עתה 4 חיבובים (ככל הנראה כולם בני משפחת החטוף יוצא אתיופיה) תחת הסיסמא: "הם לא נראים בכלל כמו הילדים של כולנו, אבל אולי נחזיר אותם בכל זאת?". הקמפיין קורא בחריפות להחזרת החטופים.

> בנט ורגב: הצגות ילדים בהשתתפות טל מוסרי יפסלו בעקבות מעברו לערוץ זר

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf