newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

רכז הביטחון של קריית ארבע למאבטחים: לא לאפשר כניסת "שמאלנים זבלות נבלות"

מאת:
השאירו תגובה
א א א

רכז הביטחון של התנחלות קריית ארבע הצמודה לעיר חברון שלח ביום חמישי האחרון למאבטחים הכפופים אליו הודעה המורה להם לעכב אוטובוסים של פעילי שמאל "זבלות" הצפויים להגיע בשבת להשתתף בהפנות באזור.

ההודעה שנשלחה למאבטחים :

חברון

אתמול (יום ש') התקיימו בחברון הפגנות לציון 22 שנים לטבח ברוך גולדשטיין, כמו גם במחאה על ההגבלות שמטיל המשטר הצבאי הישראלי על הפלסטינים בחברון. להגבלות הרגילות בחברון, המוטלות רק על ערבים מאז טבח גולדשטיין ושהפכו את לב העיר לרחובות רפאים, הצטרפו בתחילת נובמבר 2015 הגבלות נוספות. אז הכריז צה"ל על שכונת תל רומיידה כשטח צבאי סגור, ודאג לרשום ולמספר את תושבי השכונה הרשאים לצאת ולהיכנס בה. המספור אמנם פסק לאחר שהעניין פורסם והקונוטציות הברורות התעוררו, אך ההגבלות המוטלות על השכונה עודן בעינן.

בשל המגבלות, קרובים של תושבי השכונה הפלסטינים, חבריהם ובעלי חנויות אשר לא מתגוררים בשכונה אינם רשאים להכנס אליה. כך חנויות נסגרות בזו אחר זו, ותושבי השכונה מבודדים. צוותים רפואיים, נותני שירותים ופעילי זכויות אדם גם הם מנועים מלהיכנס לשכונה ולכן תושבי השכונה גם מופקרים לאלימות המתנחלים.

"לעכב את הנבלות"

רכז הביטחון של היישוב קריית ארבע, שהפיץ למאבטחיו את ההודעה לקראת ההפגנה, הוא עובד מועצה, גוף הממומן בכספי הציבור. וכך כתב: "מחר ובשבת יש יום זעם וצפי להפגנות בחברון על השביתת רעב של המחבל מוחמד אל קקי (אמוטיקון של קקי) שאינשאללה ימות מהר! קיים צפי הגעת אוטובוסים של שמאלנים זבלות לגזרתנו שרוצים להשתתף בהפגנות המחאה שיתקיימו בחברון. בהנחיית החטיבה והמשטרה – מחר ובשבת – אין אישור כניסה לקרית ארבע לארגוני שמאל מכל סוג שהוא. במידה ומגיע אוטובוס של נבלות- יש לעכב אותו ולעדכן מוקד, משטרה, גדוד. שנזכה לראות בחורבן אויבינו במהרה. שבת שלום לכולם".

אבל רכז הביטחון אינו מדייק כמובן. ההפגנה לא היתה בעניינו של העיתונאי שובת הרעב מחמד אל-קיק, אלא לציון 22 שנים לטבח ברוך גלדשטיין ולסגירת רחוב שוהדא. בנוסף, גם ההנחיה שלו למאבטחים שתחת פיקודו להגביל כניסת אנשי שמאל ליישוב היא מיותרת, שהרי אין שום בעיה להיכנס לחברון שלא דרך ההתנחלות קרית ארבע. בדרך זו אפשר להימנע מהצורך לעבור דרך המאוזוליאום שבנו תושבי היישוב לבן היקיר והרצחני ברוך גולדשטיין.

ב-16 ביולי 2014 תועד רכז הבטחון המדובר כשהוא מתלווה למתנחלי היישוב הבאים להטריד את משפת ג'אבר. איתרע מזלה של משפחה זו להתגורר קרוב למתנחלי קריית ארבע ואלו במאמציהם לסלק את המשפחה מביתה נהגו להגיע לביתם ולהטרדים.

בתיעוד שלהלן אפשר לראות את רכז הבטחון ומתנחלים נוספים תולשים את גידולי המשפחה סמוך לביתם ושותלים במקומם את גידוליהם שלהם. כדי שמעשיהם לא יוודעו ברבים, המתנחלים מונעים את צילומם על ידי התקנת קרשים בחלונות בית המשפחה, אשר איננה מסוגלת להתמודד מול המתנחלים החמושים. כפי שקורה במצבים מהסוג הזה, לא רק רכז הביטחון של קריית ארבע שותף לעניין, גם שוטרים וחיילים אינם עושים דבר.

פנינו טלפונית לרכז הביטחון משה בוטביה ולמחלקת הביטחון של המועצה, אך לא התקבלה תשובה. בנוסף פנינו לדובר צה"ל לבקשת תגובה לטענת הרכז כי הכניסה לקריית ארבע חסומה בפני אנשי שמאל. לכשתתקבל תשובה נפרסם אותה.

> חברון: 12 פעילי שמאל ישראלים נעצרו בהפגנה לציון טבח גולדשטיין

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

הריסת המסגד בכפר הבלתי מוכר ואדי אל חליל שבנגב, ב-8 במאי 2024 (צילום: אורן זיו)

"המדינה איבדה את הבושה. מבחינתם משילות זה רק להרוס"

כוחות משטרה גדולים פשטו על הכפר הבלתי מוכר ואדי אל חליל שבנגב, לאפשר את פעולת ההריסה הגדולה ביותר ב-14 השנים האחרונות. התושבים, שכלל לא התנגדו לפינוי, רק סירבו לעבור לשכונה שיש עליה כבר תביעת בעלות: "בן גביר לא רוצה פתרונות של חיים משותפים. הוא רוצה להבעיר את הנגב"

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf