newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

למה מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר תומך בענישה קולקטיבית?

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר פרסם אתמול בבוקר את הסטטוס הזה:

בעקבות המהומות אמש והחשד לרצח הערבי, המשטרה צריכה לצאת לגל מעצרים נרחב כנגד אנשי ארגון כך ולהבה עד שיתפסו הרוצחים. התגובה לטרור היהודי צריכה להיות סימטרית לתגובה לטרור פלסטיני.

בואו נתחיל מההתחלה "רצח הערבי". לא ילד לא נער לא מוחמד אבו ח'דיר לא בן לא אח אפילו לא בן דוד. פשוט ערבי.

והגרוע מכל, אופנהיימר תומך למעשה בענישה הקולקטיבית הרצחנית שהפעיל צבא מדינת ישראל נגד התושבים הפלסטינים בשבועות האחרונים. הוא טוען שמעצרים מנהליים נרחבים וחסרי בסיס הם למעשה פרקטיקה נכונה, הוגנת ורצויה במקרים שכאלה. הוא רק מבקש את הסימטריה הקדושה העומדת בבסיס רעיון הנקמה. כמו שעשו לפלסטינים עכשיו נעשה ליהודים.

אבל אופנהיימר לא לבד, הוא רק דוגמא ומטרה נוחה עבורי. רבים היו אנשי השמאל שמיהרו לזנק על רצח הילד הזה כמוצאי שלל רב. כאילו הנה הגיע מה שחיכו לו, הנה שוב ידם המוסרית על העליונה ואפשר שוב לדבר על רצחנותם של המתנחלים ביתר נוחות.

הערב (חמישי) תתקיים הפגנה של שלום עכשיו הפגנה תחת הכותרת "הפגנת שפיות. לא לנקמה ולא להסלמה" בשעה 19:30 בכיכר הבימה בתל אביב.

בשעה 21:00 ביפו תתקיים בכיכר השעון הפגנה שיזמו פעילים פלסטינים בעיר בתגובה על האירועים האחרונים והפגיעה בתושבים הפלסטינים בירושלים המזרחית, בגדה המערבית ובעזה. במחאה על רצח מוחמד אבו ח'דיר, הגזענות וההסתה.

> לא להריסת בתי משפחותיהם של רוצחי הנער מבית חנינא

> אלפים בהפגנות נגד האלימות והשנאה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

מרבית האנשים אינם מצליחים להצדיק הפרה בוטה של הקוד המוסרי על ידי מעשיו של הצד השני, נוראים ככל שיהיו. ילדים בעזה על חורבות ביתם (צילום: עמאד נאסר / פלאש90)

הפציעה המוסרית עוד תסתבר כאחד הנזקים הגדולים של המלחמה

פציעה מוסרית היא סינדרום ייחודי המתבטא ברגשות אשמה ובושה ומלווה בתחושת דיכאון, חרדה ואף מחשבות על נזק עצמי. לכשיתבררו הממדים המלאים של הזוועה בעזה, כולנו עלולים להימצא בקבוצת הסיכון

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf