newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צעדת השיבה: בשבת יגיעו פעילות מישראל לגבול עם עזה בתמיכה במפגינים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

[עדכון, שבת 11:00: מארגנות אירוע התמיכה הודיעו כי ההפגנה תתקיים בצומת יד מרדכי בשעה 16:00].

אל מול האיומים וניסיונות הצבא לזרוע פחד, בקרב פלסטינים וישראלים כאחד, לקראת צעדת השיבה, קבוצה של נשים מישראל החליטה להצטרף למפגינים בעזה מהצד השני של הגבול. נשות קואליציית נשים לשלום קוראות להגיע מחר (שבת) אחר הצהרים לאזור עוטף עזה "לאות תמיכה וסולידריות עם תושבי ותושבות עזה, בקריאה נגד אלימות כלפי המפגינים, ולמען סיום המצור". הסעה תצא מתל אביב והן מזמינות ארגונים, פעילות ופעילים להצטרף אליהן כדי לתת קונטרה להסתה בתקשורת נגד המפגינים בעזה, עד בטרם החלו ההפגנות. (עוד פרטים ניתן למצוא כאן).

טניה רובינשטיין, רכזת קואליציית נשים לשלום מסרה לשיחה מקומית כי "הפער בין המסרים שנשמעים מתוך עזה לגבי האירועים המתוכננים, לבין דברי ההסתה הנשמעים בתקשורת הישראלית הוא עצום ולא מותיר מקום לספק לגבי הכוונות האלימות של שלטונות ישראל. אנחנו מקוות שחששותינו מתגובה צבאית אלימה יתבדו, ובכל מקרה נגיע ביום שבת לתמוך בצועדות ובצועדים, בזכותם למחות ולדרוש את זכויותיהם וחירותם, ובדרישותיהם הצודקות."

איה זינאתי, פעילה פמיניסטית ופוליטית מקואליציית נשים לשלום מסרה כי "זכות השיבה היא זכות שכולנו כפלסטינים בכל מקום, נמשיך לדרוש אותה. ומרגש במיוחד כשזה מגיע מעזה, מאנשים שסובלים ממצור קשה מאוד. במשך 11 שנים ישראל העסיקה אותם בבעיות פנימיות כמו מצוקת החשמל ומצוקת מעבר רפיח, במטרה להפריד ולפצל אותם משאר הפלסטינים ובמטרה להשאיר אותם 'לבד'. ביום שבו יש מחאה כזאת בעזה, זה מעיד שמדיניות הסגר שעבדה על פיצול ובידול הפלסטינים בעזה משאר הפלסטינים, לא הצליחה. ויותר מכל, שפלסטינים מעזה כמהים לחירות וחופש. זכות השיבה היא חלק מהחירות של כולנו כפלסטינים".

עוד בנושא

    בימים האחרונים התראיינו מארגני הצעדה בעזה בכלי תקשורת שונים והדגישו כי אין להם כוונה לנקוט בכל אלימות או לעבור את הגדר. גם חמאס הצטרף לקריאות להתחייב לצעדה בדרכי שלום ולהימנע מאלימות שתשבש את מטרת הצעדות. בראיון לרמי יונס ב"שיחה מקומית" ביקש השבוע חסן אל-כורד, אחד ממארגני ההפגנות, להעביר מסר לישראלים: "אנחנו מושיטים אליהם יד אוחזת בענף זית. נכון שסבלנו בעבר אבל אנחנו מוכנים לשים הכל מאחורינו. בואו נפתח יחד דף חדש ונעשה את מה שנכון".

    למרות זאת בישראל מסרבים להקשיב. המחאה מתוארת על ידי הצבא כאלימה, עוד לפני שאפילו החלה. האמצעים שננקטים נגדה – הן באיומים שמשמיעים גורמים שונים על תושבי עזה, על המפגינים ומי שישתף איתם פעולה, והן הפרסומים על עוצר יציאות, כוחות רבים ויחידות מיוחדות שהועברו לגבול, שימוש בכלבים, ברחפנים שמטילים גז מדמיע, בצלפים, טנקים ועוד – נדמים כמו הכנות למלחמה. כחלק מההכנות הוגדר האזור שסמוך לגבול כשטח צבאי סגור, ולכן המפגינות מקואליציית נשים לשלום צפויות להיתקל בקשיים להתקרב למקום.

    > הצבא מאיים על בעלי אוטובוסים בעזה לבל יסיעו אנשים לצעדת השיבה

    א א א
    ועוד הערה לסיום:

    הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

    כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

    אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

    הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
    תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

    לחצו כאן
    "רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

    "רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

    "לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

    כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

    X

    אהבת את הכתבה הזאת?

    כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
    silencej89sjf