newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פעילות הדביקו עצמן לכניסה לשגרירות ברזיל במחאה על כריתת האמזונס

שישה פעילי "המרד בהכחדה" נעצרו לאחר שמנעו את פעילות שעות הקבלה של השגרירות בתל אביב. הפעולה התקיימה במסגרת יום מחאה בינלאומי נגד האצת כריתת יערות הגשם, שעלולה לסכל כל נסיון לעצור את אסון האקלים

מאת:

כעשרים פעילות ופעילי תנועת "המרד בהכחדה" חסמו הבוקר (שישי) למשך כשעתיים את הכניסה לשגרירות ברזיל במרכז תל אביב. הפעולה התקיימה במחאה על מהלכים חדשים של ממשלת בולסונרו לביטול הגנות חוקיות על יערות האמזונס ועל הקהילות הילידיות החיות בהם. מהלכים אלו נועדו לאפשר מסירת חלקים גדולים יותר של היערות לתאגידים בינלאומיים שכורתים את העצים ומשתמשים באדמה למרעה ולגידולים חקלאיים. הפעילים מציינים שפעולות הבירוא הובילו לשריפות קשות ביערות, וכך השנה לראשונה בהיסטוריה המתועדת היערות פלטו יותר פחמן דו חמצני מאשר קלטו. משמעות הדבר היא שהעולם מאבד את הריאות הירוקות החשובות ביותר שלו.

שוטרים עוצרים פעיל "המרד בהכחדה" בכניסה לשגרירות ברזיל (חגי מטר)

שוטרים עוצרים פעיל "המרד בהכחדה" בכניסה לשגרירות ברזיל (חגי מטר)

במסגרת המחאה, כמה מהפעילות הדביקו את ידיהן בדבק חזק לרצפה, ובכך מנעו את פתיחת הדלתות המובילות לשגרירות קצת לפני פתיחתה. כשראשוני העובדים הגיעו למקום הם קראו למשטרה, והשוטרים שהוזעקו חיכו להוראות משגריר ברזיל, ולבסוף התחילו לפנות את הפעילים אחד-אחד. לפינוי הפעילות הדבוקות לרצפה נזקקו השוטרים להשיג אצטון, לשפוך אותו על ידיהן ולחכות זמן רב עד שיוכלו לשחרר אותן. עד סוף הפעולה נעצרו שישה אנשים, כשבמשך כל השעתיים שהיו שם הפעילים שרו שירים וקראו להצלת האמזונס ועתיד האנושות.

"המשמעות של חורבן האמזונס היא יותר הצפות, יותר שריפות, כל האסונות שקורים לנו בתדירות הולכת וגוברת", אמרה שקד ארד, מפעילות "המרד" במקום. "זה משפיע עלי פה בתל אביב וזה משפיע על כולנו בעולם". כשאחד מקציני המשטרה אמרה לארד שלמנוע מאנשים להכנס לעבודה שלהם זו אלימות, היא השיבה שזו פעולה לא אלימה וכן ש"אלים יותר להשמיד את יערות הגשם ולהרוס את העתיד שלנו".

הפעולה בתל אביב מצטרפת לשורה של מחאות ברחבי העולם נגד המהלכים המסוכנים של ממשלת בולסונרו. מזה מספר שבועות מקיימים ארגוני נשים וקהילות ילידיות מחאה בברזיל עצמה, היום מתקיימות הפגנות בשגרירויות ברזיל בערים רבות בעולם, ובהמשך היום צפויה גרטה טונברג לנאום בפני פאנל של הפרלמנט בברזיליה.

סגן שגריר ברזיל בישראל, לינקולן ברנרדס ג'וניור, שהיה במקום ונתקע מחוץ למשרדו, סירב לדבר עם המוחים או להתייחס לשאלות "שיחה מקומית" לגבי מדיניות ממשלתו לחורבן היערות ועתיד האנושות.

עדכון: בשעות אחר הצהריים שוחררו כל העצורים.

מחאת "המרד בהכחדה" בכניסה לשגרירות ברזיל, 10.9.21 (חגי מטר)

מחאת "המרד בהכחדה" בכניסה לשגרירות ברזיל, 10.9.21 (חגי מטר)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf