newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פעילות קיבלו דו"ח על תליית מודעה "בעלת תוכן פוליטי"

פעילי עומדים ביחד, הגוש נגד הכיבוש ופרי ג'רוזלם יצאו אתמול בלילה למבצע חלוקת פליירים ותליית פוסטרים. פקחי עיריית ירושלים ושוטרים החרימו את החומרים, עיכבו את הפעילות וחילקו דו"חות. עו"ד גבי לסקי: "זו החרמה שלא כדין, עדיין מותר להסתובב עם חומרים פוליטיים ביד"

מאת:

אתמול (רביעי) בלילה, יצאו פעילות ופעילים של עומדים ביחד, הגוש נגד הכיבוש, All that's left ו-Free Jerusalem בתל אביב ובירושלים למבצע תליית שלטים שעליהם נכתב "הלילה פלשו לבית של השכנה שלך". הפוסטרים נתלו בעזרת נייר דבק לקירות ופליירים הושארו על מכוניות ותיבות דואר.

מודעות שתלו פעילות נגד הכיבוש בירושלים.

מודעה שתלו פעילות נגד הכיבוש בירושלים (צילום: שרונה וייס/ אקטיבסטילס)

הפעולה מגיעה בהמשך לדו"ח שפירסמו השבוע ארגוני זכויות אדם על הפלישות הליליות של הצבא לבתים פלסטיניים, שהתמקד בהשלכות הפסיכולוגיות של הפלישות ועל ומטרתן הלא מוצהרת – לזרוע פחד.

סביב השעה 23:00, שני שוטרים וארבעה פקחים של עיריית ירושלים עיכבו קבוצה של ארבע פעילות במשך שעה במרכז העיר בירושלים. השוטרים החרימו את כל החומרים המודפסים שהיו בידי הפעילות, ופקחי העירייה נתנו ארבעה קנסות על תליית מודעה ללא היתר "בעלת תוכן פוליטי על גבי קיר". הפעילות שוחררו לאחר יותר משעה בהתערבותה של עו"ד גבי לסקי.

"שמנו פליירים על החלון של  מכוניות  ועל קירות ציבוריים עם נייר דבק", סיפרה אחת הפעילות. "סביב 11 בלילה רק יצאנו לתלות במרכז העיר. פקח אחד אחד קרא את הפלייר שתלינו על קיר של בניין משרדי, הוא אמר שאסור, הצענו להוריד אבל הוא אמר לחכות וקרא לעוד כוחות".

הפעילה הוסיפה: "ההרגשה היתה שזה בגלל שזו מחאה על הכיבוש, ומה שכותב בדו"ח מחזק את זה. יש בירושלים המון פליירים ופוסטרים בעיר, אבל הם רק אמרו שאנחנו עושות עבירה".

דוח של עיריית ירושלים שניתן לפעילות נגד הכיבוש בירושלים.

דו"ח שניתן לפעילות נגד הכיבוש בירושלים

"זו החרמה לא כדין", קובעת עו"ד גבי לסקי. "עדיין מותר להסתובב עם חומרים פוליטיים ביד". לגבי העיכוב אמרה לסקי: "יש למשטרה סמכות לעכב עד לבירור פרטים – שהפעילות מסרו – ומתן קנס, מה צריך יותר משעה? למה כך כך הרבה זמן?"

בהודעה שפירסמו הפעילות נכתב: "אנחנו יודעות היטב שאין ולו אזרח ישראלי אחד שהיה מוכן לספוג ולסבול כניסה אלימה לביתו של חיילים חמושים ללא כל צו או החלטה של שופט. אין אמא ישראלית שתסכים שכוחות ביטחון יכנסו לביתה באישון לילה כדי לצלם או לתחקר את ילדיה ללא אפילו חשד מינימלי. משטרת ירושלים רוצה למחוק את הכיבוש ולהשתיק פעילים פוליטיים, היא לא תצליח".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הדו"חות ניתנו בשל הדבקה ללא היתר במקומות ציבוריים. הנשים סירבו להזדהות ועל כן עוכבו עד להגעת המשטרה. החומר הוחרם כחוק לאור הצהרת עוברות העבירה להמשיך לתלות אותו במקומות ציבוריים וכדי למנוע המשך ביצוע עבירה".

הפעילות הדגישו כי הסכימו להזדהות, וכי לאחת מהן לא היתה תעודת זהות אך היא הסכימה למסור את פרטיה.

העיירה בחרה לא לענות על השאלה מדוע צויינה בדו"ח העובדה כי המודעה היא "בעלת תוכן פוליטי", ואם קיים סעיף ספציפי בחוק האוסר על תליית מודעות עם תכנים כאלה.

פעילות נגד הכיבוש בירושלים מקבלות דו"ח

פעילות נגד הכיבוש בירושלים מקבלות דו"ח (צילום: שרונה וייס/ אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

כן, זה רצח עם

ברוב המקרים של רצח עם, מבוסניה עד נמיביה, מרוואנדה עד ארמניה, מחוללי הרצח אמרו שהם פועלים מהגנה עצמית. העובדה שמה שקורה בעזה לא דומה לשואה, כותב חוקר השואה עמוס גולדברג, לא אומרת שזה לא ג'נוסייד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf