newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עיריית תל אביב ניקתה את אזור הטיילת מהומלסים לכבוד מפגן יום העצמאות

מאת:
השאירו תגובה
א א א

ההומלסים בחוף הים לא באו טוב בבוקר יום העצמאות לעיריית תל אביב, שניקתה אותם מהאזור ליד גן צ'רלס קלור, כפי הנראה כדי ששמחת החוגגים וגאוותם ב"הישגי המדינה" תהיה שלמה. העירייה התנהגה כאילו לא היתה פסיקה של בית המשפט העליון ממש מהתקופה האחרונה, שהטילה מגבלות חמורות על יכולת העירייה לפנות הומלסים מהמרחב הציבורי.

חבר הומלס שלי מספר:

אתמול בבוקר כמה שעות לפני המפגן הגיעו אלינו פקחי הסיירת הירוקה של חולדאי. ציון מנהל הסיירת היה איתם. הם הגיעו עם טנדר לפינוי ציוד. היינו חבורה של הומלסים ששורדים יחד, אני ישראלי ממוצא אתיופי, אחד ערבי ישראלי, ועוד ארבעה או חמישה סודנים בגינה ליד הים ליד מלון דן פנורמה.

באו אלינו ואמרו לנו 'קחו את עצמכם ואת הדברים שלכם ולכו מפה, או שניקח לכם את הדברים'. שאלנו אותם למה והם אמרו לנו שזה בגלל יום העצמאות, בגלל המפגן.

מה כבר היה לנו שם? כמה שמיכות שלנו מהלילה, וכל אחד והבגדים שלו, השקית עם הכלום שיש לו. לא אמרו לנו לקפל, לשים בצד. אמרו תסתלקו או שניקח. שאלתי את ציון מנהל הסיירת לאן נלך, אמרתי שאין לנו לאן ללכת, והוא אמר: 'לא אכפת לי לאן, רק תעופו מפה'.

לחלק מהחברים הוא איים לקחת את השמיכות ולזרוק לפח. אף אחד לא ניסה להתנגד. מה יכולנו לעשות? הלכנו. כנראה שלא נראנו להם חגיגיים מספיק. הלכתי וישבתי במזרקה באלנבי וראיתי משם את המטוסים. דווקא היה יפה, אבל לא כמו המפגנים של פעם.

הומלסים . קרן מנור |אקטיבסטילס (ארכיון)

הומלסים . קרן מנור |אקטיבסטילס (ארכיון)

חשוב לציין: בעתירה שהגישו מספר חסרי בית לבית המשפט המחוזי בתל אביב לפני כשנתיים באמצעות האגודה לזכויות האזרח נפסק כי חל איסור לפנות חסרי בית מגנים בהם הם לנים או חיים וכן כי אין להחרים את מעט ציודם האישי, אלא במקרים חריגים ביותר של הפרעה ממשית לציבור.

השופטת מיכל גונן אגמון נימקה את החלטתה בכך שבניגוד לחיים בבית, אדם שגר ברחוב משתמש במרחב הציבורי לצרכי קיום, ועל כן פגיעה בו ובפעולות הקיום הבסיסיות שלו תסכן את חייו. היא קבעה כי על העיריה לכתוב נוהל על פיו יפעלו הפקחים, שינוסח על פי עקרונות הפסיקה.

עיריית תל אביב עירערה לבית המשפט העליון אך גם בית המשפט העליון חייב את העיריה לכתוב נוהל שמגביל את פעילות הפקחים ולפעול על פיו. גם על פי נוהל זה אין לעיריה רשות להחרים ציוד של אדם חסר בית אלא במקרה שהציוד גורם לפגיעה ממשית בשימוש של הציבור. נראה כי העירייה לא פעלה בארוע המתואר כאן על פי הנוהל אותו ניסחה ושקיבל תוקף של פסק דין.

[עדכון:] מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען בפנייתך, פקחי הסיירת הירוקה אשר הגיעו למקום בעקבות תלונות שהתקבלו במוקד העירוני, לא החרימו כל רכוש. הפקחים ביקשו בנועם ובכבוד מדרי הרחוב לפנות רכוש שהווה מפגע ויצר הפרעה, בין השאר עגלות עמוסות בקבוקים. דרי הרחוב עזבו את המקום מיוזמתם ואחד מהם אף קושר, בסיוע אחד הפקחים, עם היחידה העירונית לדרי רחוב, להמשך טיפול וסיוע".

[עדכון:] חברת המועצה שלי דביר (עיר לכולנו) מסרה כי בעקבות הכתבה היא מתכוונת להגיש שאילתא לראש העיר חולדאי, בעניין התנהלות הסיירת הירוקה בניגוד לנוהל ולפסיקת בית המשפט. על פי התקנון, ראש העיר יידרש להשיב עליה בפתח ישיבת מועצת העיר הקרובה.

מטס חיל האויר מעל חוף ירושלים

מטס חיל האוויר מעל שמי חוף ירושלים .(תמונת ארכיון) צילום: DMY
(CC BY-SA 3.0)

 

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf