newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שתי סרבניות מצפון ירצו שלושים ימים נוספים בכלא

מאת:
השאירו תגובה
א א א

סרבניות המצפון נועה גור-גולן והדס טל התייצבו היום (חמישי) בצהרים בלשכת הגיוס תל השומר, והצהירו פעם נוספת על סירובן להתגייס. על כל אחת מהן נגזרו 30 ימי מחבוש, שמתווספים לתקופות מעצר קודמות. בסיומם של שלושים הימים הנוכחיים תרצה במצטבר גור-גולן 71 ימים בכלא הצבאי. טל תסגור 50 ימי כליאה סה"כ.

נועה גור גולן, בת 19 מנתניה, מסרבת להתגייס בשל אמונתה הפציפיסטית באי-אלימות, ומשום שהיא מאמינה שעליה לפעול באופן אקטיבי להפחתת האלימות ולכינון השלום. עד כה דחתה ועדת המצפון את בקשתה לפטור מטעמי מצפון. היא דורשת להכיר בבחירתה המצפונית שלא להתגייס ולעשות שירות לאומי/אזרחי חלופי, ומוכנה לשלם את המחיר הצפוי – כליאה ממושכת.

>> תיעוד: מתנחלים מטרידים מינית את תושבת חברון לעיניי חיילים

עבור הדס טל בת ה-18 מעמק יזרעאל, זו תקופת כליאה שניה. טל, שמסרבת להתגייס מטעמים של התנגדות לכיבוש, אמרה עם כניסתה לכלא: ״אני מסרבת למרות שאני יודעת שהסירוב שלי לא יביא לסיום הכיבוש. אני מסרבת כי חשוב לי לא לתת למערכת הזאת להמשיך להתקיים מבלי התנגדות. הסרבניות שישבו לפניי בכלא לא סיימו את הכיבוש, אך יש משמעות אדירה למעשינו, בהעלאת מודעות, יצרת שיח. אנחנו יודעות שאמרנו 'לא', ולא צייתנו למערכת בגלל שזוהי ברירת המחדל, בגלל שזה יותר נוח".

ברשת "מסרבות" אשר תומכת בסרבניות ובסרבני מצפון מסבירוות כי סרבנים וסרבניות הבוחרים להצהיר על סירובם להתגייס נשפטים בתוך המערכת הצבאית משל היו חיילים לתקופות מחבוש חוזרות בגין סירוב, כך שתקופת המאסר איננה ידועה ויכולה להגיע לחודשים ארוכים.

מוקדם יותר השנה נכלאו שלוש סרבניות מצפון (תמר אלון, תמר זאבי ועתליה בן אבא) לתקופות העולות על 100 ימי מחבוש בגין סירובן להתגייס.

> שקט מסיתים: נתניהו נואם והתקשורת עוברת לדום

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf