newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

איך בחמישה עמודי ראיון על עזה עפר שלח לא מזכיר פעם אחת חמש מאות ילדים מתים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בשער מוסף "הארץ" של יום שישי התפרסם ראיון ענק של עמוס הראל עם השר היוצא וחבר הכנסת עפר שלח בנושא המלחמה האחרונה בעזה. זה ראיון מעניין, שמציג באור קודר את מידת המחשבה הצבאית והמדינית (האפסית) שמשקיעים קברניטי המדינה ביחס לעזה.

כמו שכתב כאן איתמר שאלתיאל לפני כחצי שנה, גם עפר שלח טוען שהמצור והמלחמות החוזרות בעזה אינם תוצאה של תכנון זדוני כלשהו, אלא פשוט של הפקרות, אוזלת יד והיעדר תכנון  לטווח ארוך.

שתי הערות יש לי על הראיון הזה:

1. עפר שלח מספר להראל על דיוני הקבינט בזמן המלחמה. "ברור לך שאיש לא אמר בתוך החדר הסגור של הקבינט 'צריך לכבוש את עזה'", הוא אומר.

צריך לזכור: בעיקר בנט וגם ליברמן בנו את עצמם בזמן המלחמה על הסיסמה שצריך לכבוש את עזה. לשניהם, לפי עדות שלח, היה ברור לגמרי שזו לא אפשרות ממשית, והם לא חשבו להציע את זה בכלל בדיוני הקבינט.

אבל בחוץ? למה לא. מלים לא עולות כסף. להיפך. ככה אפשר גם לקצור קולות לקו הימני הקשוח, וגם לחזק את תדמית "השפוי והמתון" של נתניהו. הרי בהשוואה לכיבוש הרצועה – להרוג יותר מאלפיים איש, רובם אזרחים, בהם 500 ילדים, זה באמת מאוד מתון.

2. ראיון שלם. חמישה עמודי פרינט מלאים. אלפי מלים. והדבר היחיד שיש לשלח (או להראל) להגיד על יותר מאלפיים איש, רובם אזרחים, בהם 500 ילדים, זה ש"אנחנו סופגים את כל ההשלכות של הרג לא מכוון של חפים מפשע ויצירת נזק בהיקף שהקהילה הבינלאומית לא סובלת". שמעתם, עזתים, אנחנו סופגים את ההשלכות של מותכם!

(נ.ב., אה… איזה השלכות?)

> עידן לנדו: המשטר שמתנגד לשינויים בעצמו: עפר שלח כמקרה מבחן

תמונה של עבדאללה אל מג'דלאווי מונחת בין הריסות ביתו בג'בליה, עזה, 19 במרץ 2015. עבדאללה (13) נהרג בהפצצה שהתרחשה ללא כל התראה מוקדמת ב3 באוגוסט 2014. יחד איתו נהרגו אחיו עבדל רזאק (19) ושני בני דודיו ראוון (9) ומחמוד (8). (אקטיבסטילס)

תמונה של עבדאללה אל מג'דלאווי מונחת בין הריסות ביתו בג'בליה, עזה, 19 במרץ 2015. עבדאללה (13) נהרג בהפצצה שהתרחשה ללא כל התראה מוקדמת ב3 באוגוסט 2014. יחד איתו נהרגו אחיו עבדל רזאק (19) ושני בני דודיו ראוון (9) ומחמוד (8). (אקטיבסטילס)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf