newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: מתנחלים תוקפים פלסטינים שעוכבו במחסום בחברון

מאת:
השאירו תגובה
א א א

ארבעה מתנחלים תקפו היום (שבת) באלימות שני פלסטינים שעוכבו על ידי חיילים במחסום שליד בית הדסה בהתנחלות בחברון. על פי ארגון "צעירים נגד התנחלויות", שפעיליו צילמו את הסרטון, לאחר שהחיילים עיכבו את הפלסטינים הם ביקשו להשאירם ליד בית הדסה, מקום הידוע כמועד לפורענות. שני הפלסטינים המעוכבים התווכחו עם החיילים ואז התערבו ארבעה מתנחלים שהיו במקום. לאחר שהתלהטו הרוחות, מספרים הפעילים מחברון, נכנסו ארבעת המתנחלים לבית הדסה וחזרו כשפניהם מכוסות.

בסרטון נראים המתנחלים רעולי הפנים מכים את הפלסטינים (ותוך כדי כך את אחד החיילים) ואחד המתנחלים אף תוקף ומרסס גז פלפל בפניו של אחד הפלסטינים כשהוא מנסה לברוח.

צפו במתנחלים תוקפים שני פלסטינים עצורים לעיני החיילים:

על פי המידע שהתפרסם בוואלה! לטענת הצבא אחד מהפלסטינים שעוכבו במחסום דרוש לחקירה ככל הנראה בגלל זריקת אבנים, וכמו כן משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירת נסיבות האירוע. אולם עיסא עמרו, מ"צעירים נגד התנחלויות" טוען כי הפלסטיני שנעצר הוא מדריך טיולים שעובר במחסום באופן קבוע. עמרו סיפר לשיחה מקומית כי למרות שהעבירו למשטרה את הסרטון, עד עכשיו לא נעשו מעצרים של המתנחלים התוקפים. "השוטרים אמרו שמעצרים עושים רק אחרי שבת", אמר עמרו ותהה "אם מותר לתקוף אנשים בשבת, איך זה שאסור לבצע מעצרים בשבת?"

"אם היה מדובר בפלסטיני שתוקף מתנחלים, כל השכונה כבר היתה לומדת לקח", המשיך עמרו. "כל הפלסטינים באזור כבר היו במעצר והחיילים היו עוברים בית בית. אם המשטרה והצבא לא יפסיקו את האלימות של המתנחלים כלפי הפלסטינים האלימות שלהם רק תתגבר, ובסוף זה יעודד גם אלימות חזרה כלפיהם ממי שמותקפים על ידיהם באופן שגרתי".

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

מרבית האנשים אינם מצליחים להצדיק הפרה בוטה של הקוד המוסרי על ידי מעשיו של הצד השני, נוראים ככל שיהיו. ילדים בעזה על חורבות ביתם (צילום: עמאד נאסר / פלאש90)

הפציעה המוסרית עוד תסתבר כאחד הנזקים הגדולים של המלחמה

פציעה מוסרית היא סינדרום ייחודי המתבטא ברגשות אשמה ובושה ומלווה בתחושת דיכאון, חרדה ואף מחשבות על נזק עצמי. לכשיתבררו הממדים המלאים של הזוועה בעזה, כולנו עלולים להימצא בקבוצת הסיכון

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf