newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ישראל מבינה רק כוח

מאת:
השאירו תגובה
א א א

8.6.2014 מת הדייג עימאד סלים, 52, שבועיים קודם לכן חיל הים ירה בו, לאחר שסטה מקו שישה המיילים הימיים מחוף אל סודאניה שהמצור הישראלי הטיל על עזה. בחודש לפני כן שני דייגים נוספים נורו.

24.9.2010 מוחמד בכרי, 20, חוצה את קו שלושת המיילים מהחוף בצפון הרצועה. ספינת חיל הים יורה לעברו והורגת אותו.

27.8.2009 הדייג מוחמד נאדי אל-עטרי, 25, מופגז על ידי חיל הים בחוף בית להייה. ראשו נכרת כתוצאה מהפגיעה. המצור באותם ימים הוא 3 מיילים.

מאז הוטל המצור על עזה ב-2007 עשרות דייגים עזתים נוספים נפצעו מהירי, ומאות נעצרו. עשרות מהם הושפלו והוכרחו להסתכן ולשחות ערומים לעבר ספינות חיל הים. בשנתיים האחרונות בנוסף הוחרמו 45 ספינות 24 מהן נגנבו. וכדי להחזיר את 21 סירות הדייג הנוספות הדייגים נדרשו לשלם 500 ש"ח דמי הובלה עבור כל ספינה. משכורת ממוצעת בעזה היא 10 ש"ח ליום, ותשעים אחוזים מהדייגים מרוויחים פחות מכך, כלומר גם העשירים ביניהם נדרשו לשלם שווה ערך לחודשיים עבודה.

בעקבות אלו בדצמבר האחרון יצאו דייגי עזה למחאה לא אלימה נגד המצור הישראלי ולמען הרחבת אזור הדיג, במסגרתה הקימו אוהלים בחופים וניסו להביא להתעניינות בינלאומית במצבם הקשה, ובסיומה נסחו עצומה לאו"ם. התגובה היחידה לה זכו בתחילת יולי הייתה צמצום אזור הדייג משישה מיילים ימיים שנקבעו בהבנות "עמוד ענן" חזרה לשלושה (כפי שהיה בתנאי המצור ערב המבצע האחרון) על ידי מפקד חיל הים.

עכשיו בהסכם הרגיעה המסתמן נראה כי בין שאר דברים נוספים יורחב אזור הדייג ל-12 מיילים, בדיוק המינימום שנקבע על ידי האו"ם בכדי שהדייגים יוכלו להשיג פרנסה סבירה, בתמורה להפסקת חפירת המנהרות ההתקפיות.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
תיבות דואר בתל אביב (צילום: משה שי / פלאש90)

תיבות דואר בתל אביב (צילום: משה שי / פלאש90)

הפרטת הדואר: מעדיפים "תחרות" מדומה על פני האינטרס הציבורי

דפוס בארי נפסל מהתמודדות על רכישת חברת דואר ישראל בין השאר מכיוון שהוא הספק העיקרי של שירות ייחודי שהוא המציא, ועושה זאת ביעילות תוך הפחתת עלויות למדינה. זו החלטה שמשקפת עיוורון "תחרותי", שרק תפגע בציבור

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf