newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בנט שלח אהבה לחיילים בשלג, וזכה לתגובות של אהבה גאה מהגולשים

בנט, שאיחל בעמוד הפייסבוק שלו אהבה לחיילים ש"שומרים בקור ובשלג", זכה לגל המוני של תגובות הגולשים. אלה הדביקו לו תמונות של גיבורי סרט הקאלט הגאה, יוסי וג'אגר, ותהו אם כשבנט מאחל אהבה לחיילים הוא כולל גם את אלה הגאים

מאת:

המחאה הוורודה נגד הבית היהודי נמשכת. סטטוס שפרסם נפתלי בנט, שאיחל אהבה לחיילים ש"שומרים עלינו עכשיו בקור ובשלג" בליל חמישי עם תחילת הסערה, גרר גל המוני של תגובות יצירתיות. הגולשים הדביקו לו מעל מאה תמונות של יוסי וג'אגר, זוג החיילים ההומואים גיבורי סרטם של איתן פוקס ואבנר ברנהיימר, בסצינת האהבה הלוהטת שלהם בחרמוניות צה"ליות בשלג, וגם שלל תמונות של חיילים גאים במדים, ותהו האם האהבה שמאחל בנט כוללת גם חיילים וחיילות להטב"קים.

> בנט, מי צריך לפחד אחרי רצח רבין והרצח בברנוער?

צילום מסך מעמוד הפייסבוק של נפתלי בנט

צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט

ראשונת המגיבות היתה הגולשת ליאה ונאל, ולאחר שהיא ומגיב נוסף שהדביק לבנט את התמונה נחסמו והתמונה שלהם נמחקה, ביקשו אלה מגולשים אחרים להסתער על היעד ולהפציץ אותו בוורדרדות גאה. התוצאה היא שלל תמונות של הזוג הלוהט, רבות מהן מלוות בשורות מתוך שיר הנושא של הסרט, "בוא" שביצע עברי לידר.

"מחזירים אהבה בלי להתנצל", "אהבה זה לכולם", "מכיר את המור"ק על יוסי וג'אגר?", כתבו הגולשים לבנט. "כללללל החיילים?! אפילו חיילים הומואים ששומרים עלינו אך שאינם זכאים לזכויות, או שזה כבר יותר מידי אהבה?!" כתב הגולש אבי, והגולשת נוגה עקצה "כזה לב רחב יש לך, רק אוהב ואוהב ואוהב. יהודי טוב הוא יהודי סטרייט". אחרים צרפו את התמונה ואיחלו לו פשוט אהבה ונשיקות.

גולש נוסף יצר אתמול סרטון שמורכב מתמונות יוסי וג'אגר האוהבים בשלג שהודבקו על הקיר של בנט:

ההטרלה האחרונה מצטרפת לשלל פעולות מחאה נגד ההומופוביה של הבית היהודי, חלקן מתואמות זו עם זו, וחלקן עצמאיות או ספונטניות. בנות ובנים למשפחות גאות שלא חוששים להתייצב מול אנשי הבית היהודי באירועים למצביעי פעם ראשונה בתיכונים. תלמידי תיכון שלובשים חולצות עליהן כתוב "בנט, תינשא לי". פעילות להטב"קיות שמגיעות לכנסי הבית היהודי במקומות שונים בארץ עם דגלי גאווה ושלטים.

על הפעולות האחרונות חשוב להתעכב. אם בפייסבוק בנט יכול למחוק תגובות שלא מתאימות לו או מציבות בפניו אתגר שקשה לו להתמודד איתו, בשטח באירועי הבית היהודי התגובות הופכות יותר ויותר אלימות. רק ביום רביעי הותקפו בחיפה באלימות קשה פעילות שהגיעו למחות במהלך כנס הבית היהודי. באלימות דומה נתקלו גם מפגינות הדיור הציבורי שהגיעו למחות בכנסים שונים נגד המדיניות אותה מוביל שר הבינוי מטעם הבית היהודי, אורי אריאל.

עכשיו כולם מחכים במתח לתגובה של בנט ל"מבצע יוסי וג'אגר" על הקיר שלו עם צאת השבת. האם ייזכר שוב ברצח רבין? האם דודתו האהובה תכתוב שהיא חוששת לגורלו? ואולי הפעם הוא יפתיע?

ואי אפשר לסיים בלי שיר הנושא של הסרט שמספק השראה למאות גולשים גם ברגעים אלה:

> פעילות דיור ציבורי פוצצו כנס "הבית היהודי": שר השיכון זורק אותנו לרחוב

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf