newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אירועים ופעילויות נגד האלימות והגזענות

ריכוז מתעדכן של אירועים ברחבי הארץ למאבק בהסלמה

מאת:

[עודכן ב-15.5 בערב]

אירועי האלימות ברחבי הארץ וההסלמה בעזה מעוררים תחושות קשות של ייאוש וזעם, אך גם מעוררים אנשים רבים לפעולה נגדם. ריכזנו עבורכם כאן את רשימת הפעולות וההפגנות שמתארגנות כדי להילחם באש המשתוללת.

הרשימה היא חלקית. אתן.ם מוזמנות.ים לשלוח לנו אירועים ופעילויות נוספים למייל  info@mekomit.co.il, ונעשה כמיטב יכולתנו לעדכן את הרשימה.

יש לזכור כי המצב נפיץ ומסוכן, ולהיזהר מאוד. מומלץ להגיע להפגנות ולאירועים עם נעליים נוחות ובגדים נוחים, להיות ערניים, ולתאם הגעה ועזיבה בקבוצות ככל שניתן.

הפגנה בתל אביב, 11 במאי 2021 (צילום: חגי מטר)

הפגנה בתל אביב, 11 במאי 2021 (צילום: חגי מטר)

אירועים קרובים ומתגלגלים

נשים יהודיות וערביות יוצאות הלילה לרחוב נגד האלימות. הערב 15.5 ב-19:00 בכיכר השעון ביפו, במקום גזענות שנאה ואלימות נגן על העיר והילדים שלנו יחד בחמלה ושותפות. להרשמה לחצו כאן.

בשבת בשעה 13:00 ישבתו אנשי רפואה ערבים בכל הארץ, וחלקם יפגינו בסכנין ובאום אל-פחם. השביתה מתקיימת במחאה על האלימות שיוצרת תחושת אי ביטחון חמור.

במוצ"ש, 15.5, יתקיימו הפגנות בכל רחבי הארץ תחת הסיסמה "ערבים ויהודים, נעצור את זה ביחד". הפגנות יתקיימו בין היתר בנצרת, רמלה, חיפה, תל אביב, ירושלים, באר שבע, לוד ואינספור יישובים וצמתים נוספים. ההפגנה בתל אביב תתקיים בכיכר הבימה ב-19:00, ובירושלים בכיכר ציון ב-20:30.

רשימה מלאה של המקומות והשעות מתעדכנת בעמוד הפייסבוק הזה, שמרכזת תנועת עומדים ביחד. את הקריאה של חד"ש להפגנה בתל אביב אפשר למצוא כאן.

הפגנה נוספת תתקיים בשעה 17:00 ביפו, בגן השניים ברחוב יפת, ביוזמת ועדת החירום שהקימו תושבי יפו בימים האחרונים.

אזרחים ואזרחיות יוצרים מערך התארגנות מול הפשיזם המשתולל, תחת השם "אזרחיות נגד פוגרומים". להצטרפות יש למלא את הטופס כאן.

אירועים שהסתיימו

בשישי תתקיים הפגנה של נשים בדרישה להפסקת האלימות, בין השעות 14:00-16:00 בכיכר השעון ביפו. לאירוע לחצו כאן.

הפגנת חירום תתקים ביום שישי בשייח ג'ראח בשעה 16:00, תחת הכותרת "הפגנת חירום: הממשלה מציתה אש ואנחנו משלמים", לאחר סדרת הפגנות דומות שהתקיימו ברחבי הארץ ביום שלישי. את האירוע מארגנת שורה של ארגוני שמאל. במקביל תתקיים הפגנה של כמה ארגונים תחת הכותרת: "עוצרות את הגירוש משייח' ג'ראח – דורשות את סיום הלחימה בעזה".

להרשמה להסעות לחצו כאן.

בחיפה מתארגנת הערב (חמישי) בשעה 18:00 עצרת במרכז חורב, שבה יעמדו יחד יהודים וערבים, שיקראו לרגיעה ולפיוס תחת הכותרת "הבית המשותף שלנו בוער ואנו לא יכולים לעמוד מנגד".

בשישי בשעה 10:30, יתקיים בבית הגפן בעיר אירוע סולידריות שקורא למניעת ההסלמה ביוזמת סגנית ראש העירייה שהירה שלבי, חברת מועצת העיר נעמה לזימי, עמותת "איתך מעכי" – משפטניות למען צדק חברתי ובית הגפן. האירוע, תחת הכותרת "אין לנו פתרון אחר מלבד חיים משותפים בחיפה", פתוח לכל תושב חיפה.

הפורום לקידום הסובלנות תג מאיר מארגן בימים חמישי ושישי אירועי חלוקת פרחי שלום בצמתים, יישובים וערים ברחבי הארץ. לרשימת המקומות והשעות ולהוספת אירוע לרשימה לחצו כאן.

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית מזמינה מובילי.ות חברה אזרחית שרוצים להיאבק בהתפרקות החברה הישראלית להשתתף במפגש חשיבה ראשוני ביום חמישי בזום ב-16:00-18:00.

מנהלי ומנהלות בתי ספר ואנשי חינוך ערבים ויהודים מכל הארץ מוזמנים היום (חמישי) בשעה 16:00 לעצרת למען חיים משותפים ונגד אלימות ברחבה מול משכן הכנסת, שאותה מארגן פורום מנהלי בתי הספר של רשת ברנקו וייס. לפרטים לחצו כאן. לרישום השתתפות לחצו כאן.

עצרת נוספת של אנשי חינוך תתקיים ב-16:00 בצומת בית המשפט המחוזי בעיר לוד. לפרטים ותיאום: זוהר 0544404484

הפגנת חירום נגד האלימות וההסלמה תתקיים היום (חמישי) בשעה 18:00 בכיכר המושבות בדרום תל אביב. לאירוע לחצו כאן.

הפגנה נוספת מתארגנת בהבימה בתל אביב ב-18:30.

תנועת עומדים ביחד מארגנת היום (חמישי) אירועים של "עמידה יהודית-ערבית נגד האלימות וההסלמה", בערים, ביישובים ובצמתים ברחבי הארץ. לרשימת המקומות והשעות ולהוספת אירוע לרשימה לחצו כאן.

קהילת יד ביד בירושלים מצטרפת להתארגנות ארצית נגד האלימות וההסלמה, הערב בשעה 18:00 בצומת אורנים בירושלים.

יוזמות ברשויות המקומיות

מנהיגים ערבים ויהודים מהערים המעורבות יצאו בקריאה משותפת להרגיע את הרוחות. על ההצהרה, יוזמה של פורום מנהיגי הערים המעורבות של עמותת יוזמות אברהם, חתמו בין השאר אדהם ג'מאל ושרי גולדשטיין, סגני ראש עיריית עכו; פידא שחאדה, חברת מועצת העיר לוד; נעמה לזימי, חברת מועצת העיר חיפה; עו"ד אמיר בדראן ומוריה שלומות, חברי מועצת העיר תל אביב-יפו; מינו אבו לבן ורונן רוטשטיין, חברי מועצת העיר רמלה, ועוד. לפרטים נוספים: הילה אלוני אוחיון, מנהלת שותפה – המחלקה הציבורית, יוזמות אברהם, 0542457680

ראשי רשויות יהודיות וערביות בנגב נפגשו הבוקר (חמישי) בערערה ביוזמה משותפת להרגעת המתיחות וקריאה להפסקת האלימות והפרעות בדרום. ראשי מועצות בעוטף עזה הגיעו גם הם למפגש. אופיר ליבשטיין ראש מועצת שער הנגב אמר כי "הפחד האמיתי הוא מהקרע בתוך מדינת ישראל. מול החמאס נתמודד. אבל זו הבעיה הכי גדולה".

מפגש ראשי הרשויות היהודיות והערביות בנגב בערערה, ביוזמה יהודית ערבית להרגעת המתיחות, ב-13 במאי 2021

ראשי רשויות בצפון הדרומי – עמק יזרעאל, שפרעם, זרזיר, יפיע, עילוט, ביר על מכסור ודבוריה, אימאם מנשיית זבדה, נציגי רשויות נוספות ויישובי עמק יזרעאל, נפגשו אתמול בערב כדי "לבטא את החזון המשותף לכולם – חיי שכנות טובה בכבוד הדדי ובשיתוף פעולה". מיד עם תום המפגש המשיכו ראשי הרשויות והשתתפו בהפגנה של תושבי האזור, יהודים וערבים, תחת הכותרת "לא לאלימות".

ראשי רשויות בשרון, יהודים וערבים, קראו להרגעת הרוחות וגינו את מעשי האלימות.

יוזמות והצהרות אחרות

התאחדות התעשיינים פנתה לכל חבריה "לשמש דוגמה אישית ולפעול להרגעת הרוחות". על הפנייה חתומים ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים וד"ר מוחמד זחאלקה, יו"ר ועדת החברה הערבית בהתאחדות התעשיינים.

הצוותים הרפואיים בבית החולים רמב"ם יצאו ביוזמה של שלום ודו קיום.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf