newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מונדר עמירה, ממנהיגי המאבק העממי בגדה, נשלח לשישה חודשי מאסר

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מונדר עמירה, מהפעילים המרכזיים במאבק העממי הבלתי אלים בגדה המערבית, ישלח לשישה חודשי מאסר. עמירה נעצר בזמן הפגנה בבית לחם נגד הצהרת טראמפ ובקריאה לשחרורה של הנערה עהד תמימי בדצמבר האחרון, ומאז הוחזק בכלא. בסרטון שמתעד את מעצרו של עמירה הוא נראה כשהוא אוחז בשלט תמיכה בעהד תמימי, כאשר קבוצה של חיילים רצה לעברו ותופסת אותו.

לאחר מעצרו, כפי שנעשה במקרה של עהד תמימי, הודבקו לו מעל לעשרה סעיפי אישום מאירועים שונים בהם השתתפות בהפגנות לא מאושרות, זריקת אבנים ארגון והטלת "חפץ מבעיר" לעבר חיילים – רימון גז מדמיע שזרק בחזרה לעבר החיילים שירו אותו. במסגרת עסקת טיעון נמחקו כל האישומים הנוגעים באלימות, ונותרו רק האישומים בארגון תהלוכות ללא רישיון והפרת סדר. כך יעשה למנהיג של מחאה.

עוד בנושא

    עמירה הוא יו"ר הוועדות העממיות בגדה המערבית. במסגרת התפקיד הזה הוא מעורב בארגון שלל פעולות מחאה בלתי אלימות ויצירתיות נגד הכיבוש ביחד עם פעילים רבים. כעת, גם לאחר שישוחרר מהכלא, עמירה יתקשה למלא את תפקידו. בנוסף על מאסר הוטלו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים על השתתפות בהפגנות בלתי חוקיות, ושישה חודשי מאסר על תנאי למשך חמש שנים על עבירות אלימות. עורכת דינו גבי לסקי סיפרה לשיחה מקומית שעמירה, בהיותו אדם שאינו מאמין באלימות, כמובן שאינו מוטרד מהתנאי על אלימות, אבל הוא צפוי להיות מושפע מהמגבלות על השתתפות בהפגנות.

    "זו הדרך של ישראל למנוע מדמות כמו מונדר להוביל הפגנות, הדרך שאנחנו מכירים מתחילת המאבק הלא אלים בשטחים", אמרה עו"ד לסקי. "ישראל לא מצליחה להילחם נגד מאבק בלתי אלים מלבד בדרך אחת – לסמן את המנהיגים, לכלוא אותם ולהרחיק אותם מהפגנות".

    צפו במונדר עמירה נעצר בבית לחם: 

    הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+.

    א א א
    ועוד הערה לסיום:

    הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

    כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

    אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

    הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
    תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

    לחצו כאן

    מרבית האנשים אינם מצליחים להצדיק הפרה בוטה של הקוד המוסרי על ידי מעשיו של הצד השני, נוראים ככל שיהיו. ילדים בעזה על חורבות ביתם (צילום: עמאד נאסר / פלאש90)

    הפציעה המוסרית עוד תסתבר כאחד הנזקים הגדולים של המלחמה

    פציעה מוסרית היא סינדרום ייחודי המתבטא ברגשות אשמה ובושה ומלווה בתחושת דיכאון, חרדה ואף מחשבות על נזק עצמי. לכשיתבררו הממדים המלאים של הזוועה בעזה, כולנו עלולים להימצא בקבוצת הסיכון

    X

    אהבת את הכתבה הזאת?

    כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
    silencej89sjf