newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

סרבנית המצפון תמר אלון שוחררה לאחר 130 ימים בכלא

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אחרי 130 ימי מחבוש, שוחררה היום (רביעי) סרבנית המצפון תמר אלון לאחר שקיבלה פטור משירות צבאי. אלון ריצתה שש תקופות כליאה בגין סירובה להתגייס לצבא משום שאינה מוכנה לתרום לדיכוי העם הפלסטיני, ולמרות שהודיעה שהיא מעוניינת לשרת שירות אזרחי חלופי.

לאחר קבלת ההודעה על שחרורה אמרה אלון: "המחיר ששילמתי קטן ביחס למחיר שמשלמים כבר חמישים שנה מיליוני פלסטינים ופלסטיניות, שזכויותיהם הבסיסיות נשללות מהם באופן יומיומי וחירותם טרם הושבה להם כפי שהושבה לי. אמשיך להיאבק למען חברה צודקת וסיום הכיבוש גם מתוך החברה האזרחית. אני מאחלת לכל חברותיי ואחיותיי הכלואות בכלא הצבאי וביניהן שותפתי עתליה בן אבא שחרור מהיר וחג חירות שמח".

מי שהתערבה למען שחרורה של אלון מהכלא היתה חברת הכנסת זהבה גלאון. גלאון היא הח"כית הראשונה ממרצ שהגיעה לבקר סרבנית מצפון בכלא. במהלך ביקורה אצל אלון, ביום חמישי שעבר, פנתה ח"כ גלאון למפקד הכלא סא"ל דנין בבקשה לקדם את הבאת הסרבנית בפני ועדת התאמה.

ואכן, ביום ראשון האחרון הובאה אלון בפני הוועדה, אולם חבריה המליצו שלא לשחררה. למרות ההמלצה, החליט היום מפקד מיט"ב, אל"מ יוסי מצליח, להורות על שחרורה ועל מתן פטור בשל "אי התאמה והתנהגות רעה וחמורה" – כנהוג בצבא במקרים של כליאה ארוכה. לפני שנה שוחררה מאותם נימוקים הסרבנית תאיר קמינר לאחר 155 ימי כליאה.

עוד בנושא

    את ההחלטה על מתן פטור בשל "אי התאמה והתנהגות רעה וחמורה" – כנהוג בכל מקרה של כליאה ארוכה בצבא – קיבל מפקד מיט"ב אל"מ יוסי מצליח, וזאת למרות שבתחילת השבוע עמדה אלון בפני ועדת התאמה שהמליצה שלא לשחררה. לפני שנה שוחררה מאותם נימוקים הסרבנית תאיר קמינר לאחר 155 ימי כליאה.

    בחודש שעבר הכיר הצבא, לראשונה אחרי 13 שנים, בסרבנות כיבוש כסרבנות מצפון, עם ההחלטה של ועדת המצפון לשחרר את הסרבנית תמר זאבי לאחר 118 ימי כליאה. זאבי שוחררה למרות שאינה פציפיסטית, אך תמר אלון, שעמדה גם היא בפני אותה ועדה, לא שוחררה. הוועדה טענה כי סירובה לא נובע רק ממניעים אישיים – אלא גם ממניעים של "מרי אזרחי", כלומר מכוונה להניע גם אחרים לפעול באופן דומה. מדובר באבחנה חדשה מצד הצבא

    בקרוב צפויה סרבנית המצפון עתליה בן אבא, שריצתה כבר 51 ימי מחבוש, להצהיר שוב על סירובה לשרת בצבא, ולהישלח לתקופת כליאה נוספת.

    בשנה האחרונה ישבו בכלא מספר סרבניות מצפון נוספות שהצהירו על התנגדות לכיבוש, ביניהן: תאיר קמינר, איידן קטרי, עמרי ברנס, טניה גולן, עדי גיתאי וקאי חן. בסתיו האחרון פורסמה יוזמת סירוב מילואים של סרבנים אתיופים, המתנגדים לאלימות משטרתית ולאפליה ממוסדת נגדם. סרבניות וסרבנים אחרים נמנעו מגיוס בדרכים אחרות, ויש שהצליחו למצוא דרך להשתחרר או שנשלחו לכלא ממגוון סיבות חברתיות או אחרות, אך לא באופן מוצהר.

    > "תמשיכו עם הדיכוי – והצדק ינצח, תמשיכו לכבוש אך הכיבוש יקרוס"

    א א א
    ועוד הערה לסיום:

    הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

    כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

    אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

    הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
    תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

    לחצו כאן
    "רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

    "רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

    "לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

    כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

    X

    אהבת את הכתבה הזאת?

    כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
    silencej89sjf