newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מבקשי מקלט בחולות פתחו בשביתת רעב במחאה על כליאת שבעה מהם בסהרונים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

היום לראשונה נכלאו בכלא סהרונים שבעה מבקשי מקלט ששהו בחולות, לאחר שסירבו לעזוב את הארץ לרואנדה. בפני השבעה, פליטים מאריתריאה, הוצגה הברירה בין כניסה לכלא הסגור סהרונים לתקופת זמן בלתי מוגבלת, לבין גירוש מרצונם החופשי לרואנדה (או הרחקה, כפי שהחליטה הממשלה לקרוא לזה בעברית מכובסת ונעימה יותר לאוזן). ברואנדה, על פי העדויות, מבקשי המקלט שמגיעים מישראל לא יקבלו מעמד, והם יאלצו להמשיך משם במסע פליטות מחודש בתקווה למצוא מקום בטוח לחיות בו על פני הגלובוס.

הבוקר נקראו השבעה לשימוע, אחי שעות של המתנה הם הועברו לסהרונים מבלי שאפשרו להם לאסוף חפצים אישיים. על פי הדיווח בהארץ, שניים ממבקשי המקלט הם ניצולי מחנות העינויים בסיני. במחאה פתחו כל מבקשי המקלט המוחזקים בחולות, כ-700 אסירים, בשביתת רעב.

בתחילת החודש קיבלו מבקשי מקלט שנדרשו לעזוב את הארץ מכתב מרשות ההגירה והאוכלוסין שכותרתו "דף מידע למסתנן היוצא למדינה שלישית בטוחה". במכתב הובטח למגורשים לעתיד כי ישנה מדינה שלישית בטוחה שתקלוט אותם, תיתן להם אישור שהיה ותאפשר עבודה. עוד הובטח כי בהגיעם לאותה מדינה שלישית יקבל את פניהם צוות מקומי שילווה אותם בימיהם הראשונים במדינה.

עוד בנושא

    אולם כפי שדיווח כתב "שיחה מקומית", אורן זיו, ששב לאחרונה מביקור ברואנדה עם חברי הכנסת מיכל רוזין ומוסי רז (מרצ), המציאות במדינה שונה לחלוטין מההבטחות. מבקשי המקלט לא מקבלים שום מעמד ברואנדה, שום גישה לבתי משפט ולמעשה נאלצים לעזוב את המדינה תוך ימים ספורים. מתוך אלפי מבקשי מקלט שגורשו עד כה מישראל לרואנדה נותרו במדינה פחות מעשרה.

    במהלך הביקור פגש זיו שני מבקשי מקלט שנשלחו מישראל לרואנדה, מהבודדים שנותרו במדינה. המסר של שני מבקשי המקלט שחיים בפרברי הבירה היה ברור. "אל תסכימו לבוא לפה, תלכו לכלא", אומרים מ' בן ה-32 שעזב את ישראל ב-2015, וט' בן ה-38, שעזב ב-2014. שניהם מאריתריאה, ושניהם חסרי עבודה, ומתקיימים מעזרה של חברים. הם ביקשו להתראיין שלא בשמם המלא ובטשטוש תמונותיהם בשל חשש מהתנכלות השלטונות ברואנדה. הם הגיעו למדינה בעקבות האיום שיכלאו ב"חולות" ללא הגבלת זמן, לפני פסיקת בג"ץ שהגבילה את הכליאה במקום לשנה. לו יכלו להחזיר את הגלגל לאחור היו עושים זאת מיד.

    מ', שעבד בתל אביב בשטיפת כלים, גר בעבר בדרום תל אביב ועדיין מדבר עברית. "הביאו אותנו לרואנדה אבל לא קיבלנו כלום, אנחנו שורדים מיום ליום", אמר ל"שיחה מקומית". וחברו ט' מסכם: "לא קיבלנו מעמד, לא קיבלו אותנו למחנות הפליטים פה, אין לנו עבודה, לא אוכל, אין לאף אחד סיבה לבוא לפה. עדיף למי שנשארו להיאבק בישראל על המעמד שלהם אפילו מתוך חולות, זה עדיף".

    > מפגינים דרשו מ"אתיופיאן איירליינס" להפסיק לשתף פעולה עם גירוש הפליטים

    קיגאלי, רואנדה (אורן זיו / אקטיבסטילס)

    קיגאלי, רואנדה (אורן זיו / אקטיבסטילס)

    א א א
    ועוד הערה לסיום:

    הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

    כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

    אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

    הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
    תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

    לחצו כאן
    "רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

    "רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

    "לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

    כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

    X

    אהבת את הכתבה הזאת?

    כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
    silencej89sjf