newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עובדים פלסטינים במפעל במישור אדומים התאגדו: מוחים על תנאי העסקתם

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כחצי מבין 65 עובדי מפעל מ.ש. אלומיניום באזור התעשייה של מישור אדומים התאגדו בשבוע שעבר בארגון העובדים "מען". לפי החוק דרוש ששליש מכלל העובדים במפעל יצטרפו לארגון בכדי להכיר בו כארגון יציג, וב"מען" הודיעו להנהלת המפעל על כך שעברו את הרף הדרוש והם מצפים לפתוח במשא ומתן על הסכם קיבוצי לעובדי המפעל.

העובדים הפלסטינים שהתאגדו טוענים שההנהלה מטילה עליהם קנסות שרירותיים, מקזזת שעות מתלושי העבודה שלהם באופן בלתי חוקי, לא משלמת להם מספיק על נסיעות, ובעיקר שהיא חייבת להם סכומי עתק על הפרשות לקרנות פנסיה שלא בוצעו. לטענת העובדים, רק לאחרונה התחילה ההנהלה לספק להם ביטוח פנסיוני, ולפי החוק היא חייבת להם הפרשות בדיעבד על שנים ארוכות של עבודה. חלק מהעובדים המקצועיים במפעל עובדים במקום שנים ארוכות, אך אף על פי כן טוענים העובדים שכולם מקבלים שכר גבוה רק במעט משכר המינימום, והם דורשים העלאה בשכר לוותיקים שבהם.

הנהלת מ.ש. אלומיניום הגיבה ל"מען" באמצעות בא כוחה, עו"ד ירון אלירם, שמסר לארגון העובדים במכתב שהנהלת החברה נמצאת כרגע בחו"ל, שהחברה דוחה בשלב ראשון הן את הטענות על התנהלותה והן את הטענה ליציגות, ושבשבועיים הקרובים החברה תגיב על אלה גם אלה בהרחבה. בתגובה לפניית שיחה מקומית נמסר מהחברה כי הנושא מטופל משפטית וכי אין בכוונתם לנהל את ענייניהם מול הארגון על גבי העיתון.

עובדי מ.ש. אלומיניום אינם העובדים הפלסטינים הראשונים באזור התעשייה מישור אדומים שבוחרים להתאגד. לפני כחצי שנה התאגדו עובדי מוסך י. צרפתי במסגרת "מען", ומחו על תשלום שכר מתחת לשכר המינימום ובעיות אחרות בהעסקתם. בתגובה למחאת העובדים פוטר יו"ר הוועד, חאתם אבו זיידה, כשההנהלה מספקת שורה של תירוצים מתחלפים וחלשים לפיטוריו. ארגון העובדים ערער על הפיטורים, והתיק נמצא כיום בבירור בית הדין הארצי לעבודה.

עובדים פלסטינים המועסקים בהתנחלויות ובאזורי התעשייה שלהן לא פעם סובלים מתנאי העסקה קשים, ונמצאים בסכנה שאם ימחו – ישלול להם הצבא את היתר העבודה שלהם.

 > בחסות המלחמה: כך הופכים מנהיג עובדים פלסטיני לאיום ביטחוני

> פועלים פלסטינים שבתו במחסום והשיגו שיפור בתנאי המעבר

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf