newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הפסיקה בישראל ברורה: תיק 1000 אמור להוביל לכלא

כל ראש ממשלה אחר, שהיה מתברר שקיבל טובות הנאה בסך 700 אלף שקל בעת כהונתו, היה נשלח לכלא, ונתניהו עצמו יודע זאת. עלילות השווא שלו נגד חוקריו רק צריכות להחמיר את העונש

מאת:
הפגנה נגד עסקת טיעון עם נתניהו מול ביתו של היועמ״ש בפתח תקווה (צילום: אורן זיו)

הפגנה נגד עסקת טיעון עם נתניהו מול ביתו של היועמ״ש בפתח תקווה (צילום: אורן זיו)

נניח שמדובר בלוי אשכול או בשמעון פרס או במנחם בגין או באריק שרון. ונניח רק דבר אחד, אחד ויחיד בלי תוספות מסביב: מתברר שבמהלך כהונת מי מהם כראש ממשלה, הוא קיבל קו אספקה שוטף של טובות הנאה שיטתיות משני בעלי הון, בסך של 700 אלף שקלים. הוא גם פועל ישירות כראש ממשלה למען אינטרסים של אחד משני בעלי ההון.

זהו. עיזבו אפילו את העובדה שמדובר במערכת יחסים שמניחה תשתית לכתב אישום בגין שוחד. נניח שמתוך זהירות בלבד מגיש היועץ המשפטי לממשלה כתב אישום רק בגין הפרת אמונים.

בגין קבלת טובות הנאה שיטתיות בהיקף כה עצום במהלך כהונת מי מהם כראש ממשלה, כך מלמדת הפסיקה במדינת ישראל, אמור מקבל טובות ההנאה לשבת בכלא. שלא לדבר על הקלון המובן מאליו.

נתניהו יודע זאת היטב: פרשת 1000 היא פרשה של כלא. רק פרשת 1000. רק היא לבדה. אף מילה על הפרשות האחרות.

למעשה, כל עובד ציבור שמקבל טובות הנאה שיטתיות בהיקף עצום ובשווי כספי אדיר במהלך תפקידו מידי שני בעלי הון, תוך שהוא מטפל בעניינו של אחד מהם, הולך לכלא. משוטר או פקח או עובד מכס, דרך מנהל במשרד ממשלתי או בעירייה בדרג בינוני וכלה במנכ"לי משרדי ממשלה, מנכ"לי חברות ממשלתיות, ראשי ערים וסמנכ"לים של תאגידים עירוניים. זוהי הפסיקה במדינת ישראל. זהו הקו שהתווה בית המשפט העליון בשורת פסקי דין במסגרת ערעורים פליליים. אלו העובדות המשפטיות הפשוטות.

זו אמת פשוטה. זו דרכה של הפסיקה במדינת ישראל. זו משמעותה העמוקה של הפרת האמונים. המבט שלי הוא מבט משפטי פשוט.

לטעון שנתניהו נרדף רדיפה פוליטית בשל עמדותיו הפוליטיות בידי יועץ משפטי לממשלה, שגדל בבית של איש בית"ר, חזר בתשובה, שירת בנאמנות את מערכת המשפט הצבאי, מונה לתפקיד מזכיר ממשלת נתניהו, עבד לצדו וסיפר על הערכתו כלפיו – זה מטורלל.

להוסיף לכך את העובדה שהרודף הוא רוני אלשייך, שהיה מתנחל קיצוני בקריית ארבע והוא איש ימין דתי מובהק, ולשלב את עו"ד שי ניצן, שהגן בבג"ץ על ענישה קולקטיבית של פלסטינים חפים, ולקנח בעו"ד ליאת בן ארי, שעמדה בראש צוות התביעה שהביא להרשעת אולמרט ולכליאתו לאחר שהביע נכונות פומבית לסגת לקווי 1967 – זה מטורלל.

נשפט והורשע למרות שתמך בנסיגה. אהוד אולמרט מגיע להקראת גזר הדין (אקטיבסטילס)

נשפט והורשע בלי קשר לתמיכה שלו בנסיגה מרוב הגדה המערבית. אהוד אולמרט מגיע להקראת גזר הדין (צילום: אקטיבסטילס)

מטורלל לטעון שכל אלו עומדים בראש מזימה להפיכה שלטונית מפני שהם מתנגדים לעמדותיו הפוליטיות של נתניהו ורוצים לפייס שמאל בדיוני, שמשיג ביום טוב 20 מנדטים, ולהסביר שמדובר ברדיפה מהחמורות בתולדות עמנו (אבישי בן חיים) ובאליטה שמסרבת לקבל את הכרעת העם.

זה מופרך, מנותק ממבט פשוט במציאות, מסוכן, בדיוני. זה מתעלם מהרשעות קודמות של אישי ציבור בכירים, לרבות ראש הממשלה הקודם שדעותיו המדיניות הפוכות מדעותיו של נתניהו. זה מתעלם מהפסיקה הקיימת.

אני בספק אם גדי טאוב ובן חיים קראו אי פעם פסיקה בדבר ענישה בעקבות הרשעה בהפרת אמונים או בשוחד בשל קבלת מאות אלף שקלים או טובות הנאה בשווי כספי זה בשיטתיות ובהזרמה קבועה ומוסתרת, כשאחד ממעניקי תשורות העתק מקבל גם טיפול בענייניו מטעמו של מקבל טובות ההנאה.

פרשת 1000 בלבד היא פרשה של כלא. לטעמי, בית המשפט המחוזי בירושלים חייב לשמוע את עדותה של הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן. רק כך תיפרש לעיניו שחיתות שלטונית עזת מצח מהדרגה הגבוהה ביותר. עבירה פלילית נמשכת ומוסתרת.

זה רק חלק מהתמונה. משום שלאחר הרשעה – ופרשת 1000 נראית כתיק בטוח להרשעה – חובת הפרקליטות להציג בשלב הטיעונים לעונש את מכלול אמירותיו, נאומיו, ציוציו, כתביו ודבריו של נתניהו, שבהם בדה עלילת שווא מסוכנת ומופרכת נגד חוקריו ונגד המשטרה בכלל, נגד תובעיו ונגד הפרקליטות בכלל, נגד היועץ המשפטי לממשלה ואפילו נגד בית המשפט.

"שמעתי ששופטיי נבחרו מפני שהם שמאלנים. אני מצפה להכחשה ממערכת בתי המשפט", אמר הנאשם בראיון לחדשות 12, ערב אחת מארבע מערכות הבחירות שאליהן גרר אותנו בשל רצונו לחמוק מכלא. הדברים, שבקעו שוב ושוב מפי נתניהו בהקשר זה, הם בבחינת נסיבות להחמרה משמעותית בעונש.

אני מדבר רק על פרשת 1000 ורק על דברי הכזב השיטתיים והמסיתים נגד מערכות אכיפת החוק. רק על השיסוי האישי נגד מנדלבליט וליאת בן ארי, שאובטחו בעקבות זאת.

כלא. כלא וקלון. זה אמור להיות המובן מאליו. אחרת עלולים להגיע נוכלים מסוכנים ומסיתים נוספים לכס השלטון. ואולי אפילו נתניהו עצמו.

עורך הדין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין בתחום עבירות הצווארון הלבן, הדין המשמעתי וועדות החקירה

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf