newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ניו יורק: פעילים חסמו את הכביש מול בניין משלחת ישראל לאו"ם במחאה נגד המתקפה בעזה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

עשרות פעילים ניו-יורקים קיימו אתמול (שלישי) פעולת מחאה מול בניין משלחת ישראל לאו"ם בעיר. הפעילים שהגיעו להפגין במחאה על התוקפנות הישראלית כלפי עזה, ההרג רחב המימדים וההרס העצום החלו בשלב מסויים לחסום את הכביש  הרחב בשדרה השניה.

אם וביתה בהפגנת מחאה מול בנין משלחת ישראל לאו"ם בניו יורק. צילום: חסימת מחאה מול בנין משלחת ישראל לאו"ם בניו יורק. צילום: Jenna Pope

אם וביתה בהפגנת מחאה מול בנין משלחת ישראל לאו"ם בניו יורק. צילום: חסימת מחאה מול בנין משלחת ישראל לאו"ם בניו יורק. צילום: Jenna Pope

"למעשה  נענינו כולנו לקריאה לכל מי שמעוניין להשתתף בפעולה של אי ציות אזרחי להגיע אל אזור בניין המשלחת", מספר לי, מוחמד חאמד, פלסטיני המתגורר בניו יורק שהיה בין המשתתפים הפעולה. "היינו שם כמאה משתתפים. תוך כדי הצעידה שלנו לאורך הרחוב ליד בניין המשלחת, כארבעים מאיתנו החלטנו להישכב על הכביש ולחסום אותו לתנועת כלי רכב. המשטרה דרשה מאיתנו מספר פעמים לפנות את הכביש. חלק מחוסמים נענו וקמו, 24 מאיתנו נותרו שם ונעצרו. לא היתה שם מולנו אף הפגנת נגד, למרות שהאירוע שתכננו פורסם מראש ולא נשמר בסוד. כמו תמיד לא זכינו לשום התייחסות או תגובה מצד הדיפלומטים בצוות המשלחת".

מי שכן הגיבו היו עוברי אורח שחלפו במקום, נעצרו והביעו הזדהות עם תושבי עזה ועם פעולת המחאה.

עשרות רבות של הפגנות מחאה וזעם נגד פעולות ישראל בעזה ובסולידריות עם אזרחי עזה מתקיימות בשלושת השבועות האחרונים כמעט בכל פינה בעולם. בחלקן משתתפים עשרות או מאות ובחלקן אלפים ואף רבבות. התמונות הקשות ומימדי ההרס וההרג הוציאו לרחובות אזרחים רבים שלא יכלו לעמוד מנגד.

> מי מארגן את ההפגנות בברלין, ומה הקשר של המפגינים לעזה

לצפייה בסרטון שצילמה הצלמת האקטיביסטית ג'ינה פופ Jenna Pope:

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

כל סבב דיונים כושל שבר עוד קצת את רוחם של אנשי עזה. פלסטיני על חורבות לאחר הפצצה ישראלית ברפיח, 18 באפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

אנחנו מראים את סבלה של עזה כבר 7 חודשים. אל תסיטו מבט עכשיו

מכיוון שישראל אוסרת על כניסתם של עיתונאים זרים לעזה, אנחנו, העיתונאים הפלסטינים, היחידים שממשיכים לדווח מהשטח בתנאים בלתי אפשריים. העם שלנו עדיין נטבח, אבל נראה שהעולם מאבד עניין בסיפורים שלנו

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf