newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מתנחלים פצעו שישה בני משפחה במסיק. "הם אמרו לנו: לכו מפה"

בני משפחת אל-משני העידו שהותקפו על ידי מתנחלים חמושים בזמן שמסקו באדמותיהם ליד חברון. "ראיתי מתנחל מורה לכלב לתקוף את אח שלי בזמן שניסינו לברוח", סיפר אחד מבני המשפחה. הם קיבלו טיפול בבית חולים בחברון

מאת:
המתנחלים אמרו לו: לא רוצים לראות אותך פה. עלי אל-משני בבית החולים בחברון (צילום: באסל אל-עדרה)

המתנחלים אמרו לו: לא רוצים לראות אותך פה. עלי אל-משני בבית החולים בחברון (צילום: באסל אל-עדרה)

בבית החולים הממשלתי עאליה בחברון מאושפזים כעת שישה בני משפחת אל משני, משפחה מהעיירה א-שויוח' במחוז חברון. הם סובלים מפציעות רבות, לאחר שמתנחלים תקפו אותם הבוקר (חמישי) בזמן שמסקו זיתים.

מריאם אל-משני מספרת: "אני, אבי, אשתו של אבי ושלושת אחיי הלכנו למסוק זיתים באדמתנו. קטפנו שק וחצי. בערך בתשע וחצי עשינו הפסקה כדי לאכול ולשתות תה. ראינו מתנחל מתקרב אלינו עם טרקטורון. הוא צילם כמה תמונות והלך. לא התייחסנו אליו, והמשכנו במסיק".

חאמד אל-משני ממשיך: "עשר דקות אחרי שהמתנחל עזב, ראיתי כמה מתנחלים מתקרבים לכיווננו מכמה כיוונים בין העצים. כמה מהם היו רעולי פנים והחזיקו מקלות, אלות והיו איתם כלבים. התחלתי לצלם בטלפון שלי.

"המתנחל שהגיע קודם בטרקטורון הוביל את הקבוצה, ואמר לאבא שלי: 'לך מפה. אנחנו לא רוצים לראות אותך פה'. אבא שלי, עלי, ניסה להתווכח עם המתנחלים ולומר להם שזו האדמה שלנו ושאנחנו מוסקים את הזיתים שלנו. הבנו מהר את המצב המסוכן שלנו. הם היו רעולי פנים וחמושים, ולנו יש אמא קשישה, אחות ואחיין בן שבע.

"אמרנו להם שניקח את הדברים שלנו ונלך. הם סירבו והתחילו לדחוף אותנו ולהכות אותנו במקלות. ניסינו לברוח".

מריאם מספרת שראתה "מתנחל מחזיק את האבן שפגעה באבא שלי בראש. הוא תקף את אבא שלי והמשיך להכות בו כשהיה על הקרקע. רצתי לשם. רציתי להוריד אותו מאבא שלי. האבנים פגעו בי. בכיתי וצעקתי. ואבא שלי דימם מהראש. התחלנו ללכת אחורה, בניסיון להגיע למכונית ולברוח.

"הם היו רעולי פנים וחמושים". חאמד אל-משני (ימין) ואחיו מוחמד בבית החולים בחברון (צילום: באסל אל-עדרה)

"הם היו רעולי פנים וחמושים". חאמד אל-משני (מימין) ואחיו מוחמד בבית החולים בחברון (צילום: באסל אל-עדרה)

"ראיתי את המתנחל מורה לכלב לתקוף את אח שלי מוחמד בזמן שניסינו לברוח. הכלב תפס את רגלו השמאלית של מוחמד, והמתנחל רץ לשם. הוא החזיק אלת ברזל עם מסמרים, והתחיל להכות ברגלו של אחי, שצרח בקול. רצתי אליו וחיבקתי אותו. המתנחל זרק אבן על ידי השמאלית, ואמי החורגת, עפאף, נפגעה מאבן בחזה. התגברנו על הכאב וגררנו את מוחמד למכונית. ראיתי חור ברגל שלו. איפה שהמסמר נכנס אליה. היה לו דימום חזק. הכנסנו אותו למכונית".

חאמד מספר: "אחי עומאר ספג מכה מאבן בעינו. רצתי לעברו כדי לעזור לו לברוח. בזמן שרצתי, פגעו בי כמה אבנים שזרקו מתנחלים. אחת מהאבנים פגעה באוזן שלי מטווח קצר. היה צורך בשבעה תפרים כדי לסגור את הפצע, ובנוסף היה לי דימום פנימי".

המחזה בבית החולים היה קשה ועצוב. עפאף נפגעה מאבן בחזה, והרופאים השאירו אותה בבית החולים להשגחה. עלי, בעלה של עפאף, סבל מפציעה עמוקה בראש. חאמד נפגע באוזנו. עומאר, שנפגע בעינו, עלול לסבול מנזק לרשתית ונשאר גם הוא בבית החולים להשגחה. מוחמד סבל מסדקים ומפצעים ברגלו, וינותח מחר. מריאם נפגעה מאבנים בידה.

עלי מספר: "המתנחלים גם הרסו את הטרקטור שלי. הם שמו אדמה במיכל הדיזל וחתכו את הכבלים. הם גם גנבו את הזיתים שקטפנו, את כל האוכל ושני טלפונים. בקושי הצלחנו לנסוע משם, האבנים הומטרו עלינו כמו גשם. התנענו את המכונית ונסענו לעיירה, ומשם לקחו אותנו לבית החולים לקבל עזרה ראשונה".

עלי אמר שבעבר התלונן במשטרה על התקפות של מתנחלים, אבל לא נעשה דבר. עם זאת, הוא מתכוון להתלונן על המתקפה האחרונה.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מחאה של רבנים מול מחסום ארז (צילום: אורן זיו)

ההתעלמות מהסבל בעזה מנוגד למסורת היהודית. מחאה של רבנים מול מחסום ארז (צילום: אורן זיו)

רבניות הפגינו נגד ההרעבה של עזה. "היהדות דורשת לתת אוכל לרעבים"

אמריקאים וישראלים מארגון "רבנים למען הפסקת אש" ערכו צעדת מחאה ביום שישי ליד מעבר ארז בדרישה להכניס מזון לרצועה. "אם למסורת יש משמעות, אסור לתת לאנשים בעזה למות ברעב", אמרה אחת המפגינות. 7 נעצרו

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf