newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

כשנתניהו מתחיל לצטט פסוקים מהקוראן

נתניהו עד כדי כך לא מכיר את הערבים בישראל שהוא חושב שאם יבטיח להם טיסות ישירות מנתב"ג למכה כדי שימלאו את מצוות אל חג' – הם יצביעו ליכוד. הוא גם שוכח שהפלסטינים והסעודים כבר לא חברים. צפייה בראיון של נתניהו לטלוויזיה בערבית

מאת:

כאשר המלך נתניהו – אבי המסיתים וגדול הדור באמנות ההפחדה מהקולות הערבים, ממציא את ״הנוהרים לקלפיות״ ותומך טרור המצלמות – מגיע לראיון עם כלי תקשורת ערבי. הרשת בערבית חייבת להשתגע. זה מה שקרה מאז הראיון של ראש הממשלה עם בסאם ג׳אבר, הבעלים של אתר פאנט וערוץ הלא. תאמינו לי אלו ימים שיהודי שלא מדבר ערבית – מפסיד בגדול.

זז בחוסר נחת בכסא. נתניהו בראיון לבאסם ג'אבר, עורך פאנט והלא טיוי (צילום מסך: הלא טיוי)

זז בחוסר נחת בכסא. נתניהו בראיון לבאסם ג'אבר, עורך פאנט והלא טיוי (צילום מסך: הלא טיוי)

נתניהו ישב בכיסא ורואים שלא נוח לו. הוא זז כל הזמן ומסתכל הצידה. השאלות כנראה מוכנות מראש, וג’אבר מתרגש מהמעמד המפתיע, חיוך מאוזן לאוזן לחצי שעה. המלה "אדוני" נאמרה אינספור פעמים. וזה אכן נראה כמו אדון מול עבד. שאלות שטחיות וצפויות כל כך לאיש שמנהל את החיים שלנו בעשר השנים האחרונות. אפילו שאלה אחת לא נשאלה על כתבי האישום. כאילו הנושא הזה לא נוגע לאזרחים הערבים.

נתניהו מתנהג כמו בסרט תעמולה זול. אפילו לא למפלגת הליכוד, לו עצמו. אני עשיתי, אני נתתי, אני דאגתי. כל משפט מסתיים עם 'מה עשתה לכם המשותפת?' "כלום , וואלא אשי (ولا اشي), אומר ביבי.

האמת שהוא צודק. בכל הקטגוריות שהוא מנה – דיור, תעסוקה, לימודים, תעשייה, הייטק, תשתיות – המשותפת לא עשתה הרבה, כי היא פשוט לא אמורה לעשות. זה לא תפקידה של הרשימה המשותפת לעשות תכנית מתאר, להזרים כספים לרשויות המקומיות. בפעם האחרונה שלמדתי אזרחות, זה היה תפקידה של הממשלה.

מה עשה לכם גנץ? שואל נתניהו, ועונה מיד 'כלום', וג'אבר מהנהן. האמת שגנץ עשה לנו רק בושות עד עכשיו. עוד לא ניסינו אותו, תודה לאל.

לארוז את המזוודות ולנסוע לסעודיה

נתניהו הדגיש פעם אחרי פעם את המהפכה של ממש שהוא עושה עם העולם הערבי. התקשורת הישירה והעקיפה, הסודית והגלויה, עם העולם הערבי. "מהפכה של ממש, פוטנציאל חסר תקדים", הוא אומר.

לפי נתניהו, העולם הערבי מתלהב מהטכנולוגיה הישראלית. הוא לא הזכיר את התעשייה הצבאית, שישראל משוועת למכור לערבים במזרח התיכון. כמה מטוסים וטילים. "פירורים", כמו שאמר טראמפ למוחמד בן סלמאן.

לפי התכנית של נתניהו אני אמורה מחר לארוז מזוודות ולטוס לסעודיה, שם מחכה לי ״ולערביי ישראל״, כמו שקרא לנו, שוק עבודה מדהים ואפשרויות קידום תעסוקתי חסרות תקדים. במחשבה שנייה, יש הרבה מה לעשות מבחינה פמיניסטית בסעודיה, אבל אני לא רוצה שביבי הוא זה שיפתח לנו את הדלתות לעולם הערבי. גם למדינה הכי עשירה או למדינה הכי ענייה כמו סודאן.

ואם כסף ועסקים לא מעניין את הבוחר הערבי, בטח קצת רוחניות ואמונה לא יזיקו. נתניהו אמר וחזר ואמר כמה פעמים, שהוא יפתח את שערי שמיים הישר לאלוהים בפני המוסלמים מישראל. המאמינים שרוצים לעלות לרגל לאל חג׳, מהיום יעלה להם כמה אלפי שקלים במקום 35 אלף שקל. מטוסים יטוסו מנתב"ג ישירות למכה.

באותו יום נתניהו שיתף ברשתות את פסוק הקוראן שמצווה על כל מוסלמי לעלות למכה פעם בחיים כדי שחס וחלילה לא נשכח את מצוות הדת שלנו. נתניהו מסתובב עם מנהיגי סעודיה ואיחוד הנסיכויות יותר מדי זמן. הוא התרשם שנושא אל חאג׳ הזה חשוב לכל מוסלמי, וחשוב באותה מידה לכיס של הממשל הסעודי, שמגלגל מיליונים. זה גם נושא רגיש לירדן, שדרכה עוברים אלפי עולים לרגל כל שנה ומרעננים את הכלכלה הירדנית בעונת התפילות.

למכה אפשר לנסוע. לאלאקצא – פחות

היום שבו ראש ממשלת ישראל משתף פסוקי קוראן בפייסבוק שלו זה יום מבורך. איש המצוות הזה מזכיר לנו שצריך להתפלל ולשמור על האסלאם שלנו, כמובן שהרבה יותר זול לעלות לאל אקצא בירושלים ולא צריך לטוס למכה במטוס ישראלי. אבל לשם מגיע יהודה גליק, והוא יותר חשוב מאלפי פלסטינים. הוא עולה למסגד אל אקצא עם חבורות הימין תחת חסותה של משטרת ישראל.

מחר יום שישי ואני אספר לכם כמה אוטובוסים של מתפללים תחזיר משטרת ישראל מכביש שש.

נתניהו חושב שכל המוסלמים בישראל הולכים להתפלל. הוא טועה. נתניהו בביקור בטמרה (צילום: פלאש 90)

נתניהו חושב שכל המוסלמים בישראל הולכים להתפלל. הוא טועה. נתניהו בביקור בטמרה (צילום: פלאש 90)

פעילים ברשת צחקו על המנהיג החדש שהתאסלם פתאום, קראו לו השיח׳ ביבי, המופתי החדש שלנו ועוד תיאורים. הקריקטורות חגגו כמובן. אחרים כתבו שאם הדרך לגן עדן עוברת בנתב״ג, אז לא צריך אותה. אחרים קראו להחרים את הממשל הסעודי ולדחות את הביקור הפולחני הזה כדי שיהודי ציוני כמו ביבי לא ייקח עליו קרדיט.

מה שמעניין בראיון הזה שביבי באמת משוכנע שכל האזרחים המוסלמים יתרגשו מהג׳יסטה הזו. יבחרו בו כי הם יטוסו ישירות מלוד למכה? זה מעליב שהוא משוכנע שאנחנו קלי דעת עד כדי כך. ומצד שני הוא ממש לא מבין שרוב ציבור המוסלמים במדינה הוא למעשה לא ציבור דתי בכלל, לא מתפלל, ובטח לא מתלהב מהעלייה לרגל אל חאג׳.

מאז עליית מוחמד בן סלמאן לשלטון בסעודיה, רצח ג'מאל חאשוקג'י, המלחמה האכזרית בתימן, ההתקרבות לממשל טראמפ ועסקאות הנשק איתו, גירוש הפליטים הפלסטינים שעבדו עשרות שנים בסעודיה ללא מתן זכויות בהוראת בן סלמאן עצמו, ולבסוף עמדת סעודיה המבישה בנושא תכנית המאה – מערכת היחסים בין הפלסטינים לסעודים נכנסה למשבר וריחוק גדול. לא חסר לנו עוד מתווך מישראל כדי לתקן את המצב.

נתניהו התייחס בראיון לתכנית המאה. הבטיח שלא יהיה טרנספר לאף אחד במשולש. ממש נרגענו, אדוני. הוא האשים את הרשימה המשותפת, שעשתה מזה עניין גדול כדי להפחיד את האנשים. נתניהו לא הזכיר את  החלפת האוכלוסיות המתוכננת, אבל טרנספר, תודה לאל, לא יהיה.

נתניהו האיץ בערבים לתמוך, לטובתם, בליכוד ובתוכנית הסיפוח. הוא אמר בראיון שגבול ישראל המערבי חייב להיות בידינו ולא רק בגלל איראן, אלא כי משם ייכנס צבא דאע"ש שהוא לא מקובל גם על ערביי ישראל.

לבסוף מחר יום שישי, אני לא אתפלא אם המופתי החדש בן ימין עטאללה,(בנימין נתניהו לשעבר) ייכנס למסגד ויעלה לדרשת התפילה בצהריים, ווליום המואזין יהיה מקסימלי והשיח׳ יטיף לנו מוסר על סובלנות ואחוות עמים, ויזכיר לנו שצריך להתפלל חמש פעמים, לשלם צדקה, וגם מיסים, ויבשר לנו שאפשר היום לנסוע לסעודיה ישירות ובזול, רכבת אווירית תצא מנתב"ג במימון הליכוד בשני למרס וכולם מוזמנים…

אללה הוא אכבר.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
בניין שהופצץ בהתקפה אווירית ישראלית ברפיח, ב-4 במרץ 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

בניין שהופצץ בהתקפה אווירית ישראלית ברפיח, ב-4 במרץ 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

המצב ברפיח מידרדר, ותושבים בורחים למרכז החרב של עזה

האיומים בפלישה, המתקפות המתגברות והתנאים הקשים באוהלים, דוחקים פלסטינים רבים לעזוב את "המקום הבטוח" האחרון ברצועת עזה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf